Τα ελαστικά της Pirelli και η σωστή τους διαχείριση φαίνεται να είναι το κλειδί στο φετινό πρωτάθλημα. Πριν από λίγε μέρες, ο Hirohide Hamashima, πρώην Διευθυντής Εξέλιξης της Bridgestone και νυν μηχανικός ελαστικών τής Ferrari, υπογράμμισε πως υπάρχουν ακόμα πολλά να μάθουν για τη συμπεριφορά των ελαστικών τής ιταλικής εταιρείας.


Η Pirelli πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης μ’ ένα μονοθέσιο του 2010, τη Renault R30. Φυσικά, το μονοθέσιο, για να συμβαδίζει με τους φετινούς κανονισμούς έχει δεχθεί τροποποιήσεις, διαθέτει διαχύτη ενός επιπέδου, δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στην κλίση της εμπρός πτέρυγας και δε διαθέτει KERS. Και πάλι, όμως, σύμφωνα με τον Αγωνιστικό Διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, υπάρχουν αρκετές διαφορές σε σχέση με τα μονοθέσια του 2012.

Τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται σ’ ένα μονοθέσιο του 2010 δεν έχουν το ίδιο επίπεδο πρόκλησης. Η αεροδυναμική ισορροπία είναι πολύ διαφορετική. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, διότι μεταβάλει την ενέργεια που πηγαίνει στο ελαστικά και τη σχετική θερμοκρασία από εμπρός προς τα πίσω. Σ’ ένα αυτοκίνητο του 2010, δεν μπορούμε να προβλέψουμε τα χαρακτηριστικά των ελαστικών τού 2012.

Φυσικά, δε μας αρέσει να κάνουμε δοκιμές σ’ ένα αυτοκίνητο που είναι δύο ετών, αλλά ήταν μια μεγάλη μάχη για να το κάνουμε. Οι ομάδες δε θα συμφωνήσουν να πάρουμε ένα μονοθέσιο του 2012. Χρειάστηκαν 18 μήνες, για συμφωνήσουν ότι θα χρησιμοποιήσουμε ένα μονοθέσιο του 2010. Δεν μπορούμε να έχουμε ούτε μονοθέσιο του 2011. Τ’ αυτοκίνητα αλλάζουν τόσο πολύ από τη μία χρονιά στην άλλη, και, από την άποψη των γομών, μιλάμε για πολύ “λεπτούς” παράγοντες.


[Πηγή: TotalRace | Photo Copyright: Mark Thompson/Getty Images]