Έχουν υπάρξει αρκετές φορές φέτος -και όχι μόνο- που οι αποφάσεις των αγωνοδίκων επικρίθηκαν τόσο από τους οδηγούς και από τις ομάδες τους, όσο και από τους θεατές της F1, κυρίως για την ασυνέπειά τους, τονίζοντας ότι έχουμε δει διαφορετικές αποφάσεις για περιστατικά που οι οδηγοί έκαναν παρόμοιες ενέργειες.

Τελευταίο παράδειγμα, η απόφαση να μην τιμωρηθεί ο Max Verstappen στο περίφημο περιστατικό με τον Lewis Hamilton στη Βραζιλία, κάτι που ο οδηγός της McLaren, Lando Norris, δήλωσε ότι η ποινή του για ένα πολύ παρόμοιο περιστατικό στην Αυστρία ήταν άδικη. Αλλά και ο Fernando Alonso της Alpine ήταν επίσης δυσαρεστημένος με τη ασυνέπεια ορισμένων αποφάσεων φέτος, ειδικά όσον αφορά τους οδηγούς που βγαίνουν εκτός πίστας και αποκτούν πλεονέκτημα στην αρχή των αγώνων.

Ωστόσο, ο επικεφαλής της McLaren, Andreas Seidl, πιστεύει ότι το τρέχον σύστημα διαχείρισης των αγωνοδικών στη Formula 1 είναι αρκετό καλό για να παρέχει συνεπείς αποφάσεις, χωρίς να θεωρεί ότι υπάρχει ανάγκη για μόνιμους αγωνοδίκες, τονίζοντας χαρακτηριστικά:

Για να είμαι ειλικρινής, η γνώμη μου δεν έχει αλλάξει για αυτό. Δεν νομίζω ότι το θέμα είναι να μην έχουμε μόνιμους αγωνοδίκες, για να είμαι ειλικρινής, γιατί απ’ όσο καταλαβαίνω, όποτε εμφανίζεται μια υπόθεση, το πρώτο πράγμα που κάνουν οι αγωνοδίκες είναι να ανατρέξουν στο παρελθόν και να δουν προηγούμενα αγωνιστικά συμβάντα, και να ελέγξουν αν είναι συγκρίσιμο ή όχι, για να προσπαθήσουν να είναι συνεπείς.

Καταλαβαίνω ότι μετά από κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, υπάρχει μεγάλη ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των αγωνοδίκων για να βεβαιωθούν ότι όλοι βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο πληροφοριών και κατανοούν τι συνέβη λεπτομερώς. Γι’ αυτό δεν νομίζω ότι αυτό είναι μεγάλο θέμα, κατά τη γνώμη μου.

Υπάρχει λόγος για τον οποίο πολλοί ήταν υπέρ ενός εναλλασσόμενου συστήματος αγωνοδικών, για να βεβαιωθούν ότι αυτοί δεν θα δημιουργήσουν αρνητικότητα, για παράδειγμα, σε μια συγκεκριμένη ομάδα ή οδηγό και νομίζω ότι αυτό είναι κάτι καλό. Δεν νομίζω ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Με τη σύγχρονη τεχνολογία υπάρχει μια μόνιμη ανταλλαγή από όλους τους εμπλεκόμενους. Νομίζω ότι αυτή η ανταλλαγή απαιτείται για να διασφαλιστεί ότι υπάρχει συνέπεια μεταξύ των εμπλεκόμενων αγωνοδικών.

Ο διευθυντής αγώνων της Formula 1, Michael Masi, πιστεύει ότι μια ομάδα μόνιμων αγωνοδικών θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια “αντιληπτή μεροληψία” και πιστεύει ότι κάθε ρυθμιστικό όργανο θα δέχεται πάντα πυρά για τις αποφάσεις του, ειδικά σε μια μάχη πρωταθλήματος τόσο σφιχτή όσο η φετινή, λέγοντας:

Νομίζω ότι θα βρείτε και υπήρχαν μερικά σοφά λόγια για εκείνους που λειτουργούσαν κάτω από ένα μόνιμο πάνελ αγωνοδικών, που νόμιζαν ότι υπήρχε προκατάληψη όταν υπήρχε ένας μόνιμος κριτής, και μπορώ να δω μερικούς ανθρώπους να κουνάνε το κεφάλι τους. Έτσι, νομίζω ότι η διαχείριση που έχουμε τώρα, με τη “δεξαμενή” των τεσσάρων προέδρων που μοιραζόμαστε, τη “δεξαμενή” των αγωνοδικών και τα υπόλοιπα, είναι ο καλύτερος τρόπος.

Με κάθε σύστημα πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να θυμόμαστε ότι είναι η πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό που βρισκόμαστε σε μια πραγματική μάχη πρωταθλήματος ανάμεσα σε δύο καταπληκτικούς οδηγούς, δύο φανταστικές ομάδες, και ως αλυτάρχης, δεν υπάρχει αλυτάρχης στον κόσμο που θα μπορεί να είναι δημοφιλής.

Έτσι, ανεξάρτητα από το αν είσαι διαιτητής, είσαι ρυθμιστής οποιουδήποτε αθλήματος. Αυτό είναι μέρος του ρόλου που εκπληρώνουμε και από τη δική μας οπτική γωνία, πάντα θα υπάρχουν μικρές διαφορές, αλλά στο τέλος της ημέρας οι αγωνοδίκες είναι εκεί να πάρουν τις αποφάσεις.