Μετά από ένα εκτενές teasing πρόγραμμα, η Skoda παρουσίασε σήμερα το νέο Octavia vRS iV, το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της οικογένειας RS.

1

Ξεκινώντας από τα μηχανικά, κάτω από το καπό του Octavia vRS iV, υπάρχει ένα plug-in υβριδικό σύνολο, το οποίο συνδυάζει έναν 1.400άρη TSI κινητήρα (EA211 TSI), απόδοσης 150 ίππων, με έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW (115 ίππων) και 330 Nm. Συνολικά, η απόδοση του ανέρχεται σε 245 άλογα και 400 Nm, και συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στέλνοντας την κίνηση στον εμπρός άξονα.

Με ενεργοποιημένο το Sport mode, για το 0-100 χλμ/ώρα το Octavia vRS iV χρειάζεται 7,3 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ/ώρα. Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης είναι στο στάνταρ εξοπλισμό, ενώ οι δυναμικές ρυθμίσεις της sport ανάρτησης είναι χαρακτηριστικό της σειράς vRS, προσφέρεται για διάφορα στυλ οδήγησης.

Εκτός της vRS iV έκδοσης, υπάρχει και το -επίσης plug-in υβριδικό- Octavia iV. Και εδώ υπάρχει ο 1.400άρης TSI κινητήρα (EA211 TSI), που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW (115 ίππων) και 330 Nm, αλλά η συνολική απόδοση του ανέρχεται σε 204 άλογα και 350 Nm. Το σύνολο συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στέλνοντας την κίνηση στον εμπρός άξονα.

2

Και στις δύο παραπάνω υβριδικές εκδόσεις, υπάρχει μια μπαταρία 13 kWh, που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ στον κύκλο του WLTP, και με ταχύτητες έως 130 χλμ/ώρα μπορεί να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Η μπαταρία χρειάζεται 3,5 ώρες για να φορτίσει από οικιακή πρίζα. Οι εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου είναι περίπου 30 γρ/χλμ. στο κύκλο WLTP, κάτι που σημαίνει ότι θα πληροί τους αυστηρούς περιορισμούς του EU6d, που θα τεθούν σε ισχύ στην Ευρώπη από 1 Ιανουαρίου του 2021.

Η κανονική 12-volt μπαταρία του αυτοκινήτου βρίσκεται στον χώρο αποσκευών, ο οποίος ανέρχεται σε 450 λίτρα για το sedan και 490 λίτρα για το combi, μια μείωση της τάξης των 150 λίτρων. Το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι 40 λίτρων, δηλαδή μικρότερο κατά 5 λίτρα σε σχέση με τα συμβατικά Octavia.

3

Το Skoda Octavia vRS iV είναι διαθέσιμο στη sedan και combi έκδοση αμαξώματος, και αισθητικά, διαθέτει νέους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, ζάντες 18 ή 19 ιντσών, νέα μαύρη εμπρός μάσκα, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει ένας διακριτικός διαχύτης και αεροτομή. Στο εσωτερικό κυριαρχεί το μαύρο χρώμα, ενώ υπάρχει ένα νέο τριάκτινο, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, που φέρει το λογότυπο vRS logo, και ενσωματώνει τα paddles για το DSG κιβώτιο.

Ακόμα, τα εμπρός σπορ καθίσματα είναι ντυμένα σε μαύρες υφασμάτινες επενδύσεις, ενώ προαιρετικά μπορούν να επενδυθούν με Alcantara και δέρμα. Εκτός από το λογότυπο RS, οι διακοσμητικές τους ραφές μπορούν να είναι σε κόκκινο ή γκρι χρώμα, ενώ ίδιες υπάρχουν στο τιμόνι, στο υποβραχιόνιο και στο ντυμένο με Alcantara ταμπλό.

4

Κλείνοντας, η Skoda παρουσιάζει δύο νέες e-TEC εκδόσεις, που κάνουν το ντεμπούτο τους στο Octavia. Αυτές είναι ήπιες υβριδικές εκδόσεις, και θα είναι διαθέσιμες από το καλοκαίρι. Η πρώτη φέρει τον τρικύλινδρο 1.000αρη TSI κινητήρα, απόδοσης 110 ίππων, και η δεύτερη τον τετρακύλινδρο 1.500άρη TSI κινητήρα, απόδοσης 150 ίππων. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με ένα 48-volt σύστημα και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου, 0.6 kWh, και βρίσκονται κάτω από το κάθισμα του εμπρός συνεπιβάτη.

Το νέο Octavia RS θα προσφέρεται με ακόμη δύο κινητήρες, ένα βενζίνης και έναν diesel. Η βενζινοκίνητη έκδοση αποδίδει 245 άλογα με 370 Nm ροπής και συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με 7-τάχυτο αυτόματο DSG. Το Skoda Octavia RS TDI αποδίδει 200 άλογα με 400 Nm ροπής και συνδυάζεται μόνο με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG.