Μία από τις κυριότερες αλλαγές το 2011 ήταν το DRS. Το σύστημα αυτό εισήχθη στο χώρο της Formula 1, για να βελτιώσει τον αριθμό των προσπερασμάτων, συνεπώς και το θέαμα. Για τον αγώνα, είχαν οριστεί από τη FIA μία ή δύο ζώνες DRS, μ’ ένα ή δύο σημεία ανίχνευσης. Αν στο σημείο ανίχνευσης, οδηγός ήταν εντός του ενός δευτερολέπτου από τον προπορευόμενο, μπορούσε να σηκώσει το flap, και να κερδίσει κάποια χιλιόμετρα τελικής, με αποτέλεσμα, αν δεν τον προσπερνούσε, να τον πλησίαζε.

Κάποιοι θεωρούν ότι αυτό έχει ευτελίσει τα προσπεράσματα, αλλά ο Charlie Whiting, τεχνικός έφορος της FIA, δεν συμφωνεί, ενώ τόνισε ότι τα προσπεράσματα που είδαμε στην ευθεία Kammel του Spa δεν έγιναν μόνο χάρη στο DRS.

Η επιπλέον ταχύτητα του πίσω μονοθεσίου ερχόταν πριν από τη ζώνη του DRS. Αυτό δείχνει ότι αν η ταχύτητα πριν από τη ζώνη του DRS είναι μικρή, τότε το προσπέρασμα δεν είναι εύκολο. Όμως, αν ένα αυτοκίνητο περνά από την Eau Rouge λίγο πιο γρήγορα, κάποιες φορές έχει διαφορά της τάξης των 18 χλμ/ώρα. Λοιπόν, αυτή η προσπέραση θα γίνει, είτε έχεις DRS είτε όχι.

Το DRS δε μειώνει την αξία μιας προσπεράσεις σε πίστες που δεν είναι εύκολο να προσπεράσεις. Απλά, σημαίνει ότι δίνει πιθανότητες για περισσότερα.


[Πηγή: PlanetF1]