Το φετινό πρωτάθλημα της F1 μπορεί να μην επιφύλαξε εκπλήξεις ως προς τους πρωταθλητές, καθώς Lewis Hamilton και Mercedes-AMG F1 αναδείχθηκαν οι κορυφαίοι ανάμεσα σε οδηγούς και ομάδες, όμως είδαμε πολλούς θεαματικούς αγώνες, με αποτέλεσμα να “σπάσουν” κάποια εντυπωσιακά ρεκόρ, όπως θα διαβάσεις αναλυτικά παρακάτω

1Περισσότεροι βαθμοί στο πρωτάθλημα

Ο Lewis Hamilton συγκέντρωσε 413 βαθμός στο πρωτάθλημα οδηγών, πέντε περισσότερους από ό,τι το 2018 όταν εξασφάλισε τον πέμπτο του παγκόσμιο τίτλο. Βοηθήθηκε μεν από τους έξι βαθμούς που μάζεψε κάνοντας τον ταχύτερο γύρο σε αντίστοιχους αγώνες, αλλά και πάλι εξακολουθεί να είναι το καλύτερο αποτέλεσμα του Βρετανού και οι περισσότεροι βαθμοί που έχει συγκεντρώσει ποτέ ένας οδηγός στην ιστορία της F1, υπογραμμίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αξιοπιστία και την κυριαρχία του Hamilton.

2Συνολικά “1-2”

Η Ferrari και η Mercedes πάλεψαν καθ ‘όλη τη διάρκεια της σεζόν γι’ αυτό το ρεκόρ, αλλά με 65 συνολικά “1-2” η Ferrari κατέχει πλέον αυτό το στατιστικό, όντας μπροστά μόλις κατά ένα από την γερμανική ομάδα. Το ρεκόρ των Ιταλών ήρθε κυρίως από την εντυπωσιακή ταχύτητα που έδειξαν τα μονοθέσια της ομάδας μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Πίσω από τη Mercedes βρίσκονται οι McLaren και Williams, που έχουν 62 συνολικά “1-2” η κάθε μια.

3Περισσότεροι βαθμοί χωρίς να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής

Ο Valtteri Bottas βρίσκεται στην Formula 1 επτά χρόνια, εκ των οποίων τα τέσσερα στην Williams (από το 2013 έως και το 2016) και τρία στην πρωταθλήτρια Mercedes. Συνολικά έχει συγκεντρώσει 1.289 βαθμούς, έχοντας 7 νίκες στο βιογραφικό και 11 pole position. Παρότι το προαναφερθέν νούμερο των βαθμών είναι το 7ο μεγαλύτερο στην ιστορία της F1, ο Φιλανδός κατέχει το ρεκόρ του οδηγού με τους περισσότερους συνολικά βαθμούς χωρίς να έχει εξασφαλίσει ένα πρωτάθλημα, παίρνοντας τον συγκεκριμένο “τίτλο” από τον Felipe Massa, ο οποίος έχασε το πρωτάθλημα του 2008 από τον Lewis Hamilton.

4Ο νεότερος νικητής με την ομάδα της Ferrari

Ο Jacky Ickx κρατούσε αυτό το ρεκόρ για περισσότερα από 50 χρόνια, αλλά του το “έκλεψε” ο Charles Leclerc εξασφαλίζοντας την πρώτη νίκη στην καριέρα του στο Βελγικό GP. Έτσι, έγινε ο νεότερος νικητής με τα χρώματα της Ferrari, όντας σε ηλικία 21 ετών, 10 μηνών και 16 ημερών. Ο Ickx το είχε κάνει στο Γαλλικό GP το 1968, και ήταν σε ηλικία 23 ετών, έξι μηνών και έξι ημερών.

5To νεότερο σε ηλικία podium

Το Grand Prix του Βραζιλίας ήταν ίσως ο καλύτερος αγώνας όλου του 2019, με τον Carlos Sainz να ανεβαίνει στο βάθρο μετά την λήξη του αγώνα, εξαιτίας της τιμωρίας του Lewis Hamilton για το συμβάν με τον Alex Albon. Νικητής ήταν ο Max Verstappen, ενώ πίσω του τερμάτισε ο Pierre Gasly. Η μέση ηλικία των τριών ήταν μόλις 23 χρόνια, οκτώ μήνες και 23 ημέρες, και έτσι αυτό έγινε το “νεότερο” σε ηλικία podium στην ιστορία της F1. Το προηγούμενο ήταν όταν είχε κερδίσει ο Sebastian Vettel στο Ιταλικό Grand Prix του 2008, και δεύτερος ήταν ο Heikki Kovalainen, με τρίτο τον Robert Kubica.

6Περισσότεροι αγώνες χωρίς pole position

Ο Sergio Perez κατέχει πλέον αυτό το ρεκόρ, καθώς έχοντας πάρει εκκίνηση σε 176 GP δεν έχει καταφέρει να βρεθεί ποτέ στην pole position. Πριν από αυτό, το ρεκόρ το κατείχε ο Johnny Herbert, ο οποίος είχε εκκινήσει σε 160 αγώνες χωρίς να βάλει το όνομά του στη λίστα με τους polemen.

7Περισσότερα Grand Prix στην πρωτοπορία

O 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Michael Schumacher ήταν πρωτοπόρος σε 142 αγώνες κατά την διάρκεια της καριέρας του, ένα ρεκόρ που “έσπασε” φέτος από τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός έχει βρεθεί στην πρωτοπορία σε 148 GP, νούμερο που σημαίνει ότι είναι 43 αγώνες περισσότεροι από τον Sebastian Vettel, ο οποίος βρίσκεται στην τρίτη θέση όλων των εποχών.

8Περισσότεροι αγώνες πριν ανέβει στο βάθρο

Ο Carlos Sainz έπρεπε να περιμένει 101 αγώνες πριν ανέβει στο βάθρο του Βραζιλιάνικου Grand Prix, το οποίο γιόρτασε “μόνος” του και μετά τον αγώνα, όπως προαναφέρθηκε παραπάνω. Πριν από τον Sainz, ήταν ο Martin Brundle που έπρεπε να περιμένει 91 αγώνες για να ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο, στο Γαλλικό GP του 1992.

9Μεγαλύτερη διάρκεια μεταξύ τερματισμών στους βαθμούς

Το 2019 σηματοδότησε την θαρραλέα και πολυαναμενόμενη επιστροφή του Robert Kubica στην F1 μετά από 8 χρόνια απουσίας. Η κάκιστη απόδοση της Williams, όμως, δεν του έδωσε την ευκαιρία για κάτι καλό, αλλά παρόλα αυτά σημείωσε τον μοναδικό βαθμό της βρετανικής ομάδας στο χαοτικό Γερμανικό Grand Prix. Πριν από αυτό, η τελευταία φορά που είχε βαθμολογηθεί ο Πολωνός ήταν στο Grand Prix του Abu Dhabi το 2010, κάτι που σημαίνει ότι ο Kubica κατέχει πλέον τη μεγαλύτερη διάρκεια μεταξύ τερματισμών στους βαθμούς, 3.178 ημερών.

10Το ταχύτερο pit stop

Η Red Bull ήταν ταχύτατη σε πολλές πίστες το 2019, αλλά εκεί που δεν είχε ανταγωνισμό ήταν στα pit stops. Ένα εξ αυτών -στο Βραζιλιάνικο GP- ολοκληρώθηκε σε μόλις 1,82 δευτερόλεπτα, με τους μηχανικούς της ομάδας να κατορθώνουν να αλλάξουν σε αυτό το χρόνο και τα τέσσερα ελαστικά της RB15 του Max Verstappen.