Η BMW παρουσίασε σήμερα την έκδοση παραγωγής του Vision iNEXT, το οποίο ονομάζεται iX. Ένα χρόνο πριν λανσαριστεί στην αγορά περί τα τέλη του 2021, η γερμανική εταιρία μας δίνει μία πρώτη γεύση από το ηλεκτρικό της SUV, που σήμερα βρίσκεται σε φάση εξέλιξης. Το BMW iX είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε μια νέα, αρθρωτή πλατφόρμα, και ενσαρκώνει μία νέα φιλοσοφία σχεδίασης, βιωσιμότητας, οδηγικής απόλαυσης, ευελιξίας και πολυτέλειας.

Σχεδιασμένο εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, το iX διαθέτει μία νέα μινιμαλιστική σχεδίαση, όντας το πρώτο μοντέλο μιας πρωτοποριακής γενιάς αυτοκινήτων της εταιρίας, η οποία αναφέρει ότι αυτά θα επαναπροσδιορίσουν την οδηγική εμπειρία, την αίσθηση ευρυχωρίας και τη σχέση μεταξύ οχήματος και επιβατών. Το iX είναι η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα της BMW, και αποτελεί το “εργαστήριο του μέλλοντος” για την εταιρία.

Το iX αξιοποιεί τις τελευταίες καινοτομίες στους τομείς του εξηλεκτρισμού, της αυτόνομης οδήγησης και της συνδεσιμότητας, με την BMW να αναφέρει ότι είναι σχεδιασμένο από μέσα προς τα έξω, καθώς δημιουργήθηκε με γνώμονα την ποιότητα ζωής και την ευεξία οδηγών και επιβατών.

1Πλατφόρμα

Η δομή του αμαξώματος με πλαίσιο από αλουμινένιο χωροδικτύωμα και καινοτόμο κλωβό από ανθρακονήματα, προσφέρουν εξαιρετικά υψηλή στρεπτική ακαμψία, που κατ’ επέκταση βελτιώνει την ευελιξία και μεγιστοποιεί την προστασία των επιβατών, και ταυτόχρονα ελαχιστοποιεί το βάρος. Ο έξυπνος συνδυασμός υλικών, με πολλά από αυτά να χρησιμοποιούνται ακριβώς εκεί που ιδιότητές τους μπορούν να αξιοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό, είναι κάτι μοναδικό στην κατηγορία.

Το επίπεδο υπολογιστικής ισχύος έχει αυξηθεί ώστε να επεξεργάζεται 20 φορές μεγαλύτερο όγκο δεδομένων, σε σχέση με πριν. Ως αποτέλεσμα, ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου μπορεί να επεξεργαστεί διπλάσια ποσότητα δεδομένων από τους αισθητήρες του οχήματος σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις.

2Εμφάνιση

3

Η σχεδίαση του είναι προϊόν εξέλιξης και παραγωγής του κέντρου σχεδίασης και τεχνολογίας ελαφρού βάρους LuTZ του BMW Group στο Landshut. Στο εμπρός μέρος υπάρχει η εκφραστική, κάθετη μάσκα “νεφρών”, που λειτουργεί ως έξυπνο πάνελ συλλογής πληροφοριών.

4

Όντας ηλεκτροκίνητο, το iX έχει ελάχιστες απαιτήσεις αέρα ψύξης, και η μάσκα είναι τελείως κλειστή. Πίσω από αυτή κρύβονται κάμερες, λειτουργίες ραντάρ και λοιποί αισθητήρες, για την αυτόνομη οδήγηση. Το iX έχει παρόμοιο μήκος και πλάτος με το X5, και έχει σχεδόν το ίδιο ύψος με το X6, λόγω της εκτεταμένης γραμμής της οροφής.

Ανάμεσα στα εξωτερικά χαρακτηριστικά του iX, ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα, όντας τα πιο λεπτά που έχουν τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο παραγωγής της BMW. Οι χειρολαβές των θυρών δεν προεξέχουν (λειτουργούν πιέζοντας ένα μπουτόν), τα πλαϊνά παράθυρα είναι χωρίς πλαίσιο, ενώ η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών δεν διαθέτει διαχωριστικούς αρμούς.

5

Η μινιμαλιστική σχεδιαστική γλώσσα οδηγεί το βλέμμα σε εξειδικευμένες λεπτομέρειες, ενώ έχει γίνει ελάχιστη χρήση χαρακτηριστικών γραμμών. Οι πληθωρικές επιφάνειες, με ζωηρές γραμμές, η απέριττη δομή και οι σχεδόν “ορθογώνιες” καμπύλες γύρω από τα τόξα των θόλων των τροχών διαμορφώνουν μία επιβλητική εικόνα.

6Αεροδυναμική

7

Αξιοποιώντας πλήρως τα οφέλη του συστήματος ηλεκτροκίνησης και εφαρμόζοντας σχολαστικά δοκιμασμένα μέτρα στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, στο πάτωμα, στους τροχούς και στο πίσω τμήμα, το iX χαρακτηρίζεται από βελτιστοποιημένη αεροδυναμική με θετικό αντίκτυπο τόσο στις επιδόσεις όσο και στην αυτονομία του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. Το iX διαθέτει εξαιρετική αεροδυναμική για την κατηγορία της, με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,25.

8Εσωτερικό

9

Ένα υψηλό επίπεδο ευρυχωρίας, ένα μίγμα υλικών υψηλής ποιότητας, καθίσματα νέας σχεδίασης με ενσωματωμένα προσκέφαλα και μία μεγάλη πανοραμική οροφή διαμορφώνουν ένα πολυτελές περιβάλλον τύπου lounge στην καμπίνα της BMW iX για πέντε άτομα.

Λόγω της φιλοσοφίας του συστήματος κίνησης δεν υπάρχει κεντρικό τούνελ, κάτι το οποίο επιτείνει την αίσθηση ευρυχωρίας και ελευθερίας ενώ οι επιβάτες επωφελούνται από τον πρόσθετο χώρο για τα πόδια μπροστά και πίσω και την επάρκεια αποθηκευτικού χώρου, ενώ η κεντρική κονσόλα παραπέμπει σε έπιπλο υψηλής ποιότητας. Η μινιμαλιστική σχεδιαστική γλώσσα και η λιτή δομή των επιφανειών προάγουν το αίσθημα ευρυχωρίας μέσα στο αυτοκίνητο.

10

Οι ενδείξεις και τα χειριστήρια έχουν περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα, ενισχύοντας περαιτέρω την εντύπωση μιας απέριττης καμπίνας που ξεκουράζει τον επιβάτη. Η σχεδίαση εσωτερικού αποπνέει μία αίσθηση ασφάλειας και οικειότητας και δημιουργεί ένα νέο είδος σχέσης μεταξύ επιβατών και οχήματος.

11

Η φιλοσοφία αθέατης τεχνολογίας για το εσωτερικό φαίνεται σε αρκετά πράγματα, όπως κρυφά ηχεία, αεραγωγούς με ιδιαίτερη σχεδίαση, θερμαινόμενες επιφάνειες και η διακριτική αναδίπλωση του προτζέκτορα του συστήματος Head-Up Display στον πίνακα οργάνων ώστε να είναι σχεδόν αόρατος. Το εξαγωνικό τιμόνι, ένας διθέσιος διακόπτης για την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο και η κυρτή οθόνη (BMW Curved Display), που αποτελεί τμήμα της επόμενης γενιάς του λειτουργικού

12Κίνηση

13

Η 5η γενιά του συστήματος eDrive περιλαμβάνει τους δύο ηλεκτροκινητήρες, τα ηλεκτρονικά ισχύος, την τεχνολογία φόρτισης και τη μπαταρία υψηλής τάσης. Το κινητήριο σύνολο αποδίδει πάνω από 370 kW/503 άλογα, ικανά να επιταχύνουν το iX από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 5,0 δευτερόλεπτα.

Η BMW ανακοινώνει ότι σαφής στόχος του οχήματος είναι η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για την κατηγορία του και συγκεκριμένα κάτω από 21 kWh/100 χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα πάνω από 100 kWh, και υπολογίζεται να παρέχει αυτονομία πάνω από 600 χλμ. (WLTP).

14Φόρτιση

15

Το iX θα επιτρέπει ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) ισχύος έως 200 kW. Με αυτό τον τρόπο, η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το 10 μέχρι το 80% της συνολικής της χωρητικότητας σε λιγότερο από 40 λεπτά.

Πέραν αυτού, μέσα σε δέκα λεπτά η ενέργεια που διοχετεύεται στη μπαταρία μπορεί να αυξήσει την αυτονομία του αυτοκινήτου πάνω από 120 χλμ. Χρειάζονται λιγότερο από 11 ώρες για τη φόρτιση μιας άδειας μπαταρίας υψηλής τάσης στο 100% της χωρητικότητάς της με ισχύ 11 kW από ένα Wallbox.

16Παραγωγή

17

Η παραγωγή του iX θα γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Dingolfing της Γερμανίας και θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2021.