Μετά τα teaser video και τις leaked φωτογραφίες η Porsche παρουσίασε επίσημα τη νέα 911 2012 η οποία θα κάνει ντεμπούτο τον Σεπτέμβριο στη Φρανκφούρτη.

Τα σημεία που ξεχωρίζουν ασφαλώς είναι τα νέα μπροστά και πίσω LED φωτιστικά σώματα και οι εξωτερικοί πλαϊνοί καθρέπτες που είναι τοποθετημένοι πάνω στις πόρτες Το εσωτερικό του θυμίζει κάτι από τωρινή 997 αλλά έχει επηρεαστεί σαφώς από αυτό της Panamera, παρότι η Porsche αναφέρει στο δελτίο τύπου ότι είναι επηρεασμένο από την Carrera GT. Φυσικά όπως ξέρουμε δεν υπάρχει χειρόφρενο αφού έχει αντικατασταθεί από ηλεκτρικό κουμπί.

Η μέση κατανάλωση τόσο της απλής Carrera όσο και της Carrera S κυμαίνεται κάτω από 10 λίτρα/100 χλμ με τις εκπομπές CO2 να μειώνονται κατά 16% σε σχέση με το τωρινό μοντέλο. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στο σύστημα Start/Stop, στο σύστημα θερμικής διαχείρισης και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η έκδοση Carrera πατά πάνω σε 19″ ζάντες στον στάνταρ εξοπλισμό ενώ η Carrera S σε 20″.

Η Carrera φορά τον 3.4-λίτρων κινητήρα της Boxster S, ο οποίος θα αποδίδει 350 άλογα με την μέση κατανάλωση με το κιβώτιο PDK να ανέρχεται στα 8.2 λίτρα/100 χλμ (1.6 λιγότερα από την 911 997) με εκπομπές CO2 194 γρ/χλμ. Τα 0-100 χλμ/ώρα με το PDK κιβώτιο τα κάνει σε 4.6 δευτερόλεπτα (με το πακέτο Sport Chrono σε 4.4).

Η έκδοση Carrera S φορά έναν 3.8-λίτρων κινητήρα άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 400 άλογα με την μέση κατανάλωση με το κιβώτιο PDK να ανέρχεται στα 8.7 λίτρα/100 χλμ (1.5 λιγότερα από την 911 997) με εκπομπές CO2 205 γρ/χλμ. Τα 0-100 χλμ/ώρα με το PDK κιβώτιο τα κάνει σε 4.3 δευτερόλεπτα (με το πακέτο Sport Chrono σε 4.1).

Η Carrera Turbo θα φορά τον ίδιο κινητήρα με την S αλλά θα φημολογείται ότι θα αποδίδει 550 άλογα.

Υπάρχουν δύο κιβώτια διαθέσιμα της ZF, ένα 7-τάχυτο μηχανικό και ένα 7-τάχυτο αυτόματο PDK. Το σασί είναι από αλουμίνιο μειώνοντας έτσι το βάρος κατά 45 κιλά. Είναι κατά 6.35 εκατ. φαρδύτερη με το μετατρόχιο να μεγαλώνει κατά 10 εκατ. Η υβριδική έκδοση θα έχει ακόμη μεγαλύτερο μετατρόχιο για να χωρέσει ο ηλεκτροκινητήρας και θα παρουσιαστεί το 2016. Θα είναι κατά 12-15% αποδοτικότερη στη κατανάλωση καυσίμου.

Για πρώτη φορά η Porsche τοποθετεί στην 911 το σύστημα Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), ένα ενεργό σύστημα σταθεροποίησης το οποίο βρίσκεται στον επιπλέον εξοπλισμό της 911 Carrera S. Τι κάνει το εν λόγω σύστημα; Μειώνει την πλευρική κλίση στις στροφές έτσι ώστε τα ελαστικά να έχουνε πάντα την βέλτιστη θέση σε σχέση με την επιφάνεια του δρόμου ώστε να μπορούν να μεταφέρουν μεγαλύτερες πλευρικές δυνάμεις. Αυτό κάνει το αυτοκίνητο να παίρνει ακόμη γρηγορότερα τις στροφές.

Οι παραγγελίες της θα ξεκινήσουν από την 1η Σεπτεμβρίου με τις παραδώσεις να ξεκινούν από τις 3 του Δεκέμβρη. Η αρχική τιμή στη Γερμανία για την 911 Carrera ξεκινά από τα €88.038 και για την Carrera S από τα €102.436 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 19%. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Porsche]

Δελτίο Τύπου

World premiere at the 2011 IAA Frankfurt Motor Show

The new Porsche 911 Carrera: Tradition meets modernity

Stuttgart. At 48, the Porsche 911 Carrera is younger than ever: The completely redesigned generation of the sports car icon is stepping into the limelight with its flat, stretched silhouette, exciting contours and precisely designed details, yet from the very first glance it remains unmistakably a 911. True to the 911 tradition, the distinctive Porsche design language with its tendons and muscles exudes power and elegance.

The 100 millimetre (~ 3.9 inches) longer wheelbase and reduced height combined with the up to 20-inch wheels underpin the athletic appearance. At the same time, the typical sports car compact exterior dimensions were retained. Seen from the front, the eye is drawn to the 911’s trademark wide-arched wings. They emphasise the wider front track, so that the new 911 Carrera models sit even more solidly on the road. The remodelled exterior mirrors are accommodated on the upper edge of the door and not as before on the mirror triangle. Not only is this aerodynamically advantageous, it also emphasises the new design line and visual impression of width.

The all-new, lightweight body is an intelligent aluminium-steel construction. It is responsible for a significant proportion of the weight reduction of up to 45 kilograms. Combined with significantly greater rigidity. Aerodynamic optimisation – including a wider, variably extending rear spoiler – enabled the new 911 Carrera’s lift to be reduced yet further while retaining a very good Cd value.

To complement the modern exterior design, the Porsche designers created an interior, the architecture of which takes its cue from the Porsche Carrera GT. The driver is now even more closely integrated with the cockpit thanks to the centre console rising up to the front with the high-mounted shift lever or gear selector located especially close to the steering wheel in typical motorsport fashion. Classic Porsche elements are also to be found inside, as they are on the outside: the instrument cluster with five round instruments – one of them a high resolution multifunction screen, the central rev counter and the ignition lock to the left of the steering wheel.

Setting the standard in its class, as it has for generations, the new 911 Carrera and Carrera S raise the performance and efficiency bar yet another notch. All versions get by with significantly less than ten litres of fuel per 100 kilometres (28 mpg imp.). Fuel consumption and emissions are up to 16 per cent lower compared with its predecessor. Among other things, this is achieved by systems and functions such as auto start/stop, thermal management, electrical system recuperation, the world’s first seven-speed manual transmission and – in conjunction with the Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK) – sailing as it is called. The new electro-mechanical power steering offers not only Porsche’s typical precision and feedback but also helps to increase efficiency and reduce fuel-consumption.

For example, the 911 Carrera with the new 350 hp (~ 257 kW) 3.4-litre boxer engine and optional PDK consumes a mere 8.2 litres per 100 kilometres (~ 34 mpg imp.) based on the New European Driving Cycle (NEDC) – 1.6 l/100 km (~ 6 mpg imp.) less than its predecessor. Also, at 194 g/km CO2, it is the first Porsche sports car to make it below the 200 g/km mark. With the 911 Carrera S as well, with its 3.8-litre boxer engine and what is now 400 hp (~ 294 kW), fuel consumption when paired with the optional PDK is reduced by 14 per cent or 1.5 l/100 km (~ 5 mpg imp.) to 8.7 l/100 km (~ 32 mpg imp.) despite 15 hp (~ 11 kW) more power. That equates to CO2 emissions of 205 g/km.

At the same time there are performance improvements in both models. The 911 Carrera S with PDK manages to accelerate from nought to 100 km/h (~ 62 mph) in 4.3 seconds. Pressing the Sport Plus button on the optional Sport Chrono package cuts that to 4.1 seconds. The 911 Carrera with PDK needs only 4.6 seconds (Sport Plus 4.4 seconds) to sprint from a standing start to 100 km/h (~ 62 mph).

The new 911 doesn’t just offer better longitudinal dynamics, however, but top performance at an unprecedented level in terms of transverse dynamics as well. In addition to the longer wheelbase, the greater agility, precision and driving stability are based, among other things, on the wider front track, the new rear axle and new electro-mechanical power steering. Depending on the model, there are other standard or optional active control systems available as well that further enhance the driving dynamics. That is especially true for the Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) active roll stabilisation system, available for the first time on the 911 Carrera S. For example, the system reduces lateral inclination when cornering, the tyres always being in the optimal position relative to the road surface and able to transmit higher lateral forces. Maximum cornering speeds are increased; even faster lap times on racing circuits are possible.

It has therefore been possible in the new model to extend yet further the span of apparently contradictory attributes such as performance and efficiency, sportiness and everyday practicality that has always typified the Porsche 911. That makes the 911 Carrera more of a 911 than ever. The new Porsche 911 Carrera celebrates its world premiere at the 2011 IAA Frankfurt Motor Show. The launch of the new 911 models gets under way on 3 December 2011, the new cars can be orderd from September 1st. Prices in Germany are 88,038 euro for the 911 Carrera and 102,436 euro for the 911 Carrera S, including 19 per cent VAT and market-specific equipment.

  • fatals

    Aγαπαμε porsche!

  • konstantinos

    kavla…..to kalytero sportscar egine akoma pio teleio,ta piso fota einai poly sexy

  • Μ’ αρέσει!!! Άντε, περιμένω από το DragTimes, Nissan GT-R 2012 Vs Porsche 911 2012!!!

    • Huhu

      Δεν νομιζω κανενας που διαθετει αυτα τα χρηματα θα μπει σε ενα τετοιο διλημμα.

      Θεωρω το target market του GT-R ειναι στα νερα της Μ3 και AMG

      R8/911/ΧKR/Granturismo/Vantage συγκριτικο please.

      Παρεπιμπτοντως σε ενα απο τα πρωτα μου post βλεπωτας την αποδοση/τιμη της Z06 και του GT-R ειχα πει οτι η επομενη Carrera πρεπει να ξεκιναει απο τα 350 αλογα και η S απο τα 400 και η Τυrbo απο τα 550. (Τοτε ειχαν 325/355/480). Αχ να μπορουσα να το παιξω στο Τζοκερ :P

  • το κείμενο ανανεώθηκε μιας και το δελτίο τύπο έλεγε αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα

  • MrProudGreek

    Ωραια ειναι αν και προτιμω την προηγουμενη.

  • cfu

    erotoas,I am in love

  • Yann

    102.436E??? hmmm….mallon me kobw na poulaw to nefro mou na parw mia!!!! tin agapaawwwwwwww :D

  • Mika

    Nees photos den exoume???
    Aytes hdh tis exoume dei kai sxoliasei…
    ;-)

    • όχι, μόνο αυτές έδωσε η porsche

  • cfu
    • παλιό είναι! promo πριν το παρουσιάσουν!

  • Dod

    Πολυ καλη φαινεται!