Ξέρεις ότι από το Silverstone θα ισχύσει ο νέος κανονισμός για τις ειδικές χαρτογραφήσεις. Ωστόσο, φαίνεται πως η FIA θέλει να περιορίσει ακόμα περισσότερο την εκμετάλλευση της ροής των καυσαερίων. Ποιά είναι, λοιπόν, η νέα αλλαγή που θα επιβάλει η FIA; Από το ευρωπαϊκό Grand Prix οι ομάδες δε θα έχουν το δικαίωμα να αλλάξουν χαρτογράφηση στον κινητήρα τους μετά από τις κατατακτήριες, έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα στον αγώνα.

Για να στο εξηγήσω καλύτερα, οι ομάδες επέλεγαν πολύ επιθετική χαρτογράφηση για τις κατατακτήριες, με στόχο τη συνεχή ροή των καυσαερίων, ακόμα και όταν ο οδηγός δεν είχε το πόδι του στο γκάζι. Τα καυσαέρια οδηγούνται στον διαχύτη και αυξάνουν την κάθετη δύναμη που παράγεται από την συγκεκριμένη περιοχή. Όμως, επειδή αυτή η χαρτογράφηση είναι επικίνδυνη για τον κινητήρα, αλλά και αυξάνει σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου, οι μηχανικοί, μετά τις κατατακτήριες, άλλαζαν χαρτογράφηση για να μην υπάρξουν προβλήματα αξιοπιστίας, τα οποία, φυσικά, κοστίζουν πολύ.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι μηχανικοί δε θα μπορούν να επιλέγουν αυτή την πολύ επιθετική και ακραία χαρτογράφηση στις κατατακτήριες του Σαββάτου, καθώς δε θα μπορούν να την αλλάξουν! Φυσικά, η FIA έχει ενημερώσει τις ομάδες για τις αλλαγές αυτές, και μένει θα δούμε αν και κατά πόσο θα επηρεαστούν οι ομάδες. Στις κατατακτήριες, η κυριαρχία της Red Bull είναι ξεκάθαρη και φαίνεται πως η επιτυχία της στον έναν γύρο οφείλεται και στην ειδική χαρτογράφηση. Αυτό βγαίνει και από τις δηλώσεις του Helmut Marko, ο οποίος δε θέλει την κατάργηση του κανονισμού μέσα στη χρονιά.

Η FIA επιτρέπει στις ομάδες θα αλλάξουν τη χαρτογράφηση στο πρώτο pit stop, αλλά και πάλι, αυτό θα κοστίσει πολύ χρόνο και εκτός αυτού μέχρι το πρώτο pit stop ο κινητήρας θα έχει την ακραία χαρτογράφηση, η οποία μόνο φιλική με την κινητήρα δεν είναι. Επίσης, θα πρέπει να τοποθετούν περισσότερο καύσιμο, καθώς η κατανάλωση μέχρι την αλλαγή θα είναι αρκετά πιο υψηλή από το κανονικό.

[Πηγή: espnf1]