V8 + KERS + αεροδυναμική = McLaren P1. Η McLaren συνεχίζει τις δοκιμές του νέου supercar της, το οποίο το είδαμε σε μορφή πρωτότυπου στην έκθεση του Παρισιού.

Το μουλάρι δοκιμάζεται στους δρόμους της Αγγλίας και παρότι είναι επενδυμένο με αυτό το αυτοκόλλητο καμουφλάζ φαίνεται ότι το αυτοκίνητο δεν διαφέρει σχεδόν καθόλου από αυτόν του πρωτότυπο, αφού η McLaren μας λέει ότι η έκδοση παραγωγής θα είναι κατά 95% ίδια με το πρωτότυπο. Οι αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στο πίσω μέρος που φορά πιο συμβατικά φωτιστικά σώματα καθώς και στις διαφορετικές ζάντες.

Το αυτοκίνητο θα έχει τελική μικρότερη των 400 χλμ/ώρα και θα περάσει στη παραγωγή μέσα στο 2013, ως αντίπαλος των Ferrari F70 και Porsche 918 Spyder. Η έκδοση παραγωγής θα έχει τη πίσω αεροτομή, η οποία λειτουργεί και ως αερόφρενο, η οποία παράγει 600 κιλά κάθετης δύναμης, τα περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο supercar/hypercar παραγωγής. Σε σχέση με την McLaren MP4-12C, έχει 5 φορές μεγαλύτερη κάθετη αεροδυναμική πίεση, ενώ διαθέτει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,34 Cd.

Θα είναι κατασκευασμένο από carbon και στο εσωτερικό της υπάρχει ένα roll-bar και αυτό κατασκευασμένο από carbon. Το τιμόνι θα βρίσκεται αριστερά/δεξιά και όχι στο κέντρο όπως το είχε η θρυλική McLaren F1.

Το σώμα της είναι κατασκευασμένο από πολύ λεπτά πάνελς από carbon με την πίσω πτέρυγα να ρυθμίζεται αυτόματα έως και 300 mm σε χρήση εντός πίστας και 120 mm σε χρήση εντός δρόμου. Για να βελτιωθεί η αεροδυναμική, μπροστά από τους μπροστά τροχούς, έχουνε τοποθετηθεί 2 πτερύγια που σύμφωνα με την McLaren, αυξάνουν την αεροδυναμική απόδοση και την κάθετη πίεση, η οποία σε αντάλλαγμα αυξάνει την ταχύτητα και την άνεση.

Οι φήμες αναφέρουν ότι το αυτοκίνητο θα φορά τον 3,8-λίτρων twin-turbo V8 της MP4-12C, αλλά στην περίπτωση του αποδίδει 803 άλογα στις 9.100 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το σύστημα KERS, η συνολική ιπποδύναμη του αγγίζει τα 963 άλογα, αφού αυτό θα προσθέτει στο αυτοκίνητο 119 kW (160 άλογα). Ο κινητήρας βρίσκεται στο πίσω μέρος και έχει αναπτυχθεί με την βοήθεια της Ricardo. Θα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων της Graziano.

Θα ζυγίζει 1.225 κιλά, έχοντας αναλογία 1,27 κιλών ανά ίππο. Τα 0-100 χλμ/ώρα θα τα κάνει σε 2,8 δευτερόλεπτα. Το 400αρι σε 9,1 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου 259 χλμ/ώρα ενώ θα έχει τελική ταχύτητα 384 χλμ/ώρα.

Το νέο hypercar θα τεθεί απέναντι από την Bugatti Veyron, την Porsche 918 Spyder αλλά και τη νέα Ferrari Enzo (F70) και φημολογείται ότι η καμπίνα του θα έχει έναν μικρό χώρο αποσκευών πίσω από τα καθίσματα ενώ θα τοποθετηθεί σύστημα καταγραφή δεδομένων και μια κάμερα ώστε ο οδηγός να γράφει μόνος του onboard video. Το σασί της θα είναι monocoque, παρόμοιο με αυτό της MP4-12C, κατασκευασμένο από carbon,τιτάνιο και μαγνήσιο ώστε να κρατηθεί το βάρος όσο γίνεται χαμηλότερα.

Οι αναρτήσεις είναι τεχνολογίας pushrod, όπως της Aventador, ενώ το traction control θα έχει 5 ρυθμίσεις. Τα φρένα δεν θα μπορούσε να μην είναι carbon-κεραμικά της Brembo και θα εφοδιάζονται με σύστημα Brake Steer για να ελεγχθεί η υποστροφή. Το ABS και το ESP θα μπορούν να απενεργοποιούνται πλήρως, θα ελέγχονται όμως μέσω GPS ώστε να μην απενεργοποιούνται όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε δημόσιο δρόμο.

Μόλις 500 αυτοκίνητα θα βγούνε στη παραγωγή με τις πρώτες παραδώσεις να γίνονται μέσα στο δεύτερο μισό του 2013. Το καθένα θα κατασκευαστεί ανάλογα με τις επιθυμίες του ιδιοκτήτη του, από τα χέρια των ανθρώπων της McLaren Special Operations που πρόσφατα παρουσίασαν το one-off X1. Όσο για την τιμή του; Θα κυμαίνεται κοντά στις £800.000 (1.0 εκατ. ευρώ).

[Πηγή: Mitch Wilschut Photography, Supercar Driver]