Στις αρχές του μήνα η Pagani αποκάλυψε την Utopia, το τρίτο μοντέλο στην ιστορία της ιταλικής εταιρίας και αντικαταστάτη της Huayra. Ενάντια στις κύριες τάσεις της εποχής, η Pagani δεν επέλεξε ένα υβριδικό σύνολο για το νέο της hypercar, αλλά έναν υπέροχο V12 κινητήρα, ειδική παραγγελία στην Mercedes-AMG.

Πιο συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο φορά μια αναβαθμισμένη έκδοση του 6,0-λίτρου (5.980 κ.εκ.) V12 twin-turbo κινητήρα της γερμανικής εταιρίας. Η περιεχόμενη γωνία ανάμεσα στις δύο σειρές των κυλίνδρων είναι 60 μοίρες και η απόδοση του αγγίζει τα 865 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή του να φτάνει τα 1.100 Nm, όντας σταθερή από τις 2.800 σ.α.λ. έως τις 5.900 σ.α.λ.

Αυτοί οι αριθμοί παραγωγής θα μπορούσαν να ήταν ακόμη μεγαλύτεροι αν η ιταλική μάρκα τοποθετούσε έναν διαφορετικό κινητήρα. Αλλά η Pagani ήθελε να διασφαλίσει ότι το αυτοκίνητο θα ανταποκρίνεται καλύτερα σε κάθε ενέργεια του οδηγού και θα συνεργάζεται μαζί του για να είναι η πιο αγνή μορφή οδήγησης.

Έτσι, παρότι η Pagani είχε στην διάθεση της τον 4,0-λιτρο twin-turbo V8 υβριδικό σύνολο της Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, η ιταλική εταιρία έκρινε ότι με τον εν λόγω υβριδικό κινητήρα η Utopia θα ήταν πιο βαριά και -κυρίως- έως και πέντε δευτερόλεπτα πιο αργή στο Nurburgring.

Ο κινητήρας στην Mercedes-AMG GT 63 S E Performance αποδίδει επίσημα 843 ίππους, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να αποδίδει 639 ίππους. Αυτός συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων (150 kW). Ο τελευταίος διαθέτει ενσωματωμένο ένα κιβώτιο δύο ταχυτήτων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία μόλις 6,1 kWh.

Η Pagani είχε την επιλογή να κάνει τον υβριδικό κινητήρα να αποδίδει 1.000 άλογα, αλλά η Utopia θα γινόταν τετρακίνητη και το βάρος θα ήταν σημαντικά μεγαλύτερο από τα μόλις 1.280 κιλά που είναι σήμερα. Δεν είναι σαφές πόσο σημαντική θα ήταν η αύξηση του βάρους, αλλά δεχόμαστε τα λόγια του Horacio Pagani ως δεδομένα, ο οποίος τονίζει:

Τα αυτοκίνητα της Pagani προορίζονται να είναι ελαφριά. Έτσι [παρόλο που] θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στις εξελίξεις για την ηλεκτροκίνηση, ο μεγαλύτερος στόχος για εμάς είναι να βρούμε έναν τρόπο να κάνουμε το αυτοκίνητο πιο ευχάριστο, πιο διασκεδαστικό, πιο Pagani.

Η κίνηση της Utopia μεταφέρεται στον πίσω άξονα, μέσω ενός εγκάρσια τοποθετημένου 7-τάχυτου αυτοματοποιημένου χειροκίνητου (AMT, Automated Manual Transmission) κιβωτίου της Xtrac, με την Pagani να ισχυρίζεται ότι είναι το ταχύτερο κιβώτιο ταχυτήτων με ελικοειδή γρανάζια. Προαιρετικά υπάρχει ένα ” αγνό” χειροκίνητο κιβώτιο με συμπλέκτη και ένα ηλεκτρομηχανικό διαφορικό στον πίσω άξονα, κάτι που σημαίνει ότι η Utopia δεν εφοδιάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.