Μπορεί σήμερα να θεωρούμε άκρως δεδομένες τις εμπρός και πίσω αεροτομές στα μονοθέσια της F1, αλλά πότε πιστεύεις ήταν η πρώτη φορά που τοποθετήθηκαν σε ένα μονοθέσιο; Και ποιο ήταν αυτό;

Ήταν η Lotus 49B του 1968 στον αγώνα του Μονακό, όταν ο Colin Chapman σκέφτηκε να τοποθετήσει ένα φτερό στο εμπρός τμήμα του μονοθεσίου έχοντας στο μυαλό του τα φτερά των αεροπλάνων. Απλά το έβαλε με αντίθετη φορά, και αντί για δυναμική άνωση αυτό παρήγαγε κάθετη δύναμη, που βοήθησε το μονοθέσιο να έχει καλύτερη πρόσφυση στους δρόμους του πριγκιπάτου.

Στον αμέσως επόμενο αγώνα, η Ferrari και η Brabham αντέγραψαν την ιδέα του εξελίσσοντας την, καθώς τοποθέτησαν και στον πίσω άξονα. Τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία, με την F1 να μας έχει χαρίσει μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ιδέες.