H Fiat Chrysler είδε τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη της (EBIT) για 2019 να αγγίζουν τα 6,67 δισ. ευρώ (6,7 δισ. ευρώ ο στόχος) κυρίως λόγω των αυξημένων πωλήσεων των μοντέλων της Ram και της Jeep στη Βόρεια Αμερική και τα καλύτερα αποτελέσματα στη Λατινική Αμερική. Το προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε στο 6,2% (6,1% ο στόχος) με τα καθαρά κέρδη ωστόσο να μειώνονται κατά 19%, στα 2,7 δισ. δολάρια (3,33 δισ. ευρώ το 2018), ενώ το προσαρμοσμένο καθαρό κέρδος της μειώθηκε και αυτό από τα 4,7 δισ. ευρώ το 2018 στα 4,3 δισ. ευρώ το 2019.

Κατά το 2019, η FCA πούλησε 4.418.000 οχήματα (-9% σε σύγκριση με το 2018), ενώ είδε τα καθαρά έσοδα να φτάνουν τα 108,187 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά σχεδόν 2 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2018, όπου αυτά άγγιξαν τα 110,412 δισ. ευρώ. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές μειώθηκαν και αυτές στα 2,1 δισ. ευρώ (4,45 δισ. ευρώ το 2018).

Για το 2020, η FCA προβλέπει πως τα κέρδη της (EBIT) αναμένεται να ξεπεράσουν τα 7 δισ. ευρώ, με τις ελεύθερες ταμειακές ροές να είναι μεγαλύτερες των 2 δισ. ευρώ.

Η FCA θα δώσει bonus 7.280 δολαρίων στους 44.000 υπαλλήλους της στις ΗΠΑ, ενώ οι υπάλληλοί της στην Ιταλία θα πάρουν bonus 1.675 ευρώ κατά μέσο όρο.

Στις σχετικές ειδήσεις, ο CEO της FCA, Mike Manley, είπε πως είναι πιθανό το κλείσιμο εργοστασίων της FCA στην Ευρώπη, λόγω των ελλείψεων που έχουν αρχίσει να υπάρχουν στην αγορά λόγω του κοροναϊού. Συγκεκριμένα, o CEO της Fiat Chrysler προειδοποίησε ότι είναι πιθανό μέσα στις επόμενες εβδομάδες να σταματήσει η παραγωγή σε κάποιο από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της, καθώς δυσκολεύεται να βρει βασικά εξαρτήματα από τους Κινέζους προμηθευτές, οι οποίοι δίνουν τη δική τους μάχη μετά το ξέσπασμα του κοροναϊού.

Ο Manley, δήλωσε ότι τέσσερις προμηθευτές της FCA στην Κίνα έχουν πληγεί από την έξαρση του ιού, με έναν “καθοριστικής σημασίας” κατασκευαστή ανταλλακτικών να θέτει μάλιστα σε κίνδυνο ολόκληρη την ευρωπαϊκή παραγωγή.

Έχουμε ήδη έναν προμηθευτή υψηλού ρίσκου. Σε δύο έως τέσσερις εβδομάδες, η εταιρεία θα γνωρίζει αν θα σταματήσει η τροφοδοσία σε κάποιο από τα εργοστάσιά μας στην Ευρώπη. Οι άλλοι τρεις κατασκευαστές εξαρτημάτων «θα βρεθούν επίσης σε κρίσιμη κατάσταση», αν τα περιοριστικά μέτρα στην Κίνα παραμείνουν σε ισχύ κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου,

πρόσθεσε ο Manley χωρίς να προσδιορίσει ποιο θα είναι αυτό.

Η Toyota, η Hyundai, η Volvo και η PSA, είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν δηλώσει ότι ο κοροναϊός έχει προκαλέσει προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού τους ή απειλεί να το πράξει.

Η FCA έχει συγκροτηθεί ειδική ομάδα που έχει αναλάβει να παρακολουθεί τη διαθεσιμότητα των εξαρτημάτων της εταιρείας και κάθε πιθανό αντίκτυπο που μπορεί να έχουν στην παραγωγή, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης εναλλακτικών προμηθευτών. Εντούτοις, η διαδικασία αυτή χρειάζεται χρόνο, επειδή τα νέα εξαρτήματα πρέπει να πιστοποιηθούν και να καταχωρηθούν, δήλωσε ο Manley.

Νωρίτερα την Πέμπτη, ο Masayoshi Shirayanagi, διευθύνων σύμβουλος της Toyota, δήλωσε ότι η εταιρεία «εξετάζει επί του παρόντος όλα τα στοιχεία, τα αποθέματα και το ενδεχόμενο ή την ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικών σχεδίων παραγωγής».

Στο μεταξύ, η γαλλική PSA προειδοποίησε ότι αντιμετώπισε «αναταραχές στα logistics» λόγω της διακοπής του εφοδιασμού της από ένα συνεργάτη, αλλά δεν θεωρεί ότι υπάρχει κίνδυνος να σταματήσει η παραγωγή σε οποιοδήποτε μη κινεζικό εργοστάσιο στο άμεσο μέλλον.