Πρόσφατη έρευνα του Ασφαλιστικού Ινστιτούτου Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ, το IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), έδειξε πως τα SUV οχήματα έχουν 28% περισσότερες πιθανότητες να σκοτώσουν άλλους οδηγούς σε τροχαία, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Ο οργανισμός, αντίστοιχος με το Euro NCAP της Ευρώπης, που χρηματοδοτείται από ασφαλιστικές εταιρείες, μελέτησε τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν από το 1989 έως το 2019, στα οποία ενεπλάκησαν αυτοκίνητα ηλικίας 1 έως 4 ετών.

Το διάστημα μεταξύ 1989 έως και 1992, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 132%, αλλά το διάστημα 2009-2012 μειώθηκε στο 59% και την περίοδο 2013-2016 το ποσοστό έπεσε στο 28%. Αμετάβλητο είναι το ποσοστό των pickups (159% το 2013-2016, έναντι 158% το 1989-1992), με το βάρος να είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες που τα συγκεκριμένα οχήματα έχουν περισσότερες πιθανότητες να σκοτώσουν άλλους οδηγούς αν εμπλακούν σε κάποιο τροχαίο. Ένας άλλος παράγοντας είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, επειδή τα ψηλότερα οχήματα τρακάρουν τα άλλα αυτοκίνητα σε σημεία πάνω από τις ζώνες πρόσκρουσης τους.

Δεδομένου πως τα SUVs, τα crossovers και τα pickups αντιπροσωπεύουν πλέον το 70% της αγοράς των ΗΠΑ, αυτό σημαίνει πως τα SUVs και τα crossovers είναι λιγότερο πιθανό να σκοτώσουν τους οδηγούς σεντάν και hatchback μοντέλα σε σύγκριση με 30 χρόνια πριν, είναι πολύ πιθανότερο όμως να τρακάρουν με κάποιο άλλο SUV ή crossover. Η μείωση του ποσοστού οφείλεται στις βελτιώσεις και στις ισχυρότερες δομές των νέων αυτοκινήτων, στην προσθήκη πλευρικών αερόσακων και στα συστήματα ηλεκτρονικής ευστάθειας.