Στο σφυρί μια υπερσπάνια Ferrari 288 GTO Evoluzione

Σχετικά άρθρα

Μια από πέντε Ferrari 288 GTO Evoluzione, ή έξι αν μετράς και το πρωτότυπο που χρησιμοποίησε η Ferrari για την F40, αναζητά νέο ιδιοκτήτη. Ουσιαστικά μόλις τέσσερις 288 GTO Evoluzione υπάρχουν εκεί έξω, μιας και η πέμπτη βρίσκεται στο μουσείο της Ferrari στο Maranello, άρα καταλαβαίνεις την σπανιότητα του συγκεκριμένου μοντέλου της Scuderia.

Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1987 και θα δημοπρατηθεί από τον οίκο RM Sotheby’s τον Οκτώβριο. Σήμερα βρίσκεται στη Γερμανία και ανάμεσα στους ιδιοκτήτες του ήταν και ο Lawrence Stroll.

Η 288 GTO αποτέλεσε τον διάδοχο της 250 GTO. Για τον σχεδιασμό της 288 GTO, ο Pininfarina είναι φανερό πως χρησιμοποίησε τις γραμμές της 308 GTB. Προφανώς υπήρχαν αλλαγές για να γίνει το σχέδιο πιο σύγχρονο, εντυπωσιακό και επιθετικό αλλά οι επιρροές είναι εμφανείς. Οι πιο σημαντικές αλλαγές όμως κρύβονται –όπως πάντα- κάτω από το ελαφρύ, κατασκευασμένο από υαλονήματα και kevlar αμάξωμα. Η πρώτη και βασικότερη αφορά τον κινητήρα. Ο F114B της 288 GTO ήταν τοποθετημένος διαμήκως έναντι της εγκάρσιας τοποθέτησης του κινητήρα στην 308 GTB.

Επίσης σε αντίθεση με την ατμοσφαιρική φύση του κινητήριου συνόλου της 308 GTB, αυτός διέθετε δύο turbos της IHI. Κατά τα άλλα, μιλάμε για τον ίδιο σχεδόν κινητήρα: V8 με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, μπλοκ και κεφαλή από ελαφρύ κράμα και 1 χιλιοστό μόλις μικρότερη διαδρομή, γεγονός που μίκρυνε και την χωρητικότητα από τα 3 λίτρα στα 2,8. Η πίεση που “σήκωνε” η 288 GTO ήταν μόλις 0,8bar αλλά ήταν παραπάνω από αρκετή για να εκτοξεύσει την απόδοση στα 400 άλογα, έναντι των 240 του τρίλιτρου ατμοσφαιρικού της 308 GTB.

Τα ελαφριά υλικά, τα περισσότερα από τα οποία έβρισκε κανείς μόνο στα μονοθέσια F1 της φίρμας, ήταν παντού και η ζυγαριά σταματούσε στα 1.160 κιλά, 115 λιγότερα σε σύγκριση με την 308 GTB. Φυσικά η ανάρτηση αποτελούνταν από διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς, με ομοαξονικά αμορτισέρ και αντιστρεπτικές εμπρος-πίσω, το κιβώτιο ήταν χειροκίνητο 5 σχέσεων και η κίνηση μεταδίδονταν στους πίσω τροχούς. Φυσιολογικά πράγματα…

Σε αντίθεση με τώρα όμως, τότε, όταν έβγαζε ένα τέτοιο αυτοκίνητο η Ferrari, δεν το έκανε για να ικανοποιήσει μερικές δεκάδες συλλέκτες και να κλέψει μερικά πρωτοσέλιδα σε περιοδικά. Το “O” στο GTO δεν το έβαζε όπου κι όπου… Το “O” σημαίνει Omologato που σημαίνει πως το μοντέλο κατασκευαζόταν για να πάρει έγκριση η αγωνιστική έκδοση και αν το “γήπεδο” της 250 GTO ήταν οι πίστες, για την 288 GTO οι μηχανικοί είχαν άλλα σχέδια. Είχαν βάλει στο μάτι τις χωμάτινες διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι και έκριναν πως οι κανονισμοί του Group B ευνοούσαν την συμμετοχή της Ferrari σε αυτό.

Η παραγωγή της 288 GTO ξεκίνησε σχεδόν αμέσως μετά την παρουσίασή της στην έκθεση της Γενεύης του 1984 και ενώ είχε προγραμματιστεί να σταματήσει στις 220 μονάδες, συνεχίστηκε για 53 αυτοκίνητα ακόμα φτάνοντας τα 273 οχήματα. Η Evoluzione έκδοση παρουσιάστηκε 2 χρόνια μετά, το 1986 και για πολλούς αποτελεί τον “χαμένο κρίκο” ανάμεσα στην 250 GTO και την F40. Το αμάξωμα ήταν ριζικά ανασχεδιασμένο, πολύ πιο αεροδυναμικό και πολύ πιο άγριο.

Το ίδιο ισχύει και για το μοτέρ, το οποίο υπέστη επίσης μία σχετική ανανέωση με αποτέλεσμα η ιπποδύναμη να εκτοξευθεί στα 650 -αξιόπιστα- άλογα. Μπορούσε να ανέβει κι άλλο όμως, αφού η τελική ιπποδύναμη είχε να κάνει περισσότερο με το θάρρος του οδηγού και λιγότερο με την αντοχή του κινητήρα. Τέλος, το βάρος είχε πέσει στα 940 κιλά! Αυτό για να σε γλιτώσω τους υπολογισμούς μας κάνει μία αναλογία 1,44 κιλά/ίππο –συντηρητικά-, δηλαδή περίπου το ίδιο με το Ultima GTR και μικρότερη από την Ferrari FXX! Νομίζω δεν υπάρχει αμφιβολία για το πόσο γρήγορη θα ήταν η 288 GTO Evoluzione. Ανεπίσημα νούμερα αναφέρουν 0-100 χλμ/ώρα σε περίπου 3,6 δευτερόλεπτα και τελική που αγγίζει τα 362 χλμ/ώρα!

Δυστυχώς όμως δεν μάθαμε ποτέ επίσημα. Οι τραγικοί θάνατοι του 1986 που οδήγησαν στον τερματισμό του Group B, σήμαιναν πως η 288 GTO Evoluzione δεν κύλισε ποτέ τις ρόδες της σε κάποια διαδρομή.

ΠηγήRM Sothebys

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στο σφυρί Honda S2000 του 2001 με μόλις 1.525 χλμ.

Το Honda S2000 είναι αναμφισβήτητα ένα διαχρονικό αυτοκίνητο και τα τελευταία χρόνια οι τιμές του έχουν αγγίξει την στρατόσφαιρα, καθώς δεν είναι λίγες οι...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...
Autoblog.gr