Ξέρεις ότι από το Silverstone θα ισχύσει ο νέος κανονισμός για τις ειδικές χαρτογραφήσεις. Ωστόσο, φαίνεται πως η FIA θέλει να περιορίσει ακόμα περισσότερο την εκμετάλλευση της ροής των καυσαερίων. Ποιά είναι, λοιπόν, η νέα αλλαγή που θα επιβάλει η FIA; Από το ευρωπαϊκό Grand Prix οι ομάδες δε θα έχουν το δικαίωμα να αλλάξουν χαρτογράφηση στον κινητήρα τους μετά από τις κατατακτήριες, έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα στον αγώνα.

Για να στο εξηγήσω καλύτερα, οι ομάδες επέλεγαν πολύ επιθετική χαρτογράφηση για τις κατατακτήριες, με στόχο τη συνεχή ροή των καυσαερίων, ακόμα και όταν ο οδηγός δεν είχε το πόδι του στο γκάζι. Τα καυσαέρια οδηγούνται στον διαχύτη και αυξάνουν την κάθετη δύναμη που παράγεται από την συγκεκριμένη περιοχή. Όμως, επειδή αυτή η χαρτογράφηση είναι επικίνδυνη για τον κινητήρα, αλλά και αυξάνει σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου, οι μηχανικοί, μετά τις κατατακτήριες, άλλαζαν χαρτογράφηση για να μην υπάρξουν προβλήματα αξιοπιστίας, τα οποία, φυσικά, κοστίζουν πολύ.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι μηχανικοί δε θα μπορούν να επιλέγουν αυτή την πολύ επιθετική και ακραία χαρτογράφηση στις κατατακτήριες του Σαββάτου, καθώς δε θα μπορούν να την αλλάξουν! Φυσικά, η FIA έχει ενημερώσει τις ομάδες για τις αλλαγές αυτές, και μένει θα δούμε αν και κατά πόσο θα επηρεαστούν οι ομάδες. Στις κατατακτήριες, η κυριαρχία της Red Bull είναι ξεκάθαρη και φαίνεται πως η επιτυχία της στον έναν γύρο οφείλεται και στην ειδική χαρτογράφηση. Αυτό βγαίνει και από τις δηλώσεις του Helmut Marko, ο οποίος δε θέλει την κατάργηση του κανονισμού μέσα στη χρονιά.

Η FIA επιτρέπει στις ομάδες θα αλλάξουν τη χαρτογράφηση στο πρώτο pit stop, αλλά και πάλι, αυτό θα κοστίσει πολύ χρόνο και εκτός αυτού μέχρι το πρώτο pit stop ο κινητήρας θα έχει την ακραία χαρτογράφηση, η οποία μόνο φιλική με την κινητήρα δεν είναι. Επίσης, θα πρέπει να τοποθετούν περισσότερο καύσιμο, καθώς η κατανάλωση μέχρι την αλλαγή θα είναι αρκετά πιο υψηλή από το κανονικό.

[Πηγή: espnf1]

  • stadi

    Pascal στο ειχα πει για την καταναλωση σε προηγουμενο αρθρο.Τωρα ο Neway ειμαι σιγουρος οτι θα βρει αλλο κολπακι.Αν ισχυει αυτο για την Valencia βλεπω Lewis για pole.

  • parsik

    Ολοι θα επηρεαστουν. Αλλος λιγοτερο, αλλος περισσοτερο .Συμφωνα με τα οσα διαβαζω και διαβαζουμε ομως ολο αυτον τον καιρο φαινεται οτι η Red bull και η Renault θα επηρεαστουν περισσοτερο. Ελπιζω να χουμε καλυτερη τυχη πλεον στα δοκιμαστικα…. Go mclaren go!

    • Φυσικά, το θέμα είναι πιο θα επηρεαστεί περισσότερο, έτσι ώστε να επωφεληθούν οι άλλες κορυφαίες ομάδες! Η λογική λέει πως η Red Bull θα είναι η ομάδα που θα δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα.

      Οψόμεθα…

    • Mika

      H Red Bull,isws exei to megalytero plhgma,fobamai omws pws tha einai mprosta,apla me poly mikroterh diafora..Thelei douleia akoma gia na th ftasoume…
      :-(
      Eyxomai na doyleyoun panw sto swsto dromo..
      ;-)

  • navar

    σύμφωνα με το αρχικό άρθρο η FIA άφησε το παραθυράκι ανοιχτό για να μήν γκρινιάξουν , αλλα δεν νομίζω να συμφέρει να το εκμεταλλευτεί κάποιος .
    ποιό είναι το παραθυράκι ?
    στο πιτ στοπ λοιπόν επιτρέπεται η αλλαγή χαρτογράφησης , αρα κάποιος θα μπορούσε να έχει επιθετική προσέγγιση στις κατατακτήριες και να κάνει ενα πίτ νωρίς έχοντας κερδίσει και σε χρόνο λόγο επιθετικής προσεγγίσεις …
    το θέμα λοιπόν με αυτό είναι το πόσο στοιχίζει σε χρόνο η αλλαγή χαρτογράφησης !!!
     
    ΥΓ: να δώ τους μηχανικούς να ορμάνε στα πίτ με τα λάπτοπ και τί στον κόσμο !!!

    • Ε, δε νομίζω να βλέπουμε μηχανικούς να προσπαθούν να αλλάξουν την χαρτογράφηση! Θέλει χρόνο και δε νομίζω για μερικές θέσεις να βλέπουμε μηχανικούς με φορητούς υπολογιστές να αλλάξουν χαρτογράφηση. Μου ακούγεται πάρα πολύ ακραίο…

      Το έβαλα και στο άρθρο.

    • parsik

      Οπα! Που το διαβασες αυτο ? Καλα οντως θα χει πολυ γελιο. Μαλλον θα υπερτερει οποιος ξερει καλυτερα τυφλο συστημα!!!!! Παω για καρτ τωρα… χωρις DRS!!!! Go mclaren go

    • LJ

      Σε ποιο μερος πας για καρτ?

  • Mika

    Twra re paidia,gia na leme kai tou strabou to dikio,gia F1 milame..Prepei o kinhthras stis dokimes me adeia tepozita na einai pio agrios se sxesh me ton agwna, pou einai gematos kaysima…
    Den lew na pame stis palies epoxes pou eixame allo kinhthra gia qualifying ki allo gia ton agwna…Alla opws kai na exei, einai ligo enantia sto pneyma ths F1,na paramenei apolyta idios se leitourgia kai me 5 litra mesa,kai me 100-120 litra mesa…Kserw egw…

  • vettel

    Μονο υποθεσεις μπορουμε να κανουμε , για το ποιος θα επηρεαστει θα φανει στην πραξη.Εφοσον η fia το θεωρει παρανομο τοτε γιατι το επετρεψε να χρησιμοποιηθουν οι ειδικες χαρτογραφισεις
    Ή Το απαγορευεις απο την αρχη του πρωταθληματος ή αφηνεις να  τελειωσει το πρωταθλημα και να  το απαγορευσει απο το 2012.

  • Risk

    Pistevw pws o newey exei asso sto maniki tou , siga mhn eginan oles autes oi allages stous kanonismous k oi redbull emeinan apraktes , an exasan thn apodosh tous . .

  • Monder

    ρε παιδια χαλαρωστε σιγα μην βαλουν κ το λαπτοπ οι χαρτογραφησεις ειναι πανω στο τιμονι γυρνοντας τον διακοπτη αλλαζεις κ χαρτογραφιση σιγα μιν φτιαξουν κ αλλο προγραμμα απλα θα επιτρεψουν στους οδηγους να το γυρισουν κατα την διαρκεια του πιτ στοπ

    • Κώστα, δε νομίζω να αλλάζει τόσο εύκολα η ακραία αυτή χαρτογράφηση! Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μερικές χαρτογραφήσεις για τον κινητήρα από το τιμόνι (απόδοσης, κατανάλωσης κ.λπ), όμως, το θεωρώ απίθανο να μπορούν να επιλέγουν μια τόσο ακραία χαρτογράφηση γυρνώντας απλά έναν διακόπτη!

      Εξάλλου, αν γινόταν αυτό, δεν θα είχε γίνει τόσο μεγάλο θέμα σε όλα τα sites της Formula 1…

      Σκέψου το! ;)