Τον Μάρτιο του 2018 η Rimac Automobili παρουσίασε το C_Two concept, η έκδοση παραγωγής του οποίου είχε προγραμματιστεί να κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2020. Ωστόσο, όπως γνωρίζεις, η διοργάνωση της περσινής έκθεσης (όπως και της φετινής) ακυρώθηκε εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού και έτσι η κροατική εταιρία αντέστρεψε λίγο τον προγραμματισμό της.

1

Γι’αυτό τα τελευταία δύο χρόνια μας δείχνει αναλυτικά όλα τα στάδια της εξέλιξης του ηλεκτρικού της hypercar και σήμερα μας το παρουσιάζει επίσημα, κάνοντας το διαθέσιμο -πρακτικά- άμεσα. Επιπλέον, η μικρή κροατική εταιρία ανακοίνωσε σήμερα και το όνομα του μοντέλου, το οποίο θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 150 μονάδων, και παρότι το κόστος του ανέρχεται σε €2 εκατ., αυτές έγιναν sold out σε μόλις τρεις εβδομάδες.

Το όνομα του είναι Nevera, ένα όνομα της Κροατίας που αντικατοπτρίζει την τεράστια απόδοση του αυτοκινήτου. Το όνομα είναι αυτό που δίνουν οι ντόπιοι σε μια γρήγορη, απροσδόκητη και ισχυρή μεσογειακή καταιγίδα στην ανοιχτή θάλασσα έξω από την Κροατία, με τη nevera να είναι εξαιρετικά δυνατή και φορτισμένη από κεραυνούς.

Υπάρχουν 7 προγράμματα οδήγησης, τα Sport, Drift, Comfort, Range, Track και δύο προσαρμοσμένες λειτουργίες που επιτρέπουν στον οδηγό να συνδυάζει διαφορετικά χαρακτηριστικά ανάλογα με τις προτιμήσεις του.

2

Το ηλεκτρικό powertrain του Nevera αποτελείται από 4 ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό, που αποδίδουν 1.914 άλογα με 2.360 Nm ροπής και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 1,97 δευτερόλεπτα, τα 0-161 χλμ/ώρα σε 4,3 δευτ., τα 0-300 χλμ/ώρα σε 9,3 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 412 χλμ/ώρα, ενώ το 400αρι το κάνει σε 8,6 δευτερόλεπτα, παρότι το βάρος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 2.150 κιλά.

Η Rimac λέει πως οι ηλεκτροκινητήρες μπορούν να αποδώσουν περισσότερα άλογα μέσω over-the-air αναβάθμισης, με την απόδοση τους να ξεπερνά τα 2.000 άλογα.

3Δες ακόμη

Το Rimac Nevera είναι πολύ γρηγορότερο από την Ferrari SF90 Stradale, κάνοντας παγκόσμιο ρεκόρ στο 400άρι

Διαθέτει μια υγρόψυκτη μπαταρία λιθίου/νικελίου/μαγγανίου, χωρητικότητας 120 kWh (6.960 κελιά), με την αυτονομία του να ανέρχεται στα 550 χλμ στον κύκλο δοκιμών WLTP. Η μπαταρία υποστηρίζει ταχυφόρτιση 500 kW και έτσι μέσα σε 19 λεπτά μπορεί να φορτίσει κατά 80%.

Η θέση της μπαταρίας είναι χαμηλό και στο κέντρο του πατώματος του αυτοκινήτου που συμβάλλει σε ένα εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους. Αυτό βοηθά στη δημιουργία μιας εξαιρετικής κατανομής βάρους εμπρός/πίσω (48/52), για την καλύτερη δυνατή ισορροπία στον χειρισμό του αυτοκινήτου. Η μπαταρία προσθέτει 37% δομική ακαμψία στο monocoque carbon πλαίσιο.

4

Η έκδοση παραγωγής του μοντέλου διαθέτει αρκετές αλλαγές στην αεροδυναμική και στον σχεδιασμό του σώματος προκειμένου να τηρούνται οι κανονισμοί ασφαλείας, ενώ νέα σχεδίαση έχουν και τα φωτιστικά σώματα. Διαφορετικές είναι και οι ζάντες, που φορούν ελαστικά της Pirelli, ενώ τα φρένα έχουν την υπογραφή της Brembo και διαθέτουν carbon-κεραμικούς δίσκους 390 mm με εξαπίστονες δαγκάνες.

Η Nevera ισχυρίζεται ότι παρέχει την υψηλότερη χρήση αναγεννητικής πέδησης οποιουδήποτε αυτοκινήτου παραγωγής διασκορπίζοντας κινητική ενέργεια μέσω των φρένων τριβής όταν η θερμοκρασία της μπαταρίας πλησιάζει τα θερμικά της όρια. Εάν τα φρένα τριβής λειτουργούν ζεστά, το αναγεννητικό φρένο θα ξεκινήσει αυτόματα.

5

Οι πλευρικές εισαγωγές αέρα για την ψύξη του κινητήρα, καθώς και το σύστημα των πίσω φρένων έχουν δεχτεί αλλαγές, με τον σχεδιασμό του πίσω μέρος να είναι ριζικά αλλαγμένος προκειμένου να μπορεί να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς των crash tests, ενώ παράλληλα βελτιώνει περαιτέρω την αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι στο 0,30 Cd.

6

Στο εσωτερικό υπάρχουν 3 οθόνες, μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια για την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και μια για τον επιβάτη, με το αυτοκίνητο να υποστηρίζει over-the-air αναβαθμίσεις.

Τέλος, η Rimac έχει ετοιμάσει και το σύστημα “Driver Coach”, που μαθαίνει στον οδηγό το πως να οδηγεί γρήγορα μέσα σε μια πίστα, με την εταιρία να χαρακτηρίζει το Nevera ως ένα άνετο grand tourer, με ένα υπερ-εστιασμένο σύνολο επιδόσεων. Το Driver Coach χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, 13 κάμερες, 6 ραντάρ και το Nvidia Pegasus.