“Ο θάνατός σου, η ζωή μου !”. Αυτή την φράση είχαν στο μυάλο τους οι άνθρωποι της Red Bull, φυσικά και ο Webber. Και φυσίκα η φράση θα είχε για συνοδό ένα τεράστιο χαμόγελο ! Ανακατάταξη, λοιπόν, της κορυφής και των δύο βαθμολογικών πινάκων. Αρωγός σε αυτό ήταν και το κιβώτιο της 2ης MP4-25. Και το πρωτάθλημα πήρε φωτιά. Όχι ότι η φωτιά είχε σβήσει ποτέ, αλλά τώρα είχαμε μια… αναζωπύρωση.

Μεγάλος νικητής και πρωτοπόρος, πλέον, της βαθμολογίας ο Mark Webber. Ο Αυστραλός δεν έβαλε το 2ο σετ ελαστικών της Bridgestone (μεσαία γόμα) μαζί με τους άλλους, επιλέγοντας να μείνει στην πίστα παρέα με την SLS. Είμαι βέβαιος ότι πολλοί από έσας θα θεωρήσατε λάθος την επιλογή αυτή. Και γω δεν πίστευα πως θα μπορούσε να δημιουργήσει μια τόσο μεγάλη διαφορά και μάλιστα με την πολύ μαλακή γόμα, βλέποντας τους άλλους να την βγάζουν με ανακούφιση. Όμως ο ίδιος το έκανε ! Είχε τρελό ρυθμό, πίεσε την RB6 στα όρια της και σε 24 γύρους έχτισε διαφορά των 23,7 δευτερολέπτων ! Μπήκε για να κάνει το υποχρεωτικό του pit stop, και επέστρεψε στην πίστα άνετα μπροστά από όλους. Προφανώς γνώριζε τις δυνατότητες της RB6 και επέλεξε μια διαφορετική, σε σχέση με τους κορυφαίους συνδυασμούς, στρατηγική και μάλιστα φορώντας τα πολύ μαλακά λάστιχα ! Ίσως ήταν πιο κατάλληλα για την πίστα του Hungaroring σε σχέση με τα μεσαία. Φυσικά μετά δεν είχε κανένα πρόβλημα και έτσι πήρε την 4η φετινή του νίκη. Πανάξιος νικητής! […]

Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ο Fernando Alonso. Ο Ισπανός πήρε ότι μπορούσε από την F10 και μάλιστα κράτησε πίσω του τον Vettel ο όποιος είχε ένα ταχύτερο αυτοκίνητο από το δικό του. Ίσως να μην δέχθηκε και μεγάλη πίεση ο Ferni. Άλλα αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ήταν πολύ καλός και σταθερός στον αγώνα. Ήταν και πάλι ταχύτερος από τον team mate του και μάλιστα αρκετά ! Ο Ισπανός φυσικά δεν μπορούσε να πλησιάσει τον ρυθμό του Webber, αλλά θεωρώ πως αυτή η 2η θέση είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα τόσο για τον ίδιο όσο και για την Ferrari. Η F10 είναι αρκετά βελτιωμένη, ώστε να διεκδικήσει νίκες στους προσεχείς αγώνες. Ειδικά στο Spa όμως η Ferrari θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική με τους κινητήρες, γιατί θα είναι ο 3ο αγώνας για τον 6ο κινητήρα. Και το Spa δεν αρέσει και πολύ στους κινητήρες, γιατί οι οδηγοί έχουν για πολλή ώρα το πόδι στο πάτωμα. Έκτος και αν οι Alonso-Massa βάλουν τον 7ο κινητήρα. Αλλά και πάλι νομίζω πως είναι λίγο νωρίς για τον 7ο κινητήρα. Την στιγμή μάλιστα, που οι κύριοι ανταγωνιστές θα έχουν για πρώτη φορά φέτος τον 6ο κινητήρα. Δηλαδή ένα κινητήρα πίσω…

Ο κάδος σκουπιδιών του Sebastian Vettel έχει αρχίσει να γεμίζει επικίνδυνα. Για 3ο συνεχόμενο αγώνα ο Vettel πετά στα σκουπίδια την pole position. Ίσως να θέλει να ξεπεράσει τον Lauda και τον Montoya που έχουν 5 σερί pole positions, χωρίς νίκη ! Δεν νομίζω να είχε στο νου του την 3η θέση πριν το SC. Δικαίως πήρε την ποινή. Και ενώ περίμενα να επιτεθεί στον Alonso, αυτός ναι μεν τον έφτασε αλλά δεν έκανε ούτε μία επίθεση στον Ισπανό ! Τη στιγμή μάλιστα που ο team mate του είχε απίστευτο ρυθμό. Εντάξει δεν λέω ότι είναι εύκολα τα προσπεράσματα στην Ουγγαρία. Κάθε άλλο. Αλλά έχεις το ταχύτερο μονοθέσιο και δεν μπορείς να περάσεις ένα πιο αργό. Ούτε επίθεση ?? Κάνει συντηρητικούς αγώνες ?? Ναι αλλά δεν είναι στην κορυφή της βαθμολογίας για να το κάνει αυτό… Αν ήταν ο Alonso ή ο Hamilton μέσα στην RB6 εκείνη τη στιγμή και είχαν μπροστά τους τον Vettel με μία αργότερη, από την RB6, F10 τι πιστεύετε ότι θα γινόταν ?? Εγώ σας λέω ότι θα βλέπαμε τουλάχιστον επίθεση. Αλλά ούτε αυτό δεν είδαμε !! Πότε περιμένει να νικήσει ο Seb ?? Στον Alonso έριξε 1,2 sec το Σάββατο. Λόγω μονοθεσίου φυσικά. Και στον αγώνα που πήγε το 1,2 όταν βρέθηκε πίσω από τον Ισπανό ?? Γι αυτό εγώ δεν μπορώ να πω ότι ο Vettel είναι σαν τους Hamilton-Alonso. Αυτοί οι 2 είναι με διαφορά οι καλύτεροι. Προσωπική άποψη φυσικά. Κάτι πρέπει να κάνει ο Γερμανός αν θέλει τον τίτλο. Ο Webber δεν είναι εύκολος αντίπαλος. Και όπως μας ξαναέδειξε ο μικρός την Κυριακή έχει και άλλους δύσκολους αντιπάλους…

Στην 4η θέση ο Felipe Massa. Δεν ξέρω πόσο καλύτερα θα πήγαινε αν νικούσε στην Γερμανία. Και πάλι δεν ήταν ο Massa που ξέρουμε. Ο Hamilton του πήρε την 4η θέση μετά το SC. Και μάλιστα ο Hamilton είχε καλύτερο ρυθμό από τον Massa. Περίπου 2 δέκατα στον γύρο ήταν πιο αργός ο Βραζιλιάνος. Και πάλι δεν έφτασε τον Alonso. Και δεν νομίζω να το κάνει φέτος. Ούτε φυσικά είχε τον ρυθμό του Vettel για να πατήσει βάθρο. Κάτι έλεγε εκεί για προσπέρασμα στον Webber στην αρχή αλλά και οι ίδιοι οι μηχανικοί του, γέλασαν από μέσα τους. Καλή, λοιπόν, είναι η 4η θέση για τον Massa (του 2010).

Φανταστικό αποτέλεσμα για τον Vitaly Petrov ! Μπράβο στον Ρώσο. Ο Petrov ζήτησε χρόνο για να αποδείξει τις ικανότητες του. Και πιστεύω πως θα έχει τον χρόνο που χρειάζεται. Και μάλιστα θα τον βλέπουν και περισσότερο οι άνθρωποι της Renault. Τους ανάγκασε να το κάνουν. Στην εκκίνηση πέρασε τον Hamilton και στην συνέχεια έπαιξε άμυνα απέναντι του. Αλλά δεν νομίζω οι άνθρωποι της Γαλλικής ομάδας να απαιτούσαν να κρατήσει πίσω του τον πιο επιθετικό οδηγό του grid. Ο Ρώσος μπήκε για 3η φορά στην 10αδα και φυσικά για 1η φορά τερμάτισε τόσο ψηλά. Επίσης για 1η φορά νίκησε τον Robert Kubica. Ανεβασμένη ψυχολογία για τον rookie και αυτό ελπίζω να μας το δείξει και στους επόμενους αγώνες.

Εξαιρετικό αποτέλεσμα και για τον Nico Hulkenberg ! Και ο Γερμανός αξίζει πολλά συγχαρητήρια !! Και αυτός ο rookie μπήκε για 3η φορά στους βαθμούς και η 6η θέση ήταν το καλύτερο του αποτέλεσμα. Φυσικά και η FW32 του έχει βελτιωθεί αρκετά. Θέλω τον Hulk πιο δυνατό. Μπορεί να πάρει καλά αποτελέσματα φέτος. Πρέπει όμως να μας το δείξει και στην πράξη. Γιατί η Formula 1 είναι πράξη και όχι θεωρία.

Και ο Pedro de la Rosa θα είναι πολύ ικανοποιημένος με την 7η θέση. Για πρώτη φορά ο Ισπανός στους βαθμούς για φέτος. Και αυτός μπορεί να κάνει καλούς αγώνες. Και θέλω να τον βλέπω στην 10αδα. Μπράβο και σε αυτόν !

Απογοητευτικός ο Jenson Button. Ήταν και πάλι τυχερός ο πρωταθλητής, αλλά δεν μπορούσε να κάνει τίποτα περισσότερο. Και λέω τυχερός γιατί μόλις έκανε το pit stop του βγήκε η SLS στην πίστα. Φυσικά και η MP4-25 δεν θα ήταν το καλύτερο μονοθέσιο που μπορούσε να έχει αλλα ο Hamilton με την άλλη MP4-25 ήταν κατά πολύ ταχύτερος του πρωταθλητή. Και αυτό νομίζω είναι κάτι που θα πρέπει να ανησυχήσει τον Button. Πιστεύω πως αν δεν ήταν τυχερός δεν θα έμπαινε ούτε στην 10αδα. Ούτε μία μάχη δεν έδωσε. Έκανε και κακή εκκίνηση και έπεσε 15ος. Η McLaren δηλώνει πως στην Ουγγαρία πήρε μόνο το 50% του EBD. Υπολογίζει ότι στο Spa το ποσοστό θα αγγίξει το 100%. Σίγουρα έχει μείνει πίσω στην εξέλιξη, αλλά η βρετανική ομάδα είναι ικανή να κάνει την αντεπίθεση της. Έχει βρεθεί και στο παρελθόν σε δύσκολες καταστάσεις και ξέρει τι πρέπει να κάνει. Οι μηχανικοί στο Woking έχουν μάθει να δουλεύουν σκληρά και ίσως μας αποδείξουν τις ικανότητες τους σε τέτοιες καταστάσεις. Το κακό γι αυτούς είναι ότι τα εργοστάσια όλων των ομάδων θα είναι κλειστά για 2 εβδομάδες μέσα στον Αύγουστο. Για να δούμε τι μπορούν να κάνουν μέσα σε 2 εβδομάδες.

2 βαθμοί για τον Kamui Kobayashi. Πολύ καλός ο Ιάπωνας. Αν και το Σάββατο δεν πήγε καλά την Κυριακή έκανε ότι μπορούσε για να μπει για ακόμα μια φορά στην 10αδα. Μπράβο του !

Και φτάνω στο θέμα που προέκυψε στον 66ο γύρο του αγώνα. Schumacher Vs Barrichello. Ο Γερμανός πολυπρωταθλητής δεν θέλησε να δώσει την θέση του στον Βραζιλιάνο. Και πολύ καλά έκανε. Αυτό θέλω να βλέπω. Μάχες. Καθαρές μάχες. Διαφορετικές γραμμές άμυνας και επίθεσης και ότι άλλο έχει το μενού μιας μάχης. Αλλά εδώ ο Schumi έπαιξε πολύ επικίνδυνη άμυνα. Ούτε που θέλω να σκέφτομαι τι θα γινόταν αν η ευθεία του Hungaroring ήταν μερικα εκατοστά πιο στενή. Έτσι και έβρισκε στον τοίχο ο Barrichello, τα πράγματα θα ήταν πολύ πολύ άσχημα. Φυσικά και ήταν υπερβολικό αυτό που έκανε ο Schumi. Την ώρα του αγώνα μου λέει ένας φίλος μου (όχι και τόσο φανατικός της F1): << Τι κάνουν για 1 βαθμό ε… >>. Και του είπα ότι και για την 24η θέση να ήταν η μάχη, ακριβώς τα ίδια θα βλέπαμε. Δεν ήταν ο βαθμός. Ήταν η προϊστορία που είχαν σαν team mates. Ο Schumacher ορθώς παραδέχθηκε το λάθος του. Και ζήτησε συγγνώμη. Και σωστά πήρε την ποινή φυσικά. Δεν νομίζω να υπάρχει κανείς που να υποστηρίζει πως η ποινή που πήρε είναι άδικη. Θέλω να βλέπω μάχες ματαξυ των 2 αλλά όχι τέτοιες μάχες…

Και κλείνω με τον τέως πρωτοπόρο της βαθμολογίας. Ο Lewis Hamilton ήταν άτυχος. Έκανε ότι μπορούσε για να πάρει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμους. Η MP4-25 δεν ήταν γρήγορη αλλά ο Hamilton είναι από τους οδηγούς που ξέρουν να παίρνουν το 100% ενός αυτοκινήτου. Ξέρει πως να στραγγίζει ένα μονοθέσιο. Νομίζω πως και οι πιο φανατικοί εχθροί του το έχουν διαπιστώσει αυτό. Ήταν περίπου 1,5 δευτερόλεπτο ταχύτερος απο τον Jenson Button σε κάθε γύρο ! Έφτασε την MP4-25 στα όρια της. Το κιβώτιο που… τα έπαιξε ήταν για 4ο και τελευταίο αγώνα στο μονοθέσιο του Lewis και η πίστα της Ουγγαρίας καταπονεί ιδιαίτερα το κιβώτιο. Ενώ ξεκίνησε καλά στην 1η στροφή φρέναρε αρκετά νωρίτερα με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Petrov. Ίσως φοβήθηκε κάποια επαφή. Δεν ξέρω. Αλλά ξέρει πολύ καλά ότι είναι άκρως επιθετικός και ότι ο Petrov δεν θα άντεχε στην πίεση του. Φρόντισε να αγχώσει τον Ρώσο και έτσι τον οδήγησε σε λάθος. Νομίζω πως δεν ήταν δύσκολο το προσπέρασμα. Μετά την είσοδο της SLS στην πίστα βρέθηκε μπροστά από τον Massa και μάλιστα είχε και καλύτερο ρυθμό, όπως έγραψα παραπάνω. Αλλά φυσικά δεν μπορούσε να φτάσει τον Alonso. Η F10 ήταν πολύ ταχύτερη από την MP4-25. Αν δεν εγκατέλειπε θα ήταν δύσκολο να ανέβει στο βάθρο. Αλλά όχι ακατόρθωτο. Είχε καλύτερη τελική από τον Vettel και ο Hamilton δεν ξέρει μόνο επίθεση αλλά και άμυνα. Θα ήταν δύσκολο για τον Γερμανό να τον περάσει. Αλλά μπορεί και να το έκανε. Δεν θα το μάθουμε ποτέ όμως…

Η συνέχεια του πρωταθλήματος αναμένεται καυτή ! Μένουν 7 αγώνες μέχρι το τέλος της χρονιάς και φυσικά όλα μπορούν να συμβούν. Η Red Bull έχει σαφώς το ταχύτερο μονοθέσιο και η F10 αυτή τη στιγμή είναι ταχύτερη από την MP4-25 της McLaren. Οι Βρετανοί λένε πως θέλουν όσο τίποτε άλλο να πέσουν με τα μούτρα στην δουλειά και να κάνουν το αυτοκίνητο ανταγωνιστικό. Αλλά δεν θα είναι εύκολο αυτό. Και η F10 θα έχει μερικές αναβαθμίσεις στο Spa. Και οι Ιταλοί έχουν μπει για τα καλά στο παιχνίδι του τίτλου ! Ποιος όμως θα κόψει πρώτος το νήμα ; Οψόμεθα…

Αν θέλετε να δείτε τα αρχεία χρονομέτρησης του 3ημέρου πατήστε εδώ.

[Photo Copyright: Mark Thompson/Getty Images]

  • γαβριήλ

    καλα τα άρθρα σου δίνουν ρέστα! συνέχισε έτσι. Η f1 εχει εκατομμύρια αναγνώστες κ χρειαζόμαστε ένα site (όσοι είμαστε φανατικοί με την Φ1) για συνεχές update.

    • johnnyxp64

      nai re gamoto kapoio episimo elliniko site pou den tha kanei apla metafrasei oti vriskei etoimo apo to f1.com!

      alla tha exei news apo ola ta portal! kai mikra alla kai megala arthra san auto!
      exo domain gamato gia f1 site ;-)

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Ευχαριστώ πολυ ! Αυτή τη φορά μου βγήκε λίγο μεγαλύτερο από τα προηγούμενα. Ελπίζω να μην σας κούρασα ! :D

    • johnnyxp64

      ba ok , apla pira popcorn kai xalara to diavasa olo :P

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Χαχαχα !! Την άλλη φορά κερνάω έγω !! :P

      Για το ελληνικό site που λες. Ένα πολύ καλό ελληνικό site για μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το http://www.msfree.gr. Εκεί γράφω και σχόλια.

    • johnnyxp64

      sorry den mou aresei to onoma! :P
      exo kalitero domain gia poulima opois thelei!

  • thanosf

    Πολυ καλο αρθρο αναλυτικο και ….ζουμερο!ΜΠΡΑΒΟ PascaL 425 Γιωργο εισαι πολυ καλος φιλε!Εμενα παντως δεν με ενοχλησε καθολου το μεγεθος του αρθρου,συνεχισε ετσι!!

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Ευχαριστώ πολύ φίλε @thanosf ! Να είσαι καλά !

  • u.cant.win

    Ο Βετελ εχει αποδηξει και στο παρελθον οτι ειναι ειναι ενας οδηγος που επηρεαζεται ολοκρηρωτικα απο την ψυχολογια του. Τον ειδαμε ενω ηταν πισω απο τον Αλονσο και δεν πιεζε το μονοθεσιο του στα ορια εχασε τον ελενγχο 2 φορες, δειγμα του ποσο τσαντισμενος ηταν. Ουτος η αλλος στο κομματι που η Rbr πεταει δεν σηκωνει προσπερασμα και στην ευθεια η Φερραρι ειναι πολυ γρηγορη. Οσο αναφορα τον Μασσα δηλαδη πιος ειναι ο Μασσα που ξεραμε και δεν ειναι πλεον ? Σιγουρα ειχε καλυτερα αποτελεσματα με ενα πολυ ανωτερο μονοθεσιο, αλλα δεν εχει την στομφα του πρωταθλητη, το “το Κορασον” του Αλονσο, το παθος του Χαμιλτον, την Τρελα Του Βετελ, η αν θελεις ολα αυτα μαζι, γνωριμα χαρακτηριστικα του Αιρτον. Μεχρι εκει ειναι ο Φιλιππος . Για τον shumi ουδεν σχολιο, χαιρομαι που βλεπουμε την πιο θεαματικη σεζον φ1 της δεκαετιας και ακομα περισσοτερο που ο Γερμανος δεν ειναι μερος της. Προσεξτε τον Πετροφ και τον Κομπαγιασι. Ταλενταρες

  • adele

    γεια σας παιδια!!! εχω πολυυυυυυυ καιρο να γραψω και να διαβασω δυστυχως ή ευτυχως!!! παρολα αυτα ομως οι κυριακες μου ειναι αφιερωμενες στην formula… αλλα δεν θα σχολιασω τιποτα για αυτο γιατι θα μας παρει ο χειμωνας αν πω ολα αυτα που θελω…
    θα πω μονο μπραβο στα παιδια (@ngel, ab) για την ιδεα σας… και καλως ηρθατε στον Γιωργο και σε ολους οσους αποφασισουν να γραψουν στο AYTOBLOG.GR!!!
    αυτα απο μενα… θα τα λεμε και πιο πολυ απο σεπτεμβρη…
    φιλια πολλα απο την ομορφη Σ…….. ;)

  • giannhs-scuderia

    γιωργο για αλλη μια φορα μπραβο!!πολυ ωραιο το αρθρο!!με βρισκεις συμφωνο σχεδον σε ολα οσα λες!!!2 σημεια ειναι μονο που θελω να τονισω!!ο μασσα εχασε την 4η θεση απο τον χαμιλτον οχι λογο της ταχυτητας του αλλα επειδη η φερραρι τον εβαλε στα πιτ την ωρα που ο αλονσο εκανε το δικο του πιτ στοπ και ετσι εχασε μερικα δευτερολεπτα που ιταν αρκετα να του στερησουν την 4η θεση.βεβαια μετα ο μασσα δεν μπορουσε να πιεσει τον χαμιλτον παρολο που ειχε πιο γρηγορο μονοθεσιο απο τον βρετανο!!το 2ο σημειο που θελω να σταθω ειναι η αναβαθμιση της ferrari!!η ferrari ετοιμαζει μεγαλο πακετο αναβαθμισης για το σπα. οι αναβαθμισεις που θα εχει ειναι οι εξης1)θα εχει μια νεα πισω αεροτομη την οποια δοκιμασε στην ουγγατια στις ελευθερες δοκιμες2) νεα γεωμετρια της πισω αναρτησης 3)νεο καλυμα κιβωτιου που θα αλλαξει ριζικα την εσωτερικη αεροδυναμικη της f10.3)τελος θα υπαρξει μια μεγαλη αλλαγη στο blown diffuser οπου η φερραρι θα φερει νεο πατωμα και νεο διαχυτη ο οποιος θα συνεργαζεται πληρως με τη ροη καυσαεριων απο τις εξατμισεις για τη μεγιστη αποδοση!!η αναβαθμιση ειναι τοσο μεγαλη μαλιστα που τη θεωρουν ως το 2ο βημα για τη ριζικη αλλαγη της αεροδυναμικης της f10 ,επισης εντος του maranello ειναι γνωστη ως evolution 2.