Την περασμένη εβδομάδα η κυβέρνηση ανακοίνωσε τα κίνητρα και τα ποσά για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ταξί, scooter και ποδηλάτου, ενώ παράλληλα έκανε γνωστό πως στόχος της είναι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο φορτιστών στο οδικό δίκτυο όλης της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους, με έμφαση σε δημόσια προσβάσιμους χώρους και ρυθμίζονται τα θέματα τεχνικής υποστήριξης, συντήρησης και επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ΔΕΗ ανακοίνωσε χθες πως υπέγραψε μνημόνια συνεργασίας με την Fraport, τον ΑΒ Βασιλόπουλο και την Beat, προκειμένου να δημιουργήσουν σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε αεροδρόμια, πιάτσες ταξί και σε σούπερ μάρκετ.

Το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα της ΔΕΗ περιλαμβάνει την τοποθέτηση πανελλαδικά, 1.000 σταθμών φόρτισης στα επόμενα 2-3 χρόνια και 10.000 σταθμών φόρτισης μεσοπρόθεσμα. Στόχος της ΔΕΗ είναι να δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο σταθμών φόρτισης σε όλη την Ελλάδα.

Η κυβέρνηση θέλει έως το 2021 θα καλυφθεί πλήρως το εθνικό δίκτυο, ενώ οι εισαγωγείς αυτοκινήτων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1.200 σημεία στα οποία θα εγκατασταθούν φορτιστές. Φορτιστές θα εγκαθίστανται υποχρεωτικά στα καινούργια κτίρια, ενώ για τα παλιά δεν θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας (όπως ισχύει για το φυσικό αέριο). Προβλέπεται να δημιουργηθούν πιάτσες αποκλειστικής χρήσης από ηλεκτροκίνητα ταξί, με τις απαιτούμενες υποδομές φόρτισης.

Το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν οι φορείς εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτοί θα αναπτύσσουν τα δίκτυα με τα σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης θα συνεργάζονται με τη σειρά τους, με τους φορείς εκμετάλλευσης. Το συντονιστικό ψηφιακό κέντρο διαχείρισης θα έχει την ευθύνη για την διαλειτουργικότητα των υποδομών. Ενώ όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πιστοποιούνται στο ενιαίο μητρώο ηλεκτροκίνησης. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα λειτουργεί μητρώο υποδομών και φορέων αγοράς ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς.

Το Μητρώο θα είναι διαλειτουργικό πανευρωπαϊκά και θα παρέχει δυναμικά στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους (ελεύθερο/κατειλημμένο), καθώς και δεδομένα που αφορούν στην τιμή επί τούτω φόρτισης, καθώς τον τρόπο τιμολόγησης και πληρωμής.

Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει μια κεντρική ηλεκτρονική βάση δεδομένων, στην οποία θα συλλέγονται δεδομένα από τους φορείς και θα αποστέλλονται στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο, θα αναγνωρίζονται οι φορείς της αγοράς ηλεκτροκίνησης και θα εποπτεύεται η ομαλή λειτουργία των υποδομών φόρτισης.