Η Goodyear βρίσκεται αντιμέτωπη με κατηγορίες που υπέβαλαν 185 εργαζόμενοι της, για άδικες μειώσεις μισθών, για επιβολή εργασίας εκτός ωραρίου, αλλά και απαγόρευση πλήρους πρόσβασης στα διαβατήριά των υπαλλήλων της.
Οι κατηγορίες έρχονται από τους αλλοδαπούς εργαζομένους της αμερικάνικης εταιρίας ελαστικών στο εργοστάσιο της στη Μαλαισία.
Οι εργαζόμενοι έχουν υποβάλει τρεις καταγγελίες εναντίον της Goodyear, δύο το 2019 και μία το 2020. Σε έγγραφα που υποβλήθηκαν στο δικαστήριο, αποκαλύφθηκε ότι ορισμένοι εργαζόμενοι είχαν 229 ώρες το μήνα σε υπερωρίες, υπερδιπλάσιο του νομικού ορίου στη Μαλαισία.
Παρόλο που οι εργαζόμενοι από την Μαλαισία προστατεύονται από τοπικές ενώσεις, η Goodyear υποστήριξε στο δικαστήριο ότι οι αλλοδαποί εργαζόμενοι δεν δικαιούνται τα οφέλη των συλλογικών συμβάσεων, επειδή δεν είναι μέλη της ένωσης.
Επιπλέον, μετά την πρώτη αγωγή που κατατέθηκε το 2019, η Goodyear ζήτησε από ορισμένους από τους εργαζομένους της να υπογράψουν μια επιστολή λέγοντας ότι θα αποσυρθούν από την αγωγή χωρίς προηγούμενη γνώση του δικηγόρου τους. Η Anna Ng Fui Choo, πρόεδρος του βιομηχανικού δικαστηρίου της Μαλαισίας, δήλωσε ότι η τελευταία απαίτηση ήταν μια πράξη αθέμιτης εργασιακής πρακτικής.
Μέχρι στιγμής, το δικαστήριο έχει αποφανθεί υπέρ των εργαζομένων σε δύο από τις υποθέσεις, διατάσσοντας την Goodyear να επιστρέψει τους μισθούς. Οι αλλοδαποί εργαζόμενοι διεκδικούν 5 εκατομμύρια ringgit (1 εκατ. ετυρώ) σε μη πληρωμένους μισθούς, αλλά η Goodyear αμφισβήτησε και τις δύο αποφάσεις και θα ασκήσει έφεση στο ανώτατο δικαστήριο.