Η Ferrari 330 GT του John Lennon σε δημοπρασία

Σχετικά άρθρα

Η Ferrari 330 GT του 1965 ήταν το πρώτο αυτοκίνητου του John Lennon, του φημισμένου τραγουδιστή των Beatles. Ο Lennon δεν είχε δίπλωμα μέχρι τα 25 του, και έτσι το 1965 όταν το πήρε, αγόρασε τη συγκεκριμένη Ferrari 330 GT. Ο οίκος Bonhams θα την δημοπρατήσει στις 5 Φεβρουαρίου στο Παρίσι με αρχική τιμή της €120.000 με τον οίκο να εκτιμά ότι η τιμή της θα φτάσει έως τις €170.000.

[Πηγή: Bonhams]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

John Lennon’s Car – A Ferrari 330 GT – To Sell at Bonhams

Formerly the property of John Lennon, a 1965 Ferrari 330 GT 2+2 Coupe, which was the first car that John Lennon bought on passing his driving test in 1965, is to be sold at Bonhams’ Paris sale of Motor Cars at the Grand Palais on 5 February 2011. It has attracted a pre-sale estimate of €120,000 – 170,000.

Philip Norman recounts in his biography John Lennon – A Life: ‘In February 1965, John passed his driving test, an event that made headline news across the nation. Within hours, every luxury car dealership in the Weybridge area, hoping for business, jammed the road outside Kenwood’s security gates with Maseratis, Aston Martins, and Jaguar XK-E. John strolled out to inspect this gleaming smorgasbord, eventually selecting a £2,000 light blue Ferrari.’

Better known is Lennon’s Rolls-Royce Phantom V Limousine, which he had delivered two months later and, subsequently, had painted in psychedelic colours. In the same garage, he also kept a Mini. In his book, John Lennon Imagined: Cultural History of a Rock Star, Janne Mäkelä records that Lennon’s stable consisted of a Mini ‘for pottering about in’, a Rolls-Royce ‘for relaxing’ and a Ferrari ‘for zoom’.

However this ‘stable’ was soon to change. On November 12 of the same year, The Autocar Magazine recorded Brydon Cars as offering for sale a ‘Ferrari 330 GT fixed head coupe. 2+2 opalescent silver blue, electric windows, 3,000 miles. Ex-property of John Lennon MBE.’

The Ferrari’s provenance after this is unclear, but by the late 1980s it was with Modena Engineering, from whom the current vendor bought the car. In the mid 1990s, it underwent a comprehensive restoration to original specification.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Zacoe βελτιώνει την Ferrari SF90 Stradale

Η Zacoe μας δείχνει το νέο επιθετικό bodykit που ετοίμασε για την Ferrari SF90 Stradale. Το bodykit είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αποτελείται από...

Αύριο τα αποκαλυπτήρια του αντικαταστάτη της Ferrari 812

Σε περίπου 24 ώρες η Ferrari θα αποκαλύψει το μοντέλο που θα αντικαταστήσει την 812 Superfast, η οποίο βρίσκεται στην παραγωγή σχεδόν επτά χρόνια. Το...