Το βρετανικό supercar πλησιάζει στα πρώτα “-άντα” χρόνια ζωής, και παραμένει εξαιρετικά περιζήτητο και συλλεκτικό “είδος”. H McLaren F1 είναι ένα από τα καλύτερα supercars της δεκαετίας του 1990 και θεωρείται το “ιερό δισκοπότηρο” της αυτοκίνησης, καθώς και ένα από τα καλύτερα supercars που κατασκευάστηκαν ποτέ. Κάπως έτσι εξηγείται γιατί οι τιμές όσων McLaren F1 βγαίνουν στο σφυρί, αυξάνονται με εκθετικό βαθμό τα τελευταία χρόνια.

Ας κάνουμε το υποθετικό σενάριο ότι βρίσκεστε σε αναζήτηση αγοράς μιας McLaren F1. Πάντα την ήθελες, αλλά δεν πρόλαβες να την αγοράσεις κάποια στιγμή από το 1992-1998, όταν και πωλούταν κανονικά. Όσες βγαίνουν τώρα στην αγορά βρίσκουν τον επόμενη ιδιοκτήτη τους πολύ γρήγορα και για διψήφιο νούμερο εκατομμυρίων δολαρίων ή ευρώ.

Η παραγωγή της περιορίστηκε στα μόλις 106 αυτοκίνητα, αλλά μόλις οι 68 ήταν νόμιμες για χρήση στους δρόμους. Έτσι, είναι δύσκολο να βρεις μια να πωλείται, και γι’αυτό οι τιμές όσων F1 βγαίνουν στο σφυρί αυξάνονται με εκθετικό βαθμό τα τελευταία χρόνια.

Η συγκεκριμένη, με αριθμό πλαισίου #29, και από το 1995 -όταν και βγήκε από το εργοστάσιο του Woking- έχει διανύσει μόλις 387 χλμ., καθώς σχεδόν όλα τα χρόνια τα πέρασε μέσα σε μια ιδιωτική συλλογή. Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών Gooding & Co., η συγκεκριμένη F1 είναι πιθανότατα μια από τις πιο αυθεντικές που υπάρχουν.

Όλα είναι όπως βγήκε από το εργοστάσιο, μιας και ακόμα τα Goodyear Eagle F1 ελαστικά που φορά είναι τα ίδια που είχε όταν κατασκευάστηκε. Επιπλέον, ο νέος ιδιοκτήτης θα πάρει όλα τα παρελκόμενα, όπως την εργαλειοθήκη της Facom, το ειδικό σετ αποσκευών της McLaren, ένα επιπλέον αφαιρούμενο τιμόνι και ένα ρολόι της Tag Heuer με χαραγμένο τον αριθμό πλαισίου, κάτι που προσθέτουν πολλούς “πόντους” για το κάθε απαιτητικό συλλέκτη.

Το αυτοκίνητο θα βγει στο σφυρί στο Pebble Beach, που θα πραγματοποιηθεί από 13 έως 15 Αυγούστου στην Καλιφόρνια, και δεν θα εκπλαγώ αν το δούμε να αλλάζει χέρια για μια τιμή κοντά στα 20 εκατ. δολάρια. Τέλος, να θυμίσω ότι μηχανικά κινείται από έναν V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα της BMW, 6,1-λίτρων, ο οποίος αποδίδει 627 άλογα στις 7.400 σ.α.λ. και 650 Nm στις 5.600 σ.α.λ.