Τρεις μήνες μετά την αποκάλυψη του ονόματος του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της, σήμερα η τσέχικη εταιρία μας δείχνει τις πρώτες φωτογραφίες μερικών βαριά καμουφλαρισμένων πρωτότυπων του μοντέλου, κατά την διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης στην Ιρλανδία.

Μαζί με τις φωτογραφίες, η εταιρία έδωσε και όλες τις λεπτομέρειες του Enyaq iV, ενώ από σήμερα η εταιρία ξεκινά να δέχεται προπαραγγελίες για το μοντέλο.

1Όνομα

Το όνομα του μοντέλου προέρχεται από το ιρλανδικό όνομα “Enya”, που σημαίνει “πηγή ζωής”. Η ετυμολογία της Enya προέρχεται από την ιρλανδική λέξη “Eithne”, που σημαίνει “ουσία”, “πνεύμα” ή “αρχή”. Σύμφωνα με την Skoda, αυτές οι διαφορετικές έννοιες συνυπάρχουν στο όνομα του νέου SUV της “που αντιπροσωπεύει μια νέα αρχή, ένα νέο μοντέλο που εκφράζει το πάθος των μηχανικών της μάρκας για την ηλεκτροκίνηση”.

Με το πρώτο της ηλεκτρικό SUV, η Skoda δημιουργεί μια νέα ονοματολογία που συνδυάζει το “Ε” που σχετίζεται με την ηλεκτροκίνηση και το “Q” που χαρακτηρίζει την επιτυχημένη οικογένεια των SUV της Skoda.

2Παραγωγή

Το Enyaq iV είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της μάρκας που βασίζεται στη πλατφόρμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων MEB του Volkswagen Group, και αποτελεί το αδερφάκι του Volkswagen ID.4. Η παραγωγή του έχει προγραμματιστεί για το τέλος του έτους, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν στις αρχές του 2021. Αυτή θα γίνεται στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda στη Mladá Boleslav της Τσεχίας και θα μοιράζεται τη γραμμή παραγωγής με μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MQB. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι το πρώτο όχημα του γερμανικού ομίλου στην Ευρώπη, που βασίζεται στην MEB και παράγεται εκτός Γερμανίας.

3Διαστάσεις

Το μήκος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 4.648 χλστ., το πλάτος τα 1.877 χλστ. και το ύψος τα 1.618 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.765 χλστ., με τον όγκο του χώρου αποσκευών να φτάνει τα 585 λίτρα. Η εταιρία αναφέρει ότι το κατώφλι φόρτωσης είναι αρκετά χαμηλό για ένα SUV και επιτρέπει την εύκολη φόρτωση, ακόμη και βαριών και ογκωδών αντικειμένων, ενώ το εσωτερικό προσφέρει αρκετούς χώροι και πρακτικότητα. Χάρη στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου και στα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης (με ζάντες 18 έως 21 ιντσών), η αεροδυναμική του είναι πολύ καλή για ένα SUV, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας Cd να είναι από 0,27.

4Δύο κινητήρια συστήματα, τρεις μπαταρίες και πέντε εκδόσεις ισχύος

Το Enyaq iV θα προσφέρεται με δύο κινητήρια συστήματα, τρία μεγέθη μπαταριών, και πέντε εκδόσεις ισχύος. Στις entry-level εκδόσεις, ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, ενώ οι πιο δυνατές εκδόσεις διαθέτουν ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον εμπρός άξονα, κάνοντας το μοντέλο τετρακίνητο. Οι κινητήρες προσφέρονται με πέντε διαφορετικές επιλογές ισχύος και τρία μεγέθη μπαταριών ιόντων λιθίου.

Στη βάση το Enyaq iV 50 διαθέτει μπαταρία με χωρητικότητα 55 kWh (εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα: 52 kWh). Ο ηλεκτροκινητήρας του έχει ισχύ 148 ίππων και 220 Nm ροπή, προσφέροντας αυτονομία έως και 340 χλμ. Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 11,5 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 160 χλμ/ώρα.

Ακολουθεί το Enyaq iV 60, το οποίο επίσης διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 179 ίππων και 310 Nm ροπής. Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 160 χλμ/ώρα. Εξοπλίζεται με μπαταρία 62 kWh (εκμεταλλεύσιμη: 58 kWh) με την αυτονομία να αυξάνεται στα 380 χλμ.

Έπειτα υπάρχει το Enyaq iV 80, το οποίο κινείται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 310 Nm ροπής. Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 8,8 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 160 χλμ/ώρα. Εξοπλίζεται με μπαταρία 82 kWh (εκμεταλλεύσιμη: 77 kWh) με την αυτονομία να αυξάνεται στα 500 χλμ., πάντα στον κύκλο WLTP

Η ίδια μπαταρία χρησιμοποιείται επίσης από τις δύο εκδόσεις που είναι εφοδιασμένες με τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο εμπρός άξονα. Έτσι, τα Enyaq iV 80X και Enyaq iV vRS αποδίδουν 265 και 306 άλογα, με 425 Nm και 460 Nm ροπής, αντίστοιχα. Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 7 δευτ. και 6,2 δευτ. αντίστοιχα, με την τελική ταχύτητα του vRS να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα. Η αυτονομία και των δύο τετρακίνητων εκδόσεων είναι έως 460 χλμ.

Στην πιο ισχυρή παραλλαγή του, το Enyaq iV μπορεί να ρυμουλκήσει φορτία έως και 1.200 κιλά.

5Φόρτιση

Το Enyaq iV μπορεί να φορτιστεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Εκτός από την συμβατική υποδοχή 230 Volt οικιακής πρίζας με έξοδο εναλλασσόμενου ρεύματος 2,3 kW, το όχημα μπορεί επίσης να φορτιστεί κατά τη διάρκεια της νύχτας στο σπίτι ή στο γραφείο χρησιμοποιώντας ένα Wall Box, ισχύος έως και 11 kW. Με τη χρήση αυτού, η φόρτιση διαρκεί έξι έως οκτώ ώρες, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Σε ταχυφορτιστή DC, ισχύος 125 kW, η μπαταρία του Enyaq iV επαναφορτίζει από το 10% στο 80% σε μόλις 40 λεπτά.

6Εσωτερικό

Σύμφωνα με την εταιρία, σημείο αναφοράς του νέου Enyaq iV είναι το καινοτόμο εσωτερικό του, το οποίο προσφέρει ένα εντελώς νέο αίσθημα ευρυχωρίας. Το μοντέλο προσφέρει επίσης σύγχρονες λύσεις συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας. Ο οδηγός απολαμβάνει όλες τις σχετικές πληροφορίες μέσω μιας κεντρικής οθόνης 13 ιντσών, που μοιάζει να αιωρείται στο χώρο, ενώ προσφέρεται προαιρετικά ​​ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality). Το αυτοκίνητο είναι μόνιμα συνδεδεμένο στο διαδίκτυο και εξασφαλίζει ότι όλες οι εφαρμογές είναι πάντα ενημερωμένες.

Με το λανσάρισμα του Enyaq iV, η Skoda θα παρουσιάσει ένα νέο concept για το εσωτερικό με χρήση αειφόρων και οικολογικών υλικών, όπως ο φλοιός της ελιάς, που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, ενώ θα μπορείς να επιλέξεις από μεγάλη γκάμα νέων σχεδίων.

7Επένδυση

Το Enyaq συμπεριλαμβάνεται στα πάνω από δέκα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν από τη Skoda μέχρι το τέλος του 2022. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι το 2021 η μάρκα θα έχει επενδύσει δύο δισεκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων καθώς και σε ένα διασυνδεδεμένο οικοσύστημα που θα προσφέρει σύγχρονες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις κινητικότητας. Την ίδια στιγμή, η Skoda αναμένει ότι το 2025 τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και τα plug-in υβριδικά θα αντιπροσωπεύουν το 25% των συνολικών πωλήσεων παγκοσμίως.

Η “Founder’s Edition” του μοντέλου θα είναι εξοπλισμένη με ειδικά χαρακτηριστικά και ιδιαίτερη εμφάνιση, με την παραγωγή της να περιορίζεται σε 1.895 μονάδες, φόρος τιμής στο έτος ίδρυσης της εταιρείας, πριν από 125 χρόνια.