Γερμανία: Σκέψεις για απαγόρευση των SUVs από τα κέντρα των πόλεων μετά από δυστύχημα

Σχετικά άρθρα

Την περασμένη Παρασκευή στο κέντρο του Βερολίνου συνέβη ένα τραγικό τροχαίο δυστύχημα το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους, ανάμεσά τους και ένα τρίχρονο αγοράκι.

Το δυστύχημα έγινε όταν η Porsche Macan που οδηγούσε 42χρονος – στο αυτοκίνητο επέβαιναν επίσης μια 67χρονη γυναίκα κι ένα κοριτσάκι έξι ετών – εξετράπη από την πορεία της, προσέκρουσε σε φωτεινό σηματοδότη και κατόπιν παρέσυρε έναν 29χρονο Βρετανό, έναν 28χρονο Ισπανό, μία γυναίκα 64 ετών και το τριών ετών εγγόνι της. Και τα τέσσερα θύματα, τα οποία στέκονταν στην άκρη διάβασης πεζών, έχασαν τη ζωή τους ακαριαία, επιτόπου, πριν προλάβει να τους παρασχεθεί η παραμικρή βοήθεια. Τραγικοί αυτόπτες μάρτυρες, η μητέρα του αγοριού και το μεγαλύτερο αδελφάκι του.

Πραγματογνώμονες, οι οποίοι εξέτασαν με ειδική τεχνολογία τρισδιάστατης αναπαράστασης τις συνθήκες του δυστυχήματος, διαπίστωσαν ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν προσπάθησε καν να διορθώσει την πορεία του οχήματος, ή να φρενάρει. Αντιθέτως, λίγο πριν από την πρόσκρουση, επιτάχυνε. Κατά πληροφορίες, πιθανότερο σενάριο θεωρείται πως είναι ότι αντιμετώπισε ξαφνικό πρόβλημα υγείας, πιθανόν κρίση επιληψίας. Τόσο ο οδηγός, όσο και οι επιβάτες της Porsche νοσηλεύονται εκτός κινδύνου σε νοσοκομείο του Βερολίνου.

Το δυστύχημα πυροδότησε έντονη αντιπαράθεση, καθώς η κριτική για τα μεγάλα αυτοκίνητα, που επιβαρύνουν την κίνηση στους δρόμους, αλλά και το περιβάλλον στις μεγάλες πόλεις, βρίσκεται εδώ και χρόνια στη φαρέτρα του κόμματος των Πρασίνων και άλλων οικολογικών οργανώσεων. Ο αντιπρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Πρασίνων, ο Όλιβερ Κρίσνερ δήλωσε:

Χρειαζόμαστε ανώτατο όριο για τα μεγάλα SUV στο κέντρο των πόλεων. Η καλύτερη λύση θα ήταν μια ομοσπονδιακή ρύθμιση, η οποία θα επέτρεπε στις πόλεις να θέτουν κάποια όρια μεγέθους.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Στέφαν Ντέσσελ, περιφερειακός δήμαρχος του Μίτε, κεντρικής συνοικίας του Βερολίνου, που δήλωσε πως τα SUVs δεν ανήκουν στους δρόμους των κέντρων των πόλεων, χαρακτηρίζοντας τα ως επικίνδυνα.

Η μη κυβερνητική οργάνωση «Γερμανική Βοήθεια για το Περιβάλλον» έγραψε στο Twitter:

Τα SUV δεν έχουν καμία δουλειά στις πόλεις μας! Τέσσερις νεκροί, ανάμεσά τους ένα μικρό παιδί, είναι ο απολογισμός του τρομερού δυστυχήματος με ένα SUV της Porsche στο Βερολίνο. Και σε ό,τι αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ένα στα δύο καινούργια αυτοκίνητα είναι SUV. Παλεύουμε ενάντια σε αυτό.

Όπως προκύπτει από δεδομένα. το τρέχον έτος θα κυκλοφορήσουν στην Γερμανία περισσότερα από ένα εκατομμύριο νέα SUV. Ο αριθμός αντιστοιχεί στο ένα τρίτο του συνόλου των νέων αυτοκινήτων στη χώρα.

Τα μεγάλα αυτοκίνητα χρειάζονται ακόμη πιο ευρύχωρους χώρους στάθμευσης, όταν στις πόλεις ο χώρος γίνεται όλο και πιο σπάνιος. Αποτελούν ιδιαίτερο κίνδυνο για πεζούς και ποδηλάτες. Είναι επείγουσα ανάγκη να γίνει συζήτηση σχετικά με το πόσο μεγάλα θα πρέπει να είναι πλέον τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεών μας,

τόνισε ο κ. Κρίσνερ των Πρασίνων.

Οικολογικές οργανώσεις ζητούν να επιβληθούν σε πρώτη φάση «εύκολα» μέτρα, όπως η θέσπιση διοδίων. Από την πλευρά της, η Εναλλακτική για την Γερμανία (AfD) κατήγγειλε τις οργανώσεις οι οποίες «μισούν τα αυτοκίνητα» και αποπειρώνται να «εκμεταλλευθούν πολιτικά το δυστύχημα», μιλώντας για «άρματα μάχης στους σύγχρονους δρόμους».

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...