Το νέο Fiat Punto ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει μέσα στο 2013, αλλά λόγω της οικονομικής κρίσης η Fiat αποφάσισε να το βγάλει στην αγορά το 2014, έχοντας ξεκινήσει ήδη τις εργασίες αναβάθμισης του εργοστασίου στο οποίο θα το κατασκευάσει. Έτσι η εταιρία έπρεπε να τονώσει τις πωλήσεις της υπάρχουσας γενιάς, η οποία βρίσκεται στην αγορά από το 2005.


Η συνταγή είναι απλή και δοκιμασμένη και ονομάζεται facelift. Η Fiat παρουσίασε το ανανεωμένο Punto στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2011 με κύριο γνώρισμα του ανανεωμένο μοντέλου να είναι η προσθήκη μικρότερων και αποδοτικότερων κινητήρων. Έτσι το Punto πλέον φορά τόσο τον δικύλινδρο 0.9-λίτρων TwinAir turbo βενζίνης απόδοσης 85 ίππων με 145 Nm ροπής καθώς και τον τετρακύλινδρο 1.300αρη 16V Multijet πετρελαίου απόδοσης 85 ίππων με 200 Nm ροπής.

Ένα τέτοιο πεντάπορτο Punto με τον Multijet πετρελαιοκινητήρα μας παραχώρησε η Fiat και τα συμπεράσματα που μας άφησε το μοντέλο ήταν άκρως ικανοποιητικά.

Στα συν

  • Κατανάλωση
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή

Στα μείον

  • Θόρυβος κινητήρας στις ψηλές στροφές
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Ποιότητα σκληρών πλαστικών

Τι και αν έχει στη πλάτη του σχεδόν 8 χρόνια, το ανανεωμένο Punto αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές της μικρής κατηγορίας, με τον 1,3 MultiJet II πετρελαιοκινητήρα της Fiat να κινείται και αυτός στα επίπεδα της οικονομικής δυσπραγίας, αφού είναι αρκετά οικονομικός, που θα σε κάνει να ξεχάσεις να ασχολείσαι με το πρατήριο. Πλέον η Fiat δεν διαχωρίζει το μοντέλο σε Evo και Grande με όλες τις εκδόσεις να ονομάζονται αποκλειστικά Punto.

Σχεδιασμός

Βλέποντας το αυτοκίνητο εξωτερικά, δύσκολα κάποιος θα καταλάβει τις διαφορές σε σχέση με το Punto Evo. Αυτές εντοπίζονται στον νέο μπροστά προφυλακτήρα, ο οποίος πλέον είναι βαμμένος εξολοκλήρου στο χρώμα του αυτοκινήτου, στα φλας, τα οποία έχουνε επανατοποθετηθεί σε νέα θέση, ενώ πάτα πάνω σε νέες ζάντες 15″ με ελαστικά διαστάσεων 185/65. Το νέο Punto είναι διαθέσιμο σε πέντε νέα χρώματα εκ των οποίων το έναν είναι αυτό το μελιτζανί που ήταν βαμμένο το αυτοκίνητο δοκιμής, ενώ τα υπόλοιπα είναι ένα τιρκουάζ, ένα κόκκινο ένα γκρι και ένα πράσινο.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό οι αλλαγές του ανανεωμένου μοντέλου είναι περιορισμένες και εντοπίζονται στα νέα διακοσμητικά καθώς και στις νέες επενδύσεις, με το μοντέλο να είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Pop, Easy και Lounge).

Η Fiat έχει χρησιμοποιήσει καλύτερης ποιότητας πλαστικά στο ταμπλό, τα οποία στο πάνω και κάτω μέρος του είναι σκληρά, ενώ στο κεντρικό του κομμάτι, έχουνε μια μαλακή υφή. Η ποιότητα των σκληρών πλαστικών ωστόσο δεν είναι κορυφαία αφού σου αφήνουν μια “ψεύτικη” αίσθηση, την ώρα που τα πλαστικά στις πόρτες και περιμετρικά του κλιματισμού να δείχνουν ότι γρατσουνιούνται εύκολα. Από την άλλη, η ποιότητα συναρμολόγησης είναι κορυφαία με τους ενοχλητικούς τριγμούς να μην κάνουν την εμφάνιση τους. Σε ότι αφορά το ηχοσύστημα του, αυτό διαθέτει 8 ηχεία, 4 μπροστά και 4 πίσω με τον ήχο που παράγεται να είναι ικανοποιητικός.

Σε ότι αφορά τα καθίσματα και τους διαθέσιμους χώρους. Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με ύφασμα με τα σφουγγάρια του να είναι άνετα στο ταξίδι. Η απουσία πλευρικής στήριξης είναι ένα μείον, αλλά δεν κουράζουν όσες ώρες και αν οδηγείς, ενώ γρήγορα θα το φέρεις στα μέτρα σου. Σε αυτό βοηθά και το τηλεσκοπικό τιμόνι, το οποίο ρυθμίζεται τόσο καθ’υψος όσο και σε βάθος. Χώρος για μικροαντικείμενα υπάρχει αρκετός και στο εσωτερικό του μπορούν να μετακινηθούν πολύ άνετα 4 ενήλικες μαζί με τις αποσκευές τους, με τον χώρο αποσκευών να κρίνεται άκρως ικανοποιητικός για τη κατηγορία του, αφού ανέρχεται στα 275 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πλατών των πίσω καθισμάτων (40:60) δημιουργείται ένας αρκετά μεγάλος χώρος, συνολικού όγκου 1.030 λίτρων, κατάλληλος για τη μεταφορά αντικειμένων.

Κινητήρας

Ο MultiJet II είναι ένας νέος 16-βάλβιδος turbo κινητήρας 1.300 κ.εκ της Fiat τεχνολογίας common rail με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει 85 άλογα στις 3.500 σ.α.λ με 200 Nm ροπής, διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Πραγματικά, η ροπή του 1,3 MultiJet II πετρελαιοκινητήρα είναι ικανοποιητική για το σκάφος βάρους 1.145 κιλών του Puntο (1.225 κιλά μαζί με εμένα), αφού κινεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο. Διαθέτει εξαιρετική δύναμη στις μεσαίες στροφές και πολύ καλές ρεπρίζ, ακόμη και από τις χαμηλές στροφές. Στα ψηλά ο κινητήρας κρεμάει, αλλά αυτή είναι η φιλοσοφία των diesel κινητήρων. Δύναμη και ροπή από χαμηλά κάνοντας ανούσιο να στροφάρει κάποιος στις 5.000 σ.α.λ, αφού το μόνο που θα “κερδίσει” θα είναι η αυξημένη κατανάλωση και τίποτα παραπάνω.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα μηχανικό 5-τάχυτο κιβώτιο με πολύ καλή αίσθηση και σύστημα Start/Stop, το οποίο βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό και λειτουργεί απρόσκοπτα χωρίς προβλήματα.

Η Fiat δίνει επίσημη μέση κατανάλωση 3,5 λίτρα/100 χλμ, αλλά κατά τη διάρκεια της δοκιμής ο υπολογιστής ταξιδιού έγραψε μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ. Κορυφαίο νούμερο για μικτή χρήση εντός και εκτός πόλης. Στον αυτοκινητόδρομο ο κινητήρας καταναλώνει μόλις 4,0-4,2 λίτρα/100 χλμ όταν κινείσαι με ταχύτητες 120-130 χλμ/ώρα.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις του. H Fiat αναφέρει ότι τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 13,2 δευτερόλεπτα ενώ έχει τελική ταχύτητα 172 χλμ/ώρα. Το Fiat Punto 1.3 Multijet δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, αφού με μόλις 90 γρ/χλμ εκπομπές CO2, εξαιρείται από την πληρωμή των τελών.

Ένα από τα μειονεκτήματα του MultiJet II πετρελαιοκινητήρα είναι ο αυξημένος θόρυβος του, ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές, όπως και μερικοί μικροκραδασμοί. Ωστόσο αυτά είναι πταίσματα που σίγουρα λίγοι θα είναι εκείνοι που θα σταθούν σε αυτά, μιας και η τόσο μικρή κατανάλωση, θα κάνει τον ιδιοκτήτη να χαμογελά πλατιά, κάθε φορά που περνά έξω από ένα βενζινάδικο.

Στον δρόμο

Μέσα στη πόλη το Punto είναι ευέλικτο με το κουμπάκι CITY να ελαφραίνει τόσο πολύ το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, κάνοντας το παρκάρισμα παιχνιδάκι, αφού μπορείς να στρίψεις το τιμόνι μόνο τον δείκτη σου.

Στον αυτοκινητόδρομο το Punto σου αποπνέει και σου μεταφέρει μια ουδέτερη, ασφαλή, άνετη και ευχάριστη αίσθηση. Στις ευθείες και στα πολλά χλμ είναι στιβαρό, ενώ στις στροφές άκρως ικανοποιητικό και προοδευτικό. Αν μπεις με περισσότερα χιλιόμετρα μέσα στη στροφή, τότε δεν θα παρατηρήσεις έντονες κλίσεις, ενώ αν το παρακάνεις, το στάνταρ ESP είναι εκεί ώστε να διορθώσει τη πορεία του αυτοκινήτου.

Οι αναρτήσεις του είναι ικανοποιητικές, έχοντας τη κατάλληλη ρύθμιση σε ότι αφορά την άνεση και την σκληρότητα, μη μεταφέροντας στο εσωτερικό της ανωμαλίες του δρόμου. Σε αυτό σίγουρα βοηθούν και τα ελαστικά με 65αρι προφίλ. Σε ότι αφορά τα φρένα του, αποτελούμενα από δισκόφρενα μπροστά και ταμπούρα πίσω, είναι ικανοποιητικά μιας και φρενάρουν αποτελεσματικά το αυτοκίνητο ενώ διαθέτουν πολύ καλή αίσθηση.

Κλείνοντας

Η Fiat κέρδισε πόντους και πελάτες με την προσθήκη του εν λόγω κινητήρα στο Punto. Το μικρό facelift διατηρεί ζεστό το ενδιαφέρον του κοινού για το αυτοκίνητο από αισθητικής πλευράς, με το αυτοκίνητο δοκιμής να διέθετε την έκδοση εξοπλισμού Easy, και για να το κάνει κάποιος δικό του πρέπει να δώσει 14.340 ευρώ (με απόσυρση – €15.300 χωρίς απόσυρση).

Αν θα τα έδινα; Θα έλεγα με άνεση ένα μεγάλο ναι! Το αυτοκίνητο είναι η απάντηση της Fiat στη οικονομική κρίση και στα ακριβά καύσιμα, με τον ιδιοκτήτη του σίγουρα θα νοιώθει ικανοποιημένος για την αγορά που έκανε μετά από μερικά χρόνια, μιας και είναι οικονομικό, από πλευράς κατανάλωσης, ενώ ταυτόχρονα έχει και χαμηλό κόστος χρήσης.

H ελληνική αντιπροσωπεία έχει διαθέσιμα δύο νέα χρηματοδοτικά για τις τρίπορτες και πεντάπορτες εκδόσεις του Punto. Το πρώτο προσφέρει 0% προκαταβολή, 72 δόσεις και 3.9% επιτόκιο (€1.000 έκπτωση), ενώ το δεύτερο 0% προκαταβολή, 72 δόσεις και 7.65% επιτόκιο (€2.000 έκπτωση).

Αναλυτικά τις τιμές του νέου Punto καθώς και τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά προγράμματα μπορείς να τα δεις εδώ, ενώ τα τεχνικά του χαρακτηριστικά στη συνέχεια.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Fiat Punto 1.3 Multijet

FIAT PUNTO 2012

1.3 Multijet 16v 85hp

Επίπεδο εξοπλισμού:

EASY

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη

4 σε σειρά, εγκάρσια εμπρός

Κυβισμός (cc)

1248

Καύσιμο

Πετρέλαιο

Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές

Euro 5 με DPF & Start&Stop

Σχέση συμπίεσης

16,8 : 1

Μέγιστη ισχύς HP (kW) / σ.α.λ.

85 (63) / 3750

Μέγιστη ροπή Nm (kgm) / σ.α.λ.

200 (20,4) / 1750

Σύστημα χρονισμού κινητήρα

2 εκκεντροφόροι επικεφαλής (πιανόλα με κοκοράκια και υδραυλικά ωστήρια)

Τροφοδοσία καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός “Common Rail” Multijet ηλεκτρονικά ελεγχόμενος με υπερσυμπιεστή σταθερής γεωμετρίας και intercooler

ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ

Κίνηση

εμπρός

Κιβώτιο ταχυτήτων, αριθμός σχέσεων

Μηχανικό 5 σχέσεων + όπισθεν

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

Τύπος

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση – Dualdrive

Κύκλος στροφής (m)

10,9

ΦΡΕΝΑ : Δ (Δίσκοι) T (Ταμπούρα) με ABS + EBD

με ESP

Εμπρός: Ø mm

Δ 284 (αεριζόμενοι)

Πίσω: Ø mm

T 228

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εμπρός

Ανεξάρτητη διάταξη μεταξύ των τροχών, τύπου  McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αντιστρεπτική δοκός με ντίζες σύνδεσης με μπίλια

Πίσω

Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω στρεπτού άξονα και αντιστρεπτικής δοκού, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ

ΤΡΟΧΟΙ (std εξοπλισμός)

Ζάντες αλουμινίου

185/65 R 15

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μεταξόνιο (mm)

2510

Μετατρόχιο εμπρός / πίσω (mm)

1473 / 1466

Μήκος / Πλάτος (mm)

4065 / 1687

Υψος (χωρίς φορτίο) (mm)

1490

Χώρος αποσκευών VDA (dm3) ελαχ.

275

Χώρος αποσκευών VDA (dm3) μεγ. (με αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα)

1030

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Χωρητικότητα μπαταρίας (Ah)

50

ΒΑΡΗ – ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ

Βάρος κενού οχήματος (Kg)

1130 (3θυρο) – 1145 (5θυρο)

Ρυμολκούμενο βάρος με φρένα / χωρίς φρένα (kg)

400 / 1000

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου (lt)

45

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέγιστη Ταχύτητα: km/h

172

Επιτάχυνση (sec) 0-100 km/h (2 άτομα + 20 κιλά)

13.1

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (Οδηγία ΕΕ 2004/3/CE)

Αστικός κύκλος (λίτρα/100km)

4.4

Kύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100km)

2.9

Μικτή διαδρομή (λίτρα/100km)

3.5

Εκπομπές ρύπων – CO2 (gr/km)

90

ΤΙΜΕΣ

Αρχική τιμή

15.300 ευρώ

Τιμή με απόσυρση

14.340 ευρώ