Μετά από την επίσημη απόφαση της FIA να νομιμοποιήσει το F-Duct της Mercedes, οι ομάδες (κυρίως οι κορυφαίες) έχουν ξεκινήσει την αντιγραφή του συστήματος που κάνει την W03 το καλύτερο μονοθέσιο στην επιτάχυνση, όταν το DRS flap είναι σηκωμένο. Ωστόσο, η αντιγραφή του συστήματος δε θα είναι εύκολη υπόθεση, καθώς, όπως έχει δηλώσει ο Πρόεδρος της ομάδας, Ross Brawn, οι Γερμανοί έχουν ενσωματωμένο το σύστημα στο μονοθέσιό τους, έτσι θα είναι δύσκολο για τους υπόλοιπους να το βάλουν στα μονοθέσιά τους.

Ο Τεχνικός Διευθυντής της Lotus, James Allison, ο οποίος ήταν από τους πιο ένθερμους εχθρούς του F-Duct, υπογραμμίζει πως αυτός και οι υπόλοιποι σχεδιαστές του Enstone εξετάζουν προσεκτικά όλα τα ενδεχόμενα για το σύστημα ή το… DDRS (Double DRS), δηλαδή το όφελος που μπορεί να τους προσφέρει, το πόσο δύσκολο είναι ν’ αντιγραφεί, αλλά και τις παραλλαγές στο σύστημα των Γερμανών.

Είμαστε στο σημείο που εκτιμούμε πόσο μεγάλο είναι το κέρδος και κατά πόσο μπορούμε πραγματικά να πάρουμε αυτό το κέρδος. Ο καθένας μπορεί να μαντέψει πόσο ισχυρό είναι το σύστημα, αλλά δεν είναι αυτό το ζήτημα: Είναι πόσο ισχυρό πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε κάθε σύστημα, το οποίο μπορούμε να εξελίξουμε τώρα, γνωρίζοντας πώς μπορούν να ερμηνευθούν οι κανονισμοί. Υπάρχουν συστήματα όπως αυτό που έχει η Mercedes, μα η ερμηνεία επιτρέπει κι άλλες παραλλαγές. Συνεπώς, θα μπορούμε να είναι μια ενδιαφέρουσα περίοδος για την εξέλιξη σ’ αυτόν τον τομέα.

Στο πρώτο F-Duct, αυτό της McLaren, το 2010, οι πρώτες αντιγραφές ήρθαν στη Βαρκελώνη, εκεί που οι ομάδες έχουν μαζί τους σημαντικά αεροδυναμικά πακέτα αναβάθμισης. Ωστόσο, φέτος, θα υπάρξει ένα 3ήμερος τεστ πριν από το Grand Prix, στο Mugello, στη 1-3 Μαΐου.

[Πηγή: Lotus F1 Team | Photo Copyright: REUTERS/Samsul Said]