Η Ελλάδα είναι από τις ελάχιστες χώρες της Ευρώπης, και όχι μόνο, όπου στα πρατήρια καυσίμων υπάρχει ο υπάλληλος που θα έρθει να σε εξυπηρετήσει και να ανεφοδιάσει το αυτοκίνητο σου. Και αυτό γιατί στο εξωτερικό, η διαδικασία είναι self-service, ήτοι βάζεις εσύ καύσιμο και έπειτα πηγαίνεις στο ταμείο του πρατηρίου για να πληρώσεις το αντίτιμο.

Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η πιθανότητα να τοποθετηθεί λάθος καύσιμο στο αυτοκίνητο. Προφανώς και δεν εξαλείφεται γιατί πάντα υπάρχει ο παράγοντας άνθρωπος, αλλά δεν είναι σύνηθες, ειδικά στα καινούρια αυτοκίνητα, όπου υπάρχει φανερή επιγραφή, αλλά και το στόμιο είναι διαφορετικό. Ωστόσο, συμβαίνει.

Όχι, όμως, τόσο συχνά, όσο στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, στοιχεία από το 2016 αποκάλυψαν ότι 150.000 Βρετανοί κατάφεραν να ανεφοδιάσουν με λάθος καύσιμο το αυτοκίνητο τους εκείνη τη χρονιά και οι συνέπειες μόνο φθηνές δεν είναι.

Ωστόσο, είμαι 100% σίγουρος ότι κανείς δεν θα “κλάψει” όπως ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης μιας σπάνιας street-legal McLaren F1 GTR. O λόγος για τον επιχειρηματία, συλλέκτη αυτοκινήτων και οδηγό αγώνων (κέρδισε την κατηγορία του στο Le Mans το 2021) Francois Perrodo, ο οποίος κατάφερε να βάλει ντίζελ στο ρεζερβουάρ της McLaren και να “τρέξει” πετρέλαιο στα μπεκ του V12 κινητήρα της BMW.

Με δημοσίευση του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, ο Perrodo εξήγησε ότι ήταν έτοιμος για μια βόλτα με μερικούς φίλους του, οι οποίοι οδηγούσαν μια Porsche Carrera GT και μια Ferrari 488 Pista. Ο Perrodo μπαίνοντας σε ένα πρατήριο καυσίμων στο Chiswick του Λονδίνο, σταμάτησε μπροστά από μια αντλία και κατά λάθος πήρε την μάνικα του πετρελαίου αντί για τη μάνικα της βενζίνης. Η χειρολαβή αυτής ήταν χρώματος μπλε, που έμοιαζε με την αντλία της βενζίνης υψηλών οκτανίων.

Ο Perrodo σημειώνει ότι υπό φυσιολογικές συνθήκες, στα σύγχρονα αυτοκίνητα της ευρωπαϊκής αγοράς είναι δύσκολο να τοποθετήσεις το παχύτερο ακροφύσιο της μάνικας του πετρελαίου στην στενή υποδοχή των αυτοκινήτων βενζίνης. Επειδή, όμως, η F1 είναι παλιό αυτοκίνητο και η έκδοση GTR έχει κατασκευαστεί για αγωνιστική χρήση, έχει φαρδύ λαιμό πλήρωσης για γρήγορα γεμίσματα, το λάθος έγινε!

Το αποτέλεσμα ήταν το αυτοκίνητο να αρνηθεί να εκκινήσει. Το ειρωνικό του περιστατικού είναι ότι ο Perrodo είναι το αφεντικό της Perenco, μιας εταιρείας πετρελαίου και φυσικού αερίου, που ιδρύθηκε από τον αποθανόντα πατέρα του το 1975.

Ο Perrodo παραδέχεται ανοιχτά ότι έκανε ένα ανόητο λάθος, αλλά δεν αναφέρει αν δημιουργήθηκε κάποια μεγάλη ζημιά από το περιστατικό στον κινητήρα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, ανέβασε μια φωτογραφία, που δείχνει έναν τεχνικό να αδειάζει το πετρέλαιο από το ρεζερβουάρ της F1.