Η πρώην αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ στη Rivian, Laura Schwab, κατέθεσε αγωγή κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Ανώτατο Δικαστήριο της Orange County στην Καλιφόρνια, κατηγορώντας την για διάκριση και αντίποινα λόγω του φύλου της.

Η Schwab εντάχθηκε στην startup τον Νοέμβριο του 2020, έχοντας προηγουμένως διατελέσει πρόεδρος της Aston Martin Αμερικής για πέντε χρόνια, ενώ πέρασε πάνω από μια δεκαετία εργαζόμενη στην Jaguar Land Rover. Ωστόσο, σε ανάρτηση της στο blog του Medium, η Schwab ισχυρίζεται ότι βίωσε σχεδόν αμέσως μια τοξική “bro” κουλτούρα, που περιθωριοποιεί τις γυναίκες, όταν εντάχθηκε στη Rivian.

H Schwab ισχυρίζεται ότι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Rivian, R.J. Scaringe έχει περικυκλωθεί με μια δεμένη ομάδα ανδρών που ήταν συνεχώς το αυτί του, και ότι υπάρχει έλλειψη εμπειρίας στην αυτοκινητοβιομηχανία μεταξύ άλλων κορυφαίων στελεχών. Η Schwab προσθέτει ότι έμεινε εκτός από αναρίθμητες συναντήσεις, όπου θα έπρεπε να είναι παρούσα και επανειλημμένα εξέφρασε ανησυχίες για την τιμολόγηση των οχημάτων και τις προθεσμίες για την παραγωγή των αυτοκινήτων, χωρίς αποτέλεσμα.

Μόνο όταν λιγότερο έμπειροι άντρες συνάδελφοι της εξέφρασαν παρόμοιες ανησυχίες, ο εμπορικός διευθυντής της Rivian θα απαντούσε. Η κατάφωρη περιθωριοποίηση ώθησε τη Schwab να ζητήσει από μια άλλη γυναίκα (ανώτερο στέλεχος) να συμπεριληφθεί σε συναντήσεις σχετικά με τον προγραμματισμό των πωλήσεων και τον όγκο των πωλήσεων, αλλά σοκαρίστηκε όταν άκουσε ότι και αυτή η γυναίκα εξαιρείται από τέτοιες συναντήσεις.

Έπειτα, πλησίασε τον συνεργάτη της Rivian για το ανθρώπινο δυναμικό, εκφράζοντας τις ανησυχίες της, αλλά μόλις δύο ημέρες αργότερα, κλήθηκε σε συνάντηση με τον εμπορικό διευθυντή, ο οποίος της ανακοίνωσε ότι απολύεται. Ο τελευταίος ισχυρίστηκε ότι ο λόγος της απόλυσης ήταν μέρος της αναδιοργάνωσης που έκανε η εταιρία, αλλά η Schwab λέει ότι ήταν το μόνο άτομο που απολύθηκε.

Η Schwab προσθέτει ότι το σκεπτικό για την απόλυσή της απλά δεν είναι αξιόπιστο, ακριβώς τη στιγμή που η Rivian άρχισε να παραδίδει οχήματα και προτού η εταιρεία εισαχθεί στο χρηματιστήριο.