H Ford αποκάλυψε σήμερα την Courier έκδοση του 5θέσιου Tourneo, με το μοντέλο να είναι πλέον διαθέσιμο σε 5θέσια, 7θέσια και 9θέσια διάταξη (Tourneo Custom). Επιπλέον, σήμερα παρουσιάστηκε και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E-Tourneo Courier, ενώ η Custom έκδοση του μοντέλου θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2024.

Τόσο στην αμιγώς ηλεκτρική όσο και στη βενζινοκίνητη έκδοση του μοντέλου, ο νέος εξωτερικός σχεδιασμός περιλαμβάνει μία ψηλή γραμμή για το καπό και κοντούς προβόλους δημιουργώντας ένα όμορφο παρουσιαστικό, ενώ οι μαύρες κολόνες δίνουν την εντύπωση μιας χαμηλότερης οροφής με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.

Η οπτική ταυτότητα του E-Tourneo Courier ενισχύεται από τη μοναδική -για την ηλεκτρική έκδοση- μάσκα με χρωμιωμένους ρόμβους, τους ενσωματωμένους προβολείς, την χαρακτηριστική μπάρα φώτων LED από τη μία άκρη στην άλλη και τα αεροδυναμικά σχέδια των τροχών.

Η Ford αναφέρει ότι η καμπίνα διαθέτει μεγαλύτερες λύσεις αποθήκευσης και οργάνωσης από το παρελθόν, ενώ ο σχεδιασμός του εσωτερικού του E-Tourneo Courier περιλαμβάνει ηλεκτρικό χειρόφρενο και νέα, μεγάλη κεντρική κονσόλα με δυνατότητα διαμόρφωσης του αποθηκευτικού χώρου, που φέρει αφαιρούμενα στοιχεία για εύκολη οργάνωση αντικειμένων.

Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ο “αιωρούμενος” πίνακας οργάνων για βελτιωμένο χώρο και ορατότητα, με ψηφιακή οθόνη 12 ιντσών, ενώ στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε μια ακόμα οθόνη αφής 12 ιντσών, για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 4.

Χάρη στο βελτιστοποιημένο σχεδιασμό του αμαξώματος, το εσωτερικό του E-Tourneo Courier είναι αισθητά πιο ευρύχωρο και πρακτικό συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, με αυξημένο χώρο για το κεφάλι και τους ώμους.

Το αυξημένο μήκος και πλάτος του χώρου αποσκευών αυξάνει τη χωρητικότητα κατά 44% σε 570 λίτρα. Το νέο μοντέλο μπορεί επίσης να μεταφέρει 100 κιλά περισσότερα από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς.

Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα (60/40) με μηχανισμό αναδίπλωσης της πλάτης και πλήρους ανάκλησης, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει έως τα 2.162 λίτρα, όταν είναι φορτωμένο μέχρι την οροφή με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάκληση, ήτοι μια αύξηση πάνω από 500 λίτρα σε σχέση με το παρελθόν.

Η πόρτα του χώρου αποσκευών έχει μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, με τον χώρο αποσκευών να διαθέτει χρήσιμο αποθηκευτικό χώρο στα πλαϊνά πάνελ, συμπεριλαμβανομένου ενός ντουλαπιού κατάλληλου για τη φύλαξη μεγαλύτερων αντικειμένων μακριά από τα αδιάκριτα μάτια Στις εμπρός θέσεις, υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 44 λίτρων.

Το μέγιστο βάρος ρυμούλκησης των 700 κιλών του E-Tourneo Courier, ενώ ο κοτσαδόρος και μία ηλεκτρική φίσα είναι προαιρετικά. Το βενζινοκίνητο Tourneo Courier μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 1.000 κιλά.

Μιλώντας για τα μηχανικά, το E-Tourneo Courier προσφέρεται με ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 100 kW (136 άλογα), με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 145 χλμ/ώρα. Διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW AC, που φορτίζει τη μπαταρία από το 10 στο 100% σε 5,7 ώρες. Με χρήση ταχυφορτιστή DC 100 kW, από το 10 στο 80% χρειάζεται λιγότερο από 35 λεπτά, κάτι που σημαίνει ότι η αυτονομία αυξάνεται κατά 87 χλμ. σε μόλις 10 λεπτά.

Υπάρχει η λειτουργία one-pedal, ενώ με το Scheduled Pre-Conditioning, η καμπίνα και η μπαταρία μπορούν να φτάσουν στη βέλτιστη θερμοκρασία κατά τη διάρκεια της φόρτισης για μεγιστοποίηση της αυτονομίας και της άνεσης, καθώς ο προγραμματισμός μπορεί να γίνει μέσω της οθόνης αφής του SYNC 4.

Εκτός από το αμιγώς ηλεκτρικό E-Tourneo Courier, το Tourneo Courier με κινητήρα EcoBoost θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στα μέσα του 2023, παίρνοντας κίνηση από τον 1.000άρη τρικύλινδρο turbo κινητήρα απόδοσης 125 ίππων της Ford. Αυτός συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, είτε με το νέο επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το Auto Start-Stop και το Active Grille Shutter είναι στάνταρ στα μοντέλα EcoBoost.

Όλα τα Tourneo Courier παράγονται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, στις εγκαταστάσεις της Ford Otosan. Η τελευταία έχει ανακοινώσει ένα τριετές επενδυτικό σχέδιο ύψους 490 εκατομμυρίων ευρώ για την επέκταση της παραγωγής και θα κατασκευάσει το νέο όχημα παράλληλα με το Puma, το οποίο θα αποκτήσει επίσης μια ηλεκτρική έκδοση μέχρι το 2024.