To υπουργείο Περιβάλλοντος θα καταθέσει μια κοινή υπουργική απόφαση όπου προτείνει την δημιουργία ενός “Πράσινου Δακτυλίου” στην Αθήνα ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ την Πρωτομαγιά του 2012, και θα μπορούν να κυκλοφορούν σε αυτόν τα οχήματα με τα εξής χαρακτηριστικά.

Για τα οχήματα βάρους κάτω των 2,2 τόνων

  • Όλα τα οχήματα που είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης και εκπέμπουν λιγότερα από 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα.
  •  Τα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν το 1990 θα κυκλοφορούν μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν θα ισχύει ο δακτύλιος.
  • Τα υπόλοιπα οχήματα (π.χ. οχήματα τεχνολογίας Euro IV ή οχήματα με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα άνω των 140gr/km) θα κυκλοφορούν με βάση το σημερινό σύστημα των μονών-ζυγών.

Για τα οχήματα βάρους μεταξύ 2,2 και 12 τόνων που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν από την 1/1/1992 θα απαγορεύεται η κυκλοφορία τους στο μεγάλο δακτύλιο.

ΟΣΟ για τα βαρύτερα οχήματα που επίσης κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν από το 1992, θα απαγορεύεται η κυκλοφορία τους σε όλη την Αττική με εξαίρεση τις εθνικές οδούς, την Αττική Οδό και τους βασικούς δρόμους που οδηγούν από και προς τα λιμάνια Πειραιά, Ελευσίνας, Ραφήνας και Λαυρίου. Τα οχήματα που θα κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό σήμα πράσινου χρώματος.

[Πηγή: Enet]

  • για άλλη μια φορά θα πω…
    ότι δεν είναι τα μέτρα κακά…αλλά η επιβολή τους!!
    αν τηρούνται αυτοί οι κανόνες τότε θα δούμε αποτελέσματα!

  • George

    Εάν κάποιος έχει ένα Euro4 με εκπομπές μικρότερες των 140gr/km… έχει άδεια εισόδου στο δακτύλιο?

    • αν δεν είναι EURO 5, ακόμη και κάτω από 140 γρ/χλμ CO2 να εκπέμπει, δεν
      μπορεί να κυκλοφορήσει. Λογική δεν έχει σίγουρα, αλλά έτσι λέει ο νόμος

      θέλει διεκρίνιση το συγκεκριμένο σημείο!