Τον Δεκέμβριο του 2018, κατά την επίσκεψη μας στις νέες -υπερσύγχρονες- εγκαταστάσεις της Pagani και την οδήγηση για λίγα χλμ. της Huayra, ο Horacio Pagani μας είχε αναφέρει off the record ότι είχε ήδη αρχίσει να εξετάζει την εξέλιξη ενός αμιγώς ηλεκτρικού hypercar, κάτι για το οποίο από τότε ήταν σκεπτικός.

Φτάνοντας στο σήμερα, και ενώ το μεγαλύτερο μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας σχεδιάζει να στραφεί σε υβριδική ή αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια την επόμενη δεκαετία, η Pagani έχει άλλα σχέδια.

Σε συνέντευξη του σε βρετανικό μέσο, ο ιδρυτής της ιταλικής εταιρίας επιβεβαίωσε ότι παραμένει πιστός στου κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς μετά από τέσσερα χρόνια έρευνας συμπέρανε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ζυγίζουν πάρα πολύ και στερούνται συναισθημάτων.

Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια του Αργεντίνου δημιουργού ονείρων:

Η πρόκληση είναι να φτιάξεις ένα ηλεκτρικό όχημα που να δίνει όμορφα συναισθήματα, όπως ένα κανονικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η Pagani δεν πρόκειται να κάνει κάτι μόνο για τις καλές επιδόσεις, καθώς αυτό μπορείς να το κάνεις [τώρα], αλλά θέλεις και να δημιουργεί συγκίνηση στον οδηγό.

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία συγκέντρωσε μια ομάδα το 2018 ειδικά για να εξετάσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο στόχος της ήταν να ερευνήσει τη βιωσιμότητα ενός αυτοκινήτου με παγκόσμια έγκριση τύπου και σύμφωνα με τα πρότυπα ασφαλείας, ενώ παράλληλα θα έπρεπε να εξακολουθεί να είναι σε θέση να προσφέρει την χαρακτηριστική εμπειρία των Pagani, με τον Horacio να προσθέτει:

Σε τέσσερα χρόνια δεν βρήκαμε ποτέ ενδιαφέρον για την αγορά των supercar [για ένα EV]. Η ιδέα θα έπρεπε να είναι να φτιάξουμε ένα ελαφρύ αυτοκίνητο, αλλά αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Το όνειρο ήταν ένα ηλεκτρικό 1.300 κιλών, αλλά αυτό δεν είναι δυνατό.

Αντ’αυτού, η Pagani θα συνεχίσει να προσφέρει μοντέλα που θα χρησιμοποιούν τους V12 κινητήρες, που προέρχονται από τη Mercedes-Benz, με τον Pagani να είναι χαρούμενος με τη συνεργασία του με τη γερμανική μάρκα, λέγοντας:

Η Mercedes είναι μια μεγάλη εταιρεία, αλλά μπορείς ακόμα να κάθεσαι μπροστά σε λίγους ανθρώπους που αποφασίζουν, να τους μιλάς και να σε ακούνε.

Κλείνοντας, η έλλειψη ενός ηλεκτρικού hypercar από την γκάμα της Pagani σίγουρα δεν επηρεάζει τις πωλήσεις, με το C10 -η κωδική ονομασία του μοντέλου που θα αντικαταστήσει την Huayra, και δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί– να έχει ήδη γίνει sold-out, με τον Pagani να αναφέρει:

Αυτή τη στιγμή, το 90% της ενέργειας παράγεται χωρίς ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Είναι ανόητο να πιστεύουμε ότι μόνο λίγα υπεραυτοκίνητα [στον κόσμο] με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο κλίμα, όταν παράγεται το 90% της ενέργειας με κακό τρόπο.