Ο πρόγονος των F40, F50, Enzo και LaFerrari ξεκίνησε ως homologation special για το Group B αλλά κατέληξε ως ένα stand-alone αυτοκίνητο δρόμου της δεκαετίας του 1980. Με την GTO, η Ferrari επέστρεψε στην παραγωγή μοντέλων εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής, καθώς από το εργοστάσιο της εταιρίας στο Maranello βγήκαν μόλις 272 αυτοκίνητα, γι’αυτό και η Ferrari 288 GTO θεωρείται ο “παππούς” των hypercars της Ferrari.

Μπορεί στο χρηματιστήριο των αυτοκινήτων να μην “πιάνει” εξωφρενικά ποσά, αλλά δεν θα δεις καμία να πωλείται κάτω από €2 εκατομμύρια. Η συγκεκριμένη κάποτε ανήκε στον πρώην οδηγό της Formula 1, Eddie Irvine, αλλά σήμερα την έχει στην κατοχή του κάποιος Γερμανός.

Ένας περιστασιακός “συλλέκτης” αυτοκινήτων θέλησε να κάνει δικό του το αυτοκίνητο, καθώς ο ύποπτος είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά της Ferrari 288 GTO του 1985. Έτσι, εμφανίστηκε με ταξί στην αντιπροσωπεία και δύο ώρες αργότερα ήρθε η σειρά του να μπει στο αυτοκίνητο και να το κάνει test drive, αλλάζοντας θέση με τον -μέχρι πρότινος- οδηγό/πωλητή.

Η αστυνομία αναζητά αυτόν τον άντρα

Όταν ο τελευταίος βγήκε έξω από το αυτοκίνητο, ο επίδοξος αγοραστής -ο οποίος λέγεται ότι έχει Γαλλική προφορά- ενήργησε γρήγορα, μπήκε στη θέση του οδηγού και εξαφανίστηκε. Το “Rosso Corsa” κόκκινο χρώμα και η σπανιότητα του αυτοκινήτου προσέλκυσε πολύ μεγάλη προσοχή στο Dusseldorf, όπου και έλαβε χώρο το περιστατικό και τελικά βρέθηκε χθες (Τρίτη) βράδυ κρυμμένο σε ένα γκαράζ στην πόλη Grevenbroich, κοντά στο κέντρο της πόλης του Dusseldorf. Η αστυνομία αναζητά τον άνδρα.

Να θυμίσω, το project “GTO” ξεκίνησε ως homologation special ώστε να μπορέσει η Ιταλική εταιρία να συμμετάσχει στο Group B αλλά οι κανονισμοί άλλαξαν και η Ferrari έμεινε με ένα αγωνιστικό δρόμου χωρίς αντίστοιχο αγωνιστικό!

Όμως η αγορά υπήρχε και εν τέλει, η 288 GTO πούλησε περισσότερα κομμάτια απ’ όσα ήταν αρχικά προγραμματισμένα να παραχθούν. 272 άνθρωποι δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στον twin-turbo V8 των 2.855 κ.εκ. που απέδιδε 400 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. και 496 Nm στις 3.800.