H αρχή περικοπών στη παραγωγή αυτοκινήτων ξεκίνησε στην Ευρώπη από την Fiat, της PSA και την Opel, ακολούθησε η Porsche και τώρα γίνεται γνωστό ότι και η Mercedes, εκτός του ότι μειώνει τον στόχο των κερδών της για το 2012, μειώνει και την παραγωγή νέων αυτοκινήτων.


Το τρίτο μεγαλύτερο εργοστάσιο της, αυτό στο Sindelfingen της Γερμανίας, το οποίο απασχολεί 23.000 εργαζομένους, θα μειώσει τη παραγωγή του, αφού σύμφωνα με τον CEO της Daimler, Dieter Zetsche, η εταιρία του πρέπει να βρει τρόπο να εξοικονομήσει 1 δις ευρώ.

Στο συγκεκριμένο εργοστάσιο, η Mercedes κατασκευάζει τις C-Class, E-Class και S-Class, με την Γερμανική Stuttgarter Zeitung να δηλώνει ότι η C, E και S Class, έχουνε υψηλό κόστος παραγωγής. Η Mercedes ευελπιστεί να αλλάξει το κλίμα, αφού ετοιμάζει τη νέα S-Class, η οποία θα βγει στην αγορά του χρόνου, ενώ μέσα στο 2013 θα παρουσιαστεί και η ανανεωμένη E-Class, ενώ νέα C-Class θα δούμε το 2014.

Στο Παρίσι η Mercedes θα παρουσιάσει στο περίπτερο της και την νέα A-Class, με την οποία πιστεύει ότι θα πετύχει αύξηση των πωλήσεων της, αφού ήδη έχει δεχτεί 60.000 παραγγελίες. Ποια είναι η γνώμη σας; Θα επηρεαστούν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, premium και μη, σε σχέση με την οικονομική κρίση;

[Πηγή: Stuttgarter-zeitung, Mercedes-Benz]

Δελτίο Τύπου

Record number of visitors at market introduction in France

New A-Class wins the heart of the French

Paris. At this year’s Mondial de l’Automobile, Mercedes-Benz is presenting its new A-Class before a public of millions. From this premiere in France at this most-visited automotive fair in the world – in 2010 around 1.26 million tickets were sold – the Stuttgart-based automaker expects additional impulses for its new compact model. Its start in the Grande Nation was already an auspicious one: over 60,000 people flocked to the showrooms of the French Mercedes dealers, who were able to register new record numbers of visitors all around the country.

The new A-Class has elicited an extraordinary customer response in all the markets where it has been introduced thus far. “Our new A-Class is enjoying the most successful market introduction ever at Mercedes-Benz – and that, despite the fact that it has not even started in the high-volume markets outside Europe yet”, according to Dr Dieter Zetsche, Chairman of the Board at Daimler AG and Head of Mercedes‑Benz Cars.

“With the new A-Class a highly attractive premium compact car is being launched in a market traditionally dominated by small and compact models”, says Till Conrad, President of Mercedes-Benz France. “The feedback from the market is fantastic, and we can foresee a high capture rate. Premieres at the dealerships show us that over 50 percent of the potential customers come from other brands.”

The new A-Class is of an exceptionally emotive design and very dynamic, with engines ranging in output from 80 kW (109 hp) to 155 kW (211 hp), it is highly efficient, with emission figures from 98 g CO2/km and the best-in-class drag coefficient Cd of 0.27, apart from boasting exemplary safety levels. Among other things, it features the COLLISION PREVENTION ASSIST radar-based assistance system as standard. The petrol engines and the top-level diesel power unit already today comply with the EURO 6 exhaust standard, setting the benchmark for vehicle exhaust gas purification.