Σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης από την Mercedes-Benz, σε 19 χώρες από την 1η Ιανουαρίου του 2013

Σχετικά άρθρα

Mercedes-Benz emergency call system

H Ευρωπαική επιτροπή έχει ορίσει ως το 2015, οι αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουνε ένα σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall σε όλα τα αυτοκίνητα, με την Mercedes-Benz να πρωτοπορεί και να το θέτει σε λειτουργία από τον περασμένο Ιούνιο, τρία χρόνια πριν την υποχρεωτική έναρξη λειτουργίας του συστήματος. Η πρωτοβουλία της ΕΕ ονομάζεται eSafety και με το eCall μειώνεται κατά 50% ο χρόνος που φτάνουν στο σημείο του ατυχήματος οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε αγροτικές περιοχές και 40% εντός πόλεων. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει έως και 2.500 λιγότερους θανάτους ετησίως, στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Mercedes-Benz eCall είναι ένα σύστημα το οποίο σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου, στέλνει αυτόματα την ακριβή τοποθεσία που συνέβη το ατύχημα καθώς και το μοντέλο και το VIN του αυτοκινήτου, στα κεντρικά της Mercedes και από εκεί προωθούνται στις ομάδες διάσωσης, στα νοσοκομεία, στη πυροσβεστική και στην αστυνομία. Το σύστημα είναι στάνταρ στη τελευταία έκδοση του συστήματος COMAND Online και είναι εντελώς δωρεάν.

Το σύστημα είναι διαθέσιμο ήδη σε 9 ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία και Ελβετία) ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2013, θα προστεθούν 10 ακόμη χώρες, όπου ανάμεσα τους βρίσκεται και η Ελλάδα. Οι υπόλοιπες είναι η Νορβηγία, η Φινλανδία, η Λιθουανία, η Ουγγαρία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία, η Πορτογαλία, το Λουξεμβούργο και η Μάλτα.

[Πηγή: Mercedes-Benz]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Available in 19 countries from 1 January 2013

Mercedes-Benz emergency call system: faster help at the crash scene

Stuttgart – In June 2012, three years ahead of the planned obligatory date set by the European Commission, Mercedes-Benz eCall, the vehicle emergency call system, was launched. In the event of a serious accident, the emergency services can be notified automatically and be informed of the precise location of the accident and the car model within just a few minutes.  The Mercedes-Benz emergency call system is standard in the latest version of the COMAND Online multimedia system. Except for possible mobile phone charges, the Mercedes-Benz emergency call service is completely free of charge to Mercedes-Benz customers. The service is now available in nineteen European countries.

After a serious accident every second counts. The Mercedes-Benz emergency call system uses this crucial phase and can notify the emergency services automatically after a serious crash. If the airbags or belt tensioners are deployed and COMAND Online is linked to a mobile phone, the precise GPS position of the vehicle and the vehicle identification number (VIN) are sent via text message (SMS) to the emergency call centre of the Bosch Communication Center, and at the same time the location data are transmitted via DTMF (dual-tone multi-frequency signalling). Even if the occupants are unconscious, or for example are on holiday and do not know exactly where they are, the Communication Center can inform the emergency services quickly and precisely.

In addition, the vehicle will quickly set up a call to the Bosch Communication Center. And a particularly practical feature which can be helpful in an emergency: the call is not conducted in the language of the country, but in
the language which the driver has programmed in to COMAND Online. An emergency call can also be made manually, as “Mercedes-Benz emergency call” is always the first entry in the phone book. Geographically, eCall is being phased in in several stages: on 1 June 2012 the automatic emergency call system was introduced in nine European countries – Germany, France, Italy, Spain, the UK, Austria, Belgium, the Netherlands and Switzerland. From 1 January 2013, ten more will follow: Norway, Finland, Lithuania, Hungary, Romania, Bulgaria, Greece, Portugal, Luxemburg and Malta.

As part of the eSafety initiative, the European Commission has ruled that by 2015 eCall technology should be available in all new cars. EU Commission sources have found that with the help of an immediate eCall giving the coordinates of the accident scene, the time the emergency services take to arrive could be reduced by 50 percent in rural areas and 40 percent in towns. This could mean up to 2500 fewer road deaths per year in the EU.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Mercedes EQS χάνει το 48% της αξίας της μέσα σε μόλις 12 μήνες

Με την ανοιξιάτικη περίοδο αγοράς αυτοκινήτων να ξεκινά μόλις στις ΗΠΑ, το iSeeCars δημοσίευσε μια ακόμη έρευνα στην οποία βλέπουμε ποια αυτοκίνητα χάνουν περισσότερο...

Ανακαλούνται 241 Mercedes στην Ελλάδα

Ως μέρος της παγκόσμιας ανάκλησης που επηρεάζει συνολικά 247.443 AMG GT, C-Class, CLE, E-Class, EQE, EQS, GLC, S-Class και SL-Class που κατασκευάστηκαν μεταξύ 6...