O Sergio Marchionne είχε πάρει το ρίσκο να αγοράσει την χρεοκοπημένη Chrysler το 2009 και μέσα σε 2 χρόνια να την κάνει μια επικερδή εταιρία και πλέον κοιτά να βρει και νέο συνέταιρο. Ο Marchionne από την έκθεση του Detroit δήλωσε ότι η Fiat-Chrysler πρέπει να βρούνε και έναν τρίτο εταίρο αφού απαιτείται ένας νέος βαθμός αποτελεσματικότητας, έτσι ώστε ο όμιλος του να πουλά από 8 έως 10 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως. Ο Ιταλός ισχυρός άνδρας συνέχισε λέγοντας ότι στο μέλλον μόνο 12 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα υπάρχουν παγκοσμίως. Το 2011, ο όμιλος Fiat-Chrysler πούλησε 4.2 εκατ. αυτοκίνητα με τον Marchionne να έχει βάλει στο μάτι τόσο την Opel (με την GM να δηλώνει ότι δεν πωλείται) όσο τον όμιλο PSA (Peugeot-Citroen) αλλά και την Volvo.

Λογικότερη επιλογή είναι αυτή της Volvo, μιας υγιής εταιρίας με τον CEO της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Stefan Jacoby, σε δηλώσεις του από το Detroit να δηλώνει ότι θέλουνε να συνεργαστούν με μια αυτοκινητοβιομηχανία έτσι ώστε να βγάλουν στη παραγωγή νέα μικρά αυτοκίνητα.

[Πηγή: Detroit News, Reuters | Photo Copyright: Bill Pugliano/Getty Images]

  • Iceman_Kimi

    Ενας γιγαντας δημιουργειται.

    • mech.al.

      nai, gigantas me phlina podia!

    • Iceman_Kimi

      Τουλαχιστον αυτος καταφερε μια εταιρια σαν την Crysler να την φερει ξανα στις αγορες και με καλες πωλησεις. Και εκανε ενα δυνατοτερο group. Οχι σαν τα παιδακια απο το VW group που προσπαθουν να περασουν στην πρωτη θεση αλλα δεν μπορουν και τους ξεπερασε η μεχρι χθες πτωχευμενη GM.
      Aλλα το κυριοτερο δεν κτλ γιατι ολοι θελετε να μην πετυχει αυτος ο ομιλος?

    • pariah

      Ότι πήρε το vag το έκανε εταιρία….Δες που ήταν lamborghini, bugatti, audi, skoda, seat πριν λίγα χρόνια….Από το κακό στο χειρότερο.

      Όσο το να μην πετύχει δεν νομίζω να το απεύχεται κανείς…

    • Iceman_Kimi

      Γιατι αυτοι δεν καταφεραν να γινουν εταιρια? Και μην μου πεις τα κλασικα που ειναι η Fiat και η AR.

    • pariah

      Ρε φίλε λες “Και εκανε ενα δυνατοτερο group. Οχι σαν τα παιδακια απο το VW group….”

      Και σου απαντάω πάνω σε αυτό ότι πήραν εταιρίες κατεστραμμένες, συνεπώς τα παιδάκια ήδη έχουν κάνει δουλειά….Το αν βγουν πρώτοι σε πωλήσεις δεν πρέπει να νοιάζει κανέναν εκτός και αν είναι μέτοχος….

      Όσο για την fiat για να λέω ότι δεν το απεύχεται κανείς, σημαίνει ότι βαδίζουν καλά. Το να αγοράσουν όμως το psa ή την volvo που την έχουν κινέζοι το βλέπω απίθανο…

    • Iceman_Kimi

      ΚΑι αυτοι πηραν μια κατεστραμενη εταιρια και την εκαναν να εχει και παλι πωλησεις. και εγω λιγο δυσκολο το βλεπω να παιρνει το psa η την volvo αλλα την opel μου φαινεται τοι μπορει να την παρει

    • mech.al.

      s’auto pou les isws exeis dikio, oi germanoi mallon exoun ta kalytera brand names ALLA tous xeiroterous CEO’s tou kosmou! (vlepe upo8eseis BMW-ROVER i DAIMLER-CHRYSTLER)…Min ksexnas omws gia 2012 anamenetai i FIAT na parousiasei zimia kai i CHRYSTLER oriaka kerdos kai autos vgainei kai milaei gia triti etairia kai gia 8-10ek pwliseis?? (mipws itan piomenos lew egw?)

    • Iceman_Kimi

      Η FIAT μην ξεχνας οτι πουλαει κυριως σε ευρωπη, η οποια ευρωπη παει οικονομικα χαλια και οι γερμανοι πουλανε παγκοσμιως. Χεστηκε για την Fiat αυτος. Θα βρει τροπο να ισοσταθμισει τα κερδοι του και να ανεβει σε πωλησεις με αλλους τροπους.

    • mech.al.

      to 8ema den einai pou poulaei, alla ti megethos zimias 8a parousiasei sto ameso mellon me tin ifesi tis europis kai italias. tin periodo sygxoneysis me tin GM tin 8ymasai??  itan astronomika ta posa(zimies) tis Fiat! 

    • Iceman_Kimi

      Ναι τα θυμαμαι αλλα μπορει να στραφει στις αναπτυσομενες αγορες και να δειξει κερδος.

    • δε βρίσκω λόγο αμφισβήτησης του Fiat Group??

  • ggarfe

    Δε νομίζω ότι είπε να αγοράσει κάποια άλλη φίρμα. Αυτό που είπε είναι ότι στον όμιλο FIAT – CHRYSLER θα έβλεπαν πολύ θετικά την ιδέα της ένωσης με άλλον έναν μεγάλο κατασκευαστή από την Ευρώπη.
    Η FIAT καί η PSA έχουν εδώ καί δεκαετίες στενή συνεργασία.
    Από το ducato 1ης γενιάς μέχρι και την τελευταία έκδοση του, όπως επίσης την τριπλέτα με τα αδερφάκια του fiorino.
    Κατά βάθος καί η οικογένεια PEUGEOT, η οποία κατέχει καί τη CITROEN ξέρει ότι αυτή η συγχώνευση είναι μονόδρομος καί για τους ίδιους, αν θέλουν να συνεχίσουν να υπάρχουν καί στις επόμενες δεκαετίες…

    • mech.al.

      magkes deite to 8ema kai istorika, autes oi dyo etairies (chrystler kai fiat) itan panta asta8es oikonomika, me polla skampanevasmata kai mia triti etairia prepei na skeftei dyo fores tin sygxoneysi m’autous!

    • ggarfe

      Η συμφωνία με την GM ήταν καταστροφική για την FIAT καί η αιτία που το GRUPPO FIAT έφτασε το 2004 ένα βήμα πριν το γκρεμό.
      Από τότε που ανέλαβε ο Μαρκιόνε τα πράγματα πάνε υπερβολικά καλά για τον Ιταλικό όμιλο.
      Καί θα πήγαιναν ακόμα καλύτερα αν η Ιταλία ειδικά αλλά καί η Ευρώπη Γενικότερα δεν ζούσαν συνθήκες πρωτοφανούς κρίσης.
      Η πτώση στην Ευρωπαική αγορά οφείλεται στην πτώση της Ιταλικής αγοράς.
      Για να έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα, η Ιταλική αγορά έκλεισε το 2011 στις 1.750.000 ταξινομήσεις, τη στιγμή που μόλις 2 χρόνια πριν ήταν στις 2.450.000 ταξινομήσεις.
      Από αυτές τις 700.000 λιγίοτερες ταξινομήσεις το Ιταλικό γκρούπ έχει τις μεγαλύτερες απώλειες.
      Κάτι πολύ λογικό.
      Είναι σαν να λέμε ότι η Γερμανική αγορά έχασε 700.000 μονάδες καί οι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν τις πιο μεγάλες απώλειες.
      Το μέλλον της CHRYSLER προβλέπεται λαμπρό.
      Ήδη οι πωλήσεις τα τελευταία 2 χρόνια πάνε από το καλό στο καλύτερο καί αυτό μάλιστα συμβαίνει τη στιγμή που τα μοντέλα που είναι διαθέσιμα είναι λιγότερα απ’ότι το 2009.
      Ενδεικτικά αναφέρω πως η CHRYSLER είναι χωρίς εκπρόσωπο στα μεσαία μετά την κατάργηση του PT CRUISER.
      Αυτό που πρέπει να αναγνωριστεί στον Μαρκιόνε είναι ότι ανέλαβε το CHRYSLER GROUP με σκοπό να το κάνει κερδοφόρο καί όχι να το γαμήσει όπως έκανε η DAIMLER.
      Από τις πιο σωστές κινήσεις ήταν ο διαχωρισμός της DODGE σε 2 brands.
      Η DODGE θα έμενε στα επιβατικά καί τα RAM θα γινόντουσαν ξεχωριστό BRAND.
      Ήδη η RAM πάει τρένο παρόλο που σε σχέση με πριν 2-3 χρόνια δεν έχει το DAKOTA αλλά καί το SPRINTER που στην Αμερική κυκλοφορούσε σαν DODGE.
      Σε λίγους μήνες η RAM θα έχει άλλα 3 μοντέλα να μετράνε πωλήσεις.
      Την Aμερικάνικη έκδοση του DOBLO, την Αμερικάνικη έκδοση του DUCATO αλλά καί τον αντικαταστάτη του DAKOTA.
      Eιδικά το τελευταίο που είναι mid size (κατηγορία D-MAX, HI-LUX) εξελίσ΄σεται ώστε να κυκλοφορήσει σαν FIAT στις υπόλοιπες αγορές του κόσμου, σηματοδωτόντας έτσι την είσοδο της FIAT στα mid-size pick-up.

  • hellboy

    για να σε δουμε ρε μαστορα.ποια θες να παρεις?να δουμε τι θα κανεις.
    παρε την σαμπ,ειναι σε προσφορα!!

  • LJ

    Καλα πιωμενος ειναι αυτος????? Ποια Opel θες ρε κακομοίρη κατσε εκει στ αυγα σου σε 2 χρονια παλι θα χρωστας της Μηχαλους! 

  • ggarfe

    Ενώ τώρα που είναι στα χέρια των κινέζων νιώθεις τρομακτική ασφάλεια, ε;;;
    Πάντως μην ανησυχείς. Το πολύ πολύ να δείς ένα VOLVO βασισμένο σε δάπεδο-κινητήρα FIAT.

    • cfu

      δεν θα το αντεξω να το δω αυτο,μακρια απο τη Volvo η φιατ

    • ggarfe

      Τα βάζουν (τα χρήματα) γιατί πλέον τους ανήκει. Ακόμα έχει τον τρόπο λειτουργίας που είχε αποκτησει μετά από πολλά χρόνια στην ιδιοκτησία της FORD.
      Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει στο μέλλον. Όχι το μακρυνό, αλλά σε 5-6 χρόνια που οι Κινέζοι θα έχουν αναλάβει όλα τα στρατηγικής σημασίας πόστα.