Μια κίνηση που δεν την περίμενες κανείς, αφού ο Ogier ήταν σχεδόν σίγουρο ότι θα πάει στη Ford. Έλα όμως που η Volkswagen άρπαξε την ευκαιρία από τα μαλλιά και ο Sebastien Ogier μαζί με τον συνοδηγό του Julien Ingrassia πλέον είναι το πρώτο δίδυμο που θα οδηγεί το Volkswagen Polo R WRC. Ο Ogier δεν θα τρέξει στο WRC του 2012 αφού η VW θα έχει πλήρη εμπλοκή το 2013. Το 2012 ο Ogier θα λάβει μέρος μόνο στις δοκιμές εξέλιξης του Volkswagen Polo R WRC. Δηλώσεις του Ogier και του αγωνιστικού διευθυντή της VW, Kris Nissen, μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

http://www.youtube.com/watch?v=VeicxXyqwvw&feature=mfu_in_order&list=UL

[Πηγή: Volkswagen]

Δελτίο Τύπου

Sebastien Ogier becomes first factory driver at Volkswagen

Wolfsburg (23 November 2011). Sébastien Ogier has been signed as the first official Volkswagen driver for the FIA World Rally Championship (WRC). The 27-year-old Frenchman and his co-driver Julien Ingrassia (31) are joining the Volkswagen Motorsport squad effective immediately. Ogier, who finished the 2011 WRC in third place, will be instrumental in helping to shape the development of the Polo R WRC for Volkswagen’s 2013 entry in the World Rally Championship.

“Volkswagen is the number one in Europe and will soon be number one in the world,” said an exuberant Sébastien Ogier on his arrival in Hanover. “I’m sure that they’re going to compete with the goal of clinching the WRC title. And I’m happy to be part of this from the outset.” And co-driver Julien Ingrassia stresses with self-confidence, “We’re looking forward to a team with a fighting spirit and the determination to win. Anything’s possible!”

“I am very happy about Sébastian Ogier and Julien Ingrassia joining us,” says Dr Ulrich Hackenberg, Member of the Volkswagen Brand Board of Management for the Development Division. “Both of them are important pieces of the puzzle on our way towards building a successful team in the World Rally Championship. It is also a mark of confidence for our team if such a strong pairing opts for a new team in the WRC that is still in the process of being developed.” Motorsport Director Kris Nissen adds, “We are proud that such a successful and quick duo as Sébastian Ogier and his co-driver Julien Ingrassia have decided to join Volkswagen. The aim of putting a competitive Polo R WRC on the road for them as quickly as possible will additionally drive our team. We look forward to working with them and are hoping for many victories and titles in the future.”

Also involved in the contractual negotiations was rally legend Carlos Sainz, who is instrumental in the successful implementation of the WRC 2013 project as an expert adviser to the Volkswagen team. “For me, Sébastien is one of the world’s three best drivers,” praises the two-time World Rally Champion (1990, 1992) and 2010 Dakar winner. The Frenchman, who was Junior WRC Champion in 2008 and third in the 2011 WRC, is considered one of the world’s best drivers. Many experts view the rally racer, who is also a licenced ski instructor, as the upcoming World Champion. In the past season, he won five rallies, thus winning the same number of events as the subsequent world champion Sébastien Loeb. In 2010, in Portugal, he mounted the top of the podium for the first time and has been successful at seven WRC rounds so far.

Ogier will perform his first run as a Volkswagen factory driver at the Race Of Champions in Düsseldorf on 3 and 4 December, being pitted against the other “Super Seb” from Formula One.

Bio, Sébastien Ogier: Date and place of birth: 17 December 1983 in Gap, Hautes Alpes (France) Height: 1.81 m Weight: 75 kg Profession: Licenced ski instructor

Successes: 2008 Junior World Rally Champion 2010 First victory at the Portugal Rally 45 rallies, 7 victories, 14 podium places

Bio, Julien Ingrassia: Date and place of birth: 26 November 1979 in Aix-en-Provence (France) Height: 1.83 m Weight: 72 kg Profession: Businessman

Successes: 2008 Junior World Rally Champion 2010 First victory at the Portugal Rally 45 rallies, 7 victories, 14 podium places

  • Gronholm89

    mpravo vlakes ekei sti ford, koimi8eite or8ioi… xasate to megalutero talento tou xwrou…

  • srss

    πωω με καρλος να το αναπτυσει και οζιε οδηγο σιγουρα θα χτυπησει στα ισια τη σιτροεν. και με τη μινι να δειχνει και αυτη ανταγωνιστικη, το wrc σιγα σιγα ξαναγινεται ενδιαφερον. οσο για τη φορντ στον κοσμο της… της εφυγε ηδη μια ταλενταρα κ ενω ειχε την ευκαιρια να παρει τον μελοντικο πρωταθλητη κοιμηθηκε

    • το ενδιαφερον 8α ειναι απο το 2013!!!  :-)
      το 2012 παλι μαλλον citroen θα το παρει αφου θα ειναι στην ουσια παλι αυτη και η φορντ!!!!
      alla αμα πανε καλα στην εξελιξη….υπαρχουν στη γωνια και τα τζαπανια που γλυκοκοιτανε την επιστροφη!!!!!!τοτε 8α εχουμε παλιεσ καλεσ εποχεσ!!!!

    • VanPerseF1

      Συμφωνω απολυτα με τις δυο πρωτες προτασεις σου!αλλα η επομενη τι ηταν;;;ταλενταρα ο Hirvonen;;;32 χρονων ανθρωπος ειναι,
      ασχετα που τωρα ο Jari-Matti δε θα δουλευει για κανενα περα απο τον εαυτο του και…………

    • Μικο Χιρβονεν αιωνιο ταλεντο σαν τον Τζιανκαρλο Φιζικελα!!!!!! μεχρι να βγει συνταξη ταλεντο!!!!! :-P
      υ.γ διορθωθηκε κατοπην εντολησ VanPerseF1 :-)

    • VanPerseF1

      Μπαμπη μηπως εννοεις Miko????

    • axaxaxxaxaxaxax γραψε λαθοσ!!!!!! ναι ρε φιλοσ!!!!

  • ευτυχώς που δεν τον πήρε η Ford!!!
    είναι τρελά εγωιστής ο γάλλος!!
    όταν βάλει σε όλους τα γυαλιά ο Jari-Mati, όλοι θα ψανονται από που τους ήρθε!!!!

    • VanPerseF1

      εγω λεω ευτυχως που δεν τον πηρε η Ford για να εχουμε κορυφαιους οδηγους σε πολλα αυτοκινητα!!!Citroen – Loeb, Ford – Latvala, VW – Ogier ,Mini ας ψαχτει λιγο σιγουρα θα βρει καποιο μικρο καλυτερο του Sordo.Kατα τη γνωμη μου Ogier και Latvala θα κονταροχτυπηθουμε ασχημα τα επομενα χρονια για το πρωταθλημα.Συμφωνω επισης οτι αν βελτιωσει λιγο το Fiesta η Ford τοτε ο Latvala το 2012 θα μοιρασει πονο!!!

  • Άντε να μπουν και οι Ιάπωνες να γίνει πανικός γιατί χωρίς αυτούς δεν έχει ενδιαφέρων

  • loeb

    Σιγουρα ο μικρος ειναι πολυ καλος οδηγος και θα βοηθησει την VW να ειναι περισσοτερο ανταγωνιστικη απο οσο περιμενουμε. Αλλα οσο ο Loeb κραταει ηλικιακα τοτε απλα δεν εχει αντιπαλο. Ειδικα του χρονου που ο Ogier θα οδηγαει λιγοτερο ικανο αυτοκινητο. Οσο για τον Latvala ειναι εξισου πολυ καλος οδηγος με τον Ogier και για μενα βρισκεται ενα σκαλι πιο πανω. Ομως καλα ειναι ολα αυτα αλλα ειναι σχεδον σιγουρο οτι τα επομενα 2-3 χρονια θα μπει νεα φουρνια οδηγων στο WRC. Ειδικα οταν υπαρχουν οι Φιλανδοι απο πισω με τετοια προιστορια στον χωρο σιγουρα θα υπαρχει ανταγωνισμος αρκει να υπαρχουν και πολλες εμπλεκομενες εργοστασιακες ομαδες.

  • Kaulamans

    καμια κολοσιτροεν να τον κοβει για τον λοεμπ μακαρι να τους πατησει ολους κατω να το ευχαριστηθουμε