Test Drive: Δοκιμάζουμε το τετρακίνητο Mitsubishi Eclipse Cross

Σχετικά άρθρα

Η Mitsubishi έχοντας μακρά παράδοση στα SUV και crossover μοντέλα, στις αρχές του 2018 παρουσίασε το Eclipse Cross, ένα SUV της μεσαίας κατηγορίας που παντρεύει το συναίσθημα με την άνεση, προικίζοντας το με όλα τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού.

Με την ζήτηση της αγοράς να σχηματίζει τις γκάμες των εταιριών, η Mitsubishi έχει μετατραπεί σε μια μάρκα με γνήσια SUV, καθώς το 80% των πωλήσεων της στην Ευρώπη είναι τέτοια. Αυτό συμπληρώνεται και από την εμπειρία της σε τετρακίνητα οχήματα, με το πρώτο τετρακίνητο μοντέλο της να παρουσιάζεται το 1936, ενώ το σύστημα Super-All Wheel Control (S-AWC) έχει στις πλάτες του μια εξέλιξη 30 χρόνων. Έτσι, το 50+% των πωλήσεων της στην Ευρώπη έχουν την τελευταία γενιά του S-AWC.

Στους 30 μήνες που βρίσκεται στην αγορά, το Eclipse Cross έχει αναζωογονήσει τις πωλήσεις της ιαπωνικής εταιρίας στην ευρωπαϊκή αγορά, και το 2019 έκλεισε με 144.670 πωλήσεις, όταν δύο χρόνια νωρίτερα είχε μόλις 112.994 πωλήσεις. Κοιτώντας αναλυτικά τις πωλήσεις της εταιρίας στην ήπειρο μας, οι πωλήσεις του Eclipse Cross (27.110) το κατατάσσουν πίσω από το Outlander (47.381), Space Star (38.002) και ASX (30.622), αλλά είναι το μοντέλο που φέρνει τους περισσότερος νέους και νεανικούς πελάτες στη μάρκα, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανανέωση του πελατολογίου της.

Το όνομα

Πριν σχεδόν 20 χρόνια, η Mitsubishi είχε στην γκάμα της τρία αξιόλογα coupe μοντέλα: το 3000GT, το FTO, και το Eclipse. Οι καιροί αλλάζουν, οι καταναλωτικές επιθυμίες επίσης, και φυσικά δεν γίνεται να μην συμβεί το ίδιο με τις εταιρίες. Έτσι, πέντε χρόνια μετά την ημέρα που βγήκε το τελευταίο coupe Eclipse από το εργοστάσιο της εταιρίας στην Αμερική, το 2018 η Mitsubishi επανέφερε το όνομα σε ένα εντελώς διαφορετικού χαρακτήρα μοντέλο. Και κάπως έτσι, τα προαναφερθέντα coupe μετατράπηκαν σε ASX, Outlander, και Eclipse Cross.

Το αυτοκίνητο

Το νέο Eclipse Cross αποτελεί το τελευταίο μοντέλο της προ-Renault/Nissan εποχής, καθώς η ανάπτυξη του ξεκίνησε το 2013. Ταυτόχρονα, όμως, είναι το πρώτο εντελώς νέο μοντέλο της Mitsubishi εδώ και πολλά χρόνια. Το Eclipse Cross τοποθετείται ανάμεσα στα ASX και Outlander, και αν δεν βρίσκεις πολύ μεγάλο το κενό, σε προτρέπω να περιμένεις τις επόμενες γενιές των μοντέλων, όπου το πρώτο θα μικρύνει και το δεύτερο θα μεγαλώσει, ώστε να μην υπάρχει “κανιβαλισμός” πωλήσεων.

Ακόμα, το Eclipse Cross προστίθεται στην υπάρχουσα γκάμα με διαφορετική, όμως, προοπτική, καθώς είναι ένα SUV με τύπου coupe σχεδιασμό. Τοποθετείται στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV, όπου παγκοσμίως καταλαμβάνει περίπου το 30% της πίτας, με τα compact SUV να γνωρίζουν τη μεγαλύτερη αύξηση. Ως εκπρόσωπος της νέας υπο-κατηγορίας των coupe SUV, θεωρητικά ανταγωνίζεται ευθέως μόνο το Toyota C-HR. Πρακτικά, όμως, ως κύριους “αντιπάλους” έχει τα Jeep Compass και Subaru XV, αλλά και τα λοιπά μοντέλα όπως το Nissan Qashqai, το Kia Sportage, το Skoda Karoq κλπ.

Όλα αυτά καθορίζονται από τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου, με το μήκος του οποίου να ανέρχεται στα 4.405 χλστ., το πλάτος του στα 1.805 χλστ., το ύψος του στα 1.685 χλστ. Το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.670 χλστ., και είναι ταυτόσημο με του Outlander, καθώς χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα, με την παραγωγή του να γίνεται στο εργοστάσιο Mizushima, της πόλης Kurashiki στην Okayama της Ιαπωνίας.

Για τον σχεδιασμό του μοντέλου, όλα ξεκίνησαν το 2014, όταν και ο -επί 40 χρόνια- αρχισχεδιαστής της Nissan, Tsunehiro Kunimoto (υπεύθυνος για το Skyline R32, το Z concept του 2001, το Juke, τα Infiniti FX crossover και G), δελεάστηκε σε ηλικία 64 χρονών να μετακομίσει στην Mitsubishi, με σκοπό να δημιουργήσει επιτέλους “συναισθηματικά” μοντέλα. Που να ήξερε ότι κάποια χρόνια μετά θα ξαναέσμιγε με τη Nissan.

Στόχος του ήταν η μάρκα να αποκτήσει μοντέλα με μοντέρνα, θελκτική σχεδίαση, υψηλή Ιαπωνική ποιότητα, έξοχη δυναμική συμπεριφορά, ευφυή χωροταξία και καινοτόμα χαρακτηριστικά, που θα προσελκύσουν νέους πελάτες στη Mitsubishi.

Η πρώτη σχεδιαστική προσέγγιση του Eclipse Cross ήταν το XR PHEV ΙΙ concept του 2015, από το οποίο έχουν περάσει πολλά στοιχεία στο αυτοκίνητο παραγωγής. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος το Eclipse Cross είναι το πρώτο που εγκαινιάζει την νέα εκφραστική οπτική ταυτότητα, Dynamic Shield. Αυτό, σύμφωνα με την εταιρία, αντανακλά τη στιβαρότητα ενός SUV εντός/εκτός δρόμου, και απηχεί τις δυναμικές επιδόσεις του Lancer Evolution, του άλλου θρυλικού μοντέλου της μάρκας, δίπλα στο Pajero και/ή το L200.

Η απουσία φτηνών στοιχείων εντυπωσιασμού, προσφέρει στο εμπρός μέρος μία σχεδίαση με ουσία, άποψη και ωριμότητα -έναντι εντυπωσιασμού. Οι προβολείς ομίχλης και τα φλας είναι τοποθετημένα χαμηλά, τα LED φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρες βρίσκονται υψηλότερα, ενώ το πλούσιο χρώμιο πάνω στην μάσκα ενισχύει τον κομψό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Παρατηρώντας το προφίλ του αυτοκινήτου, διακρίνονται οι πολύ δυναμικές φόρμες, τα τονισμένα εμπρός φτερά, και οι ανάγλυφες επιφάνειες. Η σφηνοειδής μεσαία γραμμή τονίζει την αίσθηση κίνησης που αρμόζει στο coupe σχήμα, και υπογραμμίζεται από την έντονη κλίση του πλαϊνού παραθύρου, την κεκλιμένη γραμμή οροφής και την αναλογία μακριού μεταξονίου/κοντού προβόλου.

Και ενώ βλέποντας το αυτοκίνητο υπό γωνία τριών τετάρτων έχεις ένα όμορφο αποτέλεσμα, το πίσω μέρος είναι -κατά προσωπική εκτίμηση- αμφιβόλου αισθητικής, και στερεί από το σύνολο μια ολοκληρωμένη αποδοχή. Η πάνω πλαϊνή γραμμή συνεχίζει στο πίσω μέρος και αγκαλιάζει την ουρά, κάτω από το διαιρούμενο πίσω παρμπρίζ. Η φαρδιά μπάρα που συνδέει τα πίσω άκρα, ενσωματώνει τα LED φώτα φρένου και στοπ, χαρίζοντας μια ευδιάκριτη και στιβαρή παρουσία.

Το πίσω τζάμι “κόβεται” στα δύο, ώστε ο coupe σχεδιασμός να μην επηρεάζει την προς τα πίσω ορατότητα. Τέλος, η “twin bubble” οροφή (δεν διατίθεται με την πανοραμική ηλιοροφή του αυτοκινήτου της δοκιμής) συναντάται σε sport μοντέλα, ενώ ταυτόχρονα είναι ένας κομψός τρόπος αύξησης της ευρυχωρίας στην περιοχή της κεφαλής και βελτίωσης της αεροδυναμικής, κλπ.

Τεχνολογίες ασφαλείας

Στις δοκιμές από τον ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP, το αυτοκίνητο απέσπασε 5 αστέρια, καθώς βαθμολογήθηκε με 97% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 78% στη προστασία παιδιών, 80% στη προστασία πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας, που συνιστούν εξαιρετικά νούμερα.

Ο λόγος είναι το ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα του Eclipse Cross, όπου με την χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής (55% του αμαξώματος) γίνεται η αναγκαία εξοικονόμηση βάρους. Ακόμα, το ιαπωνικό μοντέλο εξοπλίζεται με μια σειρά από συστήματα ασφαλείας, όπως αυτό για τον περιορισμό επιπτώσεων εμπρόσθιας σύγκρουσης, το lane departure warning, την προειδοποίηση τυφλού σημείου με υποστήριξη αλλαγής λωρίδας και προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας, το adaptive cruise control και άλλα.

Εσωτερικό

Πριν αναφέρω οτιδήποτε άλλο για την καμπίνα, η Mitsubishi με το Eclipse Cross πραγματοποιεί μια πολύ θαρραλέα κίνηση, η οποία είναι ίδιας βαρύτητας με την “κατάργηση” των CDs. Ποια είναι αυτή; Η μη διάθεση συστήματος πλοήγησης, ούτε στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Αντ’αυτού, υπάρχει standard η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, που σου επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις τους χάρτες του τηλεφώνου σου, και οι οδηγίες να εμφανίζονται στην οθόνη αφής 7 ιντσών του αυτοκινήτου, που είναι στάνταρ.

Η καμπίνα του αυτοκινήτου είναι σαφέστατα βελτιωμένη σε σχέση με προηγούμενα μοντέλα της Mitsubishi, και σχεδιαστικά θυμίζει λίγο Lexus, πόσο μάλλον το touchpad στην βάση της κονσόλας -και ανάμεσα στα καθίσματα- που πρέπει να είναι από τον ίδιο προμηθευτή. Η εταιρία έχει αποφασίσει να βελτιώσει σημαντικά το επίπεδο αντιληπτής ποιότητας όλων των μελλοντικών μοντέλων, και στο Eclipse Cross η επιλογή υλικών είναι πολύ καλής ποιότητας, με την πλειοψηφία του πλαστικού στο ταμπλό να είναι μαλακό στην αφή, ενώ τα κενά των πάνελ των θυρών είναι μικρά.

Η μουντάδα του μαύρου χρώματος “σπάει” με τις ασημί λεπτομέρειες χαμηλά του ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα, στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών, στους αεραγωγούς κλπ. Υπάρχουν carbon και piano black φινιρίσματα στο ταμπλό, στο τιμόνι, στην κεντρική κονσόλα και στις επενδύσεις θυρών, ενώ όπου υπάρχει δέρμα αυτό φέρει πορτοκαλί ραφές.

Η κεντρική κονσόλα χωρίζεται σε δύο μέρη, κατά τον οριζόντιο νοητό άξονα, που διαχωρίζει τις λειτουργίες σε “πληροφορίες” (πάνω από τον άξονα), και τους “ελέγχους” των διαφόρων συστημάτων (κάτω από τον άξονα). Αυτή η “λογική”, εκτός του ότι διευρύνει οπτικά το εσωτερικό της καμπίνας, συμβάλλει στην πάρα πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός, χάρη στο χαμηλά τοποθετημένο ταμπλό σε συνδυασμό με το βελτιστοποιημένο ύψος του καπό, το σχήμα και την κλίση του παρμπρίζ και την υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων. Η εργονομία των διακοπτών δεν είναι η καλύτερη δυνατή, κυρίως αυτοί των παραθύρων, και δευτερευόντως αυτοί των συστημάτων ασφαλείας, που βρίσκονται σε δύσκολα προσβάσιμες θέσεις.

Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα και προσφέρουν εντυπωσιακή πλευρική υποστήριξη, με την ορατότητα προς τα πίσω να είναι πολύ καλή, εξαιτίας του χωριστού πίσω τζαμιού. Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τέσσερις ενήλικες, με τον μεσαίο -πέμπτο- να στριμώχνεται εξαιτίας του περιορισμένου εσωτερικού πλάτους, ενώ πιθανότατα θα ακουμπήσει το κεφάλι του στην οροφή, ειδικά αν το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με την προαιρετική ηλιοροφή.

O χώρος για τα γόνατα και ο “αέρας” για το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι ικανοποιητικός. Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται εμπρός/πίσω κατά 20 εκατοστά, με την κλίση της πλάτης τους να ρυθμίζεται από 16 έως 32 μοίρες, ενώ αντίστοιχα αυξομειώνεται ο χώρος αποσκευών, που κυμαίνεται από τα 341 μέχρι τα 448 λίτρα.

Κινητήρας

Στο Eclipse Cross, η Mitsubishi τοποθετεί μόνο έναν βενζινοκινητήρα. Αυτός είναι έναν ολοκαίνουργος, τετρακύλινδρος 1.500άρη turbo κινητήρας, με την Mitsubishi να δηλώνει ότι κύρια προτεραιότητα της είναι η αξιοπιστία. Έχει αθόρυβη και ομαλή λειτουργία, διαθέτει το σύστημα MIVEC (χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής), σύστημα άμεσου ψεκασμού, ηλεκτρική wastegate και κοίλες βαλβίδες με πλήρωση νατρίου, παρόμοιες με αυτές του Lancer Evolution Final Edition.

Η απόδοση του φτάνει τα 163 άλογα στις 5.500 σ.α.λ., και η ροπή του τα 250 Nm, στις 1.800 σ.α.λ. η οποία διατηρείται επίπεδη μέχρι τις 4.500 σ.α.λ.. Η συμπαγής αλουμινένια μονάδα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εξοικονόμηση βάρους, με την πολλαπλή εξαγωγής να είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, και την πολλαπλή εισαγωγής να είναι κατασκευασμένη από ρητίνη, όντας 20% ελαφρύτερη από ένα αντίστοιχο αλουμινένιο εξάρτημα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει 50% μείωση της θερμοκρασίας του αέρα.

Μετάδοση

Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), με 8 “προ-ρυθμισμένες” σχέσεις, το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με την τετρακίνητη έκδοση. Το CVT κιβώτιο διαθέτει ενσωματωμένο Sport πρόγραμμα για μηχανικές αλλαγές, μέσω των αλουμινένιων paddles στο τιμόνι. Αυτό προσφέρει πυκνή κλιμάκωση σε μεγάλο εύρος και εκμεταλλεύεται εξαιρετικά όλη τη δυναμική του κινητήρα.

Τετρακίνηση

Το λευκό αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε το σύστημα τετρακίνησης S-AWC, και η αποτελεσματικότητα του ήταν εξαιρετική. Αν προσθέσεις και τις καλές -για τον χαρακτήρα του μοντέλου- γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (20,3, 19,5 και 30,8 μοίρες αντίστοιχα), όπως επίσης την απόσταση από το έδαφος που είναι στα 183 χλστ. και τα ελαστικά μικτής χρήσης, οι ικανότητες του εκτός δρόμου είναι πολύ καλύτερες από τον ανταγωνισμό.

Το σύστημα τετρακίνησης ενσωματώνει το σύστημα Active Yaw Control (AYC) που ενεργοποιείται με το πάτημα του πεντάλ των φρένων. Χάρη σ’ αυτή τη λειτουργία, το S-AWC υπολογίζει με ακρίβεια τις εντολές σου και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με βάση τις πληροφορίες που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες, όπως της περιστροφής του τιμονιού, της γωνιακής ταχύτητας εκτροπής (yaw rate), της ροπής του κινητήρα της, της ισχύος πέδησης και της ταχύτητας των τροχών. Έτσι, με βάση τις εντολές του συστήματος ελέγχου του Yaw Control, τα διάφορα συστήματα υποβοηθούν το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί πιστά στις ορέξεις σου.

Ακόμα, το σύστημα S-AWC βελτιώνει την ιδανική γραμμή μέσα στις στροφές, τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία ή στην αλλαγή λωρίδας και σε οδοστρώματα με χαμηλό συντελεστή τριβής. Η στάνταρ κατανομή ροπής εμπρός/πίσω είναι 80/20%, και μπορεί να ρυθμίζεται άμεσα και συνεχώς σε μάξιμουμ 55/45% στο Auto mode.

To S-AWC του Eclipse Cross διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, το Auto, το Snow και το Gravel, τα οποία επιλέγονται μέσω επιλογέα στην κεντρική κονσόλα. Το πρώτο, σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα ενεργεί για να διαχειριστεί την παροχή της ροπής με γνώμονα τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Εφόσον ανιχνεύσει οδόστρωμα χαμηλής πρόσφυσης ή παρόμοιες συνθήκες, αυτόματα κατανέμει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για καλύτερη σταθερότητα. Το Snow mode είναι ιδανικό για χιονισμένες και άλλες ολισθηρές επιφάνειες, ενώ το Gravel mode εξασφαλίζει κορυφαία απόδοση του συστήματος 4WD σε δύσκολα εδάφη, κακούς δρόμους ή σε περίπτωση που χρειαστεί να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο από λάσπη ή χιόνι.

Αν και οι εμπρός τροχοί μεταφέρουν συνήθως περισσότερη ισχύ, η κατανομή ροπής του S-AWC του Eclipse Cross μπορεί σημαντικά και αυτόματα να μεταβάλλεται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, ενώ στα προγράμματα Snow και Gravel οι πίσω τροχοί μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ από τους εμπρός, όπως φαίνεται:

Πρόγραμμα Κατανομή Ροπής Εμπρός/Πίσω
Auto Από 80/20% έως 55/45%
Snow Από 80/20% έως 45/55%
Gravel Από 70/30% έως 40/60%

Επιδόσεις

Για τα 0-100 χλμ/ώρα, το αυτόματο τετρακίνητο μοντέλο χρειάζεται 9,8 δευτ., η τελική ταχύτητα φτάνει στα 200 χλμ/ώρα, με την μικτή κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 στα 159 γρ/χλμ. Κατά την διάρκεια της εβδομαδιαίας μας δοκιμής στους δρόμους της Αττικής, γράψαμε 720 χλμ., και όταν επιστρέψαμε το αυτοκίνητο στις εγκαταστάσεις της εταιρίας το trip computer έγραφε κατανάλωση 8,6 λίτρα/100 χλμ.

Τιμή

Το Mitsubishi Eclipse Cross είναι διαθέσιμο στην χώρα μας στα εξής επίπεδα εξοπλισμού: το Inform και το Invite Plus για την δικίκητη έκδοση, και τα Invite, Invite Plus και Intense Plus για την τετρακίνηση. Η τιμή της πρώτης ξεκινάει από τα €21.350, της Invite Plus από τα €22.700, ενώ η τετρακίνητη Invite ξεκινά από τα €26.900, η τετρακίνητη Invite Plus από τα €32.300, και τέλος η τετρακίνητη Intense Plus, όπως αυτή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, να ξεκινά από τα €35.900, και απλά δεν του λείπει το παραμικρό “κουτάκι” από τον εξοπλισμό.

Οδηγώντας

Ξεχνώντας κάθε συγγένεια του μοντέλου με το coupe Eclipse, το ιαπωνικό SUV δεν διακρίνεται για την sport συμπεριφορά του, αλλά για την άνεση των μετακινήσεων και την ομαλότητα της χρήσης του σε καθημερινές συνθήκες. Όπως διάβασες παραπάνω, χάρη στην πολύ καλή λειτουργία του CVT, αυτό κρατάει σε πολύ καλά πλαίσια την κατανάλωση. Επίσης, η πλούσια ροπή του κινητήρα στις χαμηλές στροφές δεν σε αναγκάζει να βυθίσεις το πόδι σου στο πάτωμα, γλυτώνοντας σε με αυτόν τον τρόπο από το ενοχλητικό “μούγκρισμα” του κινητήρα, εξαιτίας της λειτουργίας του CVT.

Το CVT είναι άψογο και αποτελεσματικό σε συνθήκες πόλης και σε ήπιες καθημερινές μετακινήσεις, αλλά όταν ανεβάσεις ρυθμό δεν κολακεύει τον γεμάτο δύναμη και ροπή κινητήρα. Αυτό μιμείται την λειτουργία ενός κανονικού κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά εξαιτίας αυτού στην πραγματικότητα διαθέτει τα χειρότερα χαρακτηριστικά από τους δύο “κόσμους”. Το “κενό” στις αλλαγές είναι σχετικά αισθητό, διατηρώντας παράλληλα ανεπιθύμητα υψηλές στροφές για πολύ ώρα, όταν επιταχύνεις. Τα paddles πίσω από το τιμόνι προσφέρουν μια “χειροκίνητη” λειτουργία, αλλά είναι απίστευτα αδιάφορα στη χρήση.

Συνεχίζοντας, ανοίγοντας το καπό του Eclipse Cross θα δεις ότι η μπροστινή ανάρτηση διαθέτει μπάρα θόλων 3 σημείων στήριξης, όπως και ενισχύσεις στο άνω έδρανο του γονάτου και στους υποδοχείς των ελατηρίων, που θεωρητικά συμβάλλουν σε μια πιο άμεση αίσθηση του τιμονιού. Αυτό, όμως, δεν είναι αρκετά ακριβές, ενώ υπάρχει και μια “αργοπορία” στις εντολές σου, αλλά προσφέρει ένα καλό κύκλο στροφής (10,6 μέτρα), που το κάνει ευέλικτο στην πόλη, παρά το βάρος των 1.520 κιλών.

Στον μπροστινό άξονα του αυτοκινήτου συναντάμε γόνατα MacPherson, ενώ πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων. To setup της ανάρτησης είναι περίεργο, καθώς ο εμπρός άξονας έχει πιο σφιχτή αίσθηση, ενώ ο πίσω άξονα είναι αρκετά μαλακός. Φαίνεται, όμως, ότι εξελίχθηκε στοχεύοντας τη σταθερότητα στην ευθεία σε υψηλές ταχύτητες, την ασφάλεια στις στροφές, την καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και συμπεριφοράς. Οι μαλακές ρυθμίσεις, όμως, του πίσω άξονα είναι η αιτία για κάποιες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ σε πολύ απότομη αλλαγή κατεύθυνσης υπάρχει μια στιγμιαία πλεύση, που όμως διορθώνεται εύκολα και άμεσα.

Ένα σημείο που το Eclipse Cross τα καταφέρνει πολύ καλά είναι η ηχομόνωση, καθώς όταν πατήσεις το start/stop button σχεδόν δεν ακούγεται ο κινητήρας ότι βρίσκεται σε λειτουργία. Όποιοι θόρυβοι εμφανιστούν θα είναι σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και σε έντονες ανωμαλίες, σε δρόμους όπως της φωτογραφίας παραπάνω. Όσο αυξάνονται τα χλμ/ώρα -και κυρίως στο ταξίδι- το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, παρά τις 18άρες ζάντες, με ελαστικά διαστάσεων 225/50, και τους -μέτριας ποιότητας- ελληνικούς δρόμους.

Σε γενικές γραμμές, το αυτοκίνητο έχει καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο προσφέροντας άνεση εντός και εκτός πόλης, αλλά θα σε πάει με ευκολία και στην εξοχή.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr