Μετά τους πρώτους δύο αγώνες της χρονιάς η Red Bull δείχνει πως φέτος μπορεί να επανέλθει στη κορυφή και σημαντικό ρόλο παίζει ο νέος κινητήρας της Honda που βρίσκεται και στα μονοθέσια της AlphaTauri.

Ο Yasuaki Asaki, ο επικεφαλής ανάπτυξης των μονάδων ισχύων της Honda αποκάλυψε μια σειρά από λεπτομέρειες του νέου κινητήρα, ο οποίος είπε πως αρχικά ο προγραμματισμός τους ήθελε να αλλάζουν την δομή της φετινής μονάδας ισχύος, αλλά τελικά για διάφορους λόγους αποφασίστηκε να κατασκευάσουν μια εντελώς νέα μονάδα ισχύος.

1

Τα πράγματα άλλαξαν προσωρινά όταν η Honda ανακοίνωσε πως θα αποχωρήσει από την F1 στο τέλος της σεζόν, με τον Asaki να προσθέτει πως μίλησε με τον τότε πρόεδρο και CEO της Honda, Takahiro Hachigo, λέγοντας του πως επιθυμία του ήταν να κατασκευάσουν τη νέα μονάδα ισχύος την τελευταία χρονιά της εταιρίας στην F1 και αυτός “δέχτηκε ευγενικά” την πρότασή του.

2

Ο νέος κινητήρας είναι μικρότερος σε διαστάσεις από τον προηγούμενο, όντας πιο συμπαγής, είναι τοποθετημένος πιο χαμηλά, με τον εκκεντροφόρο του να έχει διαφορετική διάταξη. Χάρη στην αλλαγή της γωνίας των βαλβίδων, ο κινητήρας έχει βελτιωμένη αποδοτικότητα στην καύση, ενώ η κυλινδροκεφαλή είναι πιο συμπαγής, χαμηλότερα τοποθετημένη, έχει βελτιωμένη ροή αέρα και ως εκ τούτου μειώνει το κέντρο βάρους του κινητήρα.

3

Επιπλέον η Honda άλλαξε και την διάμετρο των κυλίνδρων, ενώ μείωσε και την απόσταση μεταξύ τους, πετυχαίνοντας με αυτόν τον τρόπο να κάνει τον κινητήρα πιο μικρό και πιο κοντό.

Χάρη σε όλες αυτές τις βελτιώσεις, οι σχεδιαστές της Red Bull είχαν περισσότερο περιθώριο για να βελτιστοποιήσουν το πλαίσιο όπως ήθελαν, χωρίς να χρειάζεται να κάνουν συμβιβασμούς για να το ταιριάζουν στον κινητήρα της Honda.

Το 2021 θα είναι η τελευταία χρονιά της επίσημης συνεργασίας με τη Honda, σε ότι αφορά στην παροχή των power units της ιαπωνικής εταιρίας, προτού η Red Bull αναλάβει τη διαχείριση των κινητήρων από το 2022 και μετά.