1.6 liter CDTI ECOTEC

H Opel ανακοίνωσε τον νέο 1.600 κ.εκ CDTI ECOTEC πετρελαιοκινητήρα ο οποίος αντικαθιστά τον υπάρχον 1.700αρη κινητήρα πετρελαίου. Ο νέος κινητήρας είναι συμβατός με τα πρότυπα στάνταρ του Euro 6 και καταναλώνει 10% λιγότερο καύσιμο.

Ο νέος κινητήρας διαθέτει αλουμινένιο μπλοκ ενώ θα είναι διαθέσιμος σε αρκετές εκδόσεις ιπποδύναμης. Έχει σχεδιαστεί στο Ruesselsheim και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Szentgotthard της Ουγγαρίας, μαζί με τον νέο 1.6-λίτρων SIDI ECOTEC κινητήρα βενζίνης.

[Πηγή: Opel]

Δελτίο Τύπου

Νέος 1.6 diesel – Η Opel συνεχίζει την ανανέωση κινητήρων

  • Νέα οικογένεια προηγμένων, τετρακύλινδρων κινητήρων 1.6 diesel
  • Πολιτισμένη λειτουργία, με υψηλή ισχύ και αναλογία ροπής
  • Μείωση κατανάλωσης μέχρι 10%
  • Πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6

Η Opel συνεχίζει την εκ βάθρων ανανέωση της γκάμας των κινητήρων της με ένα νέο, τετρακύλινδρο turbo-diesel. Η δεύτερη οικογένεια νέων μονάδων φιλοσοφίας χαμηλού κυβισμού (downsizing)  που λανσάρεται μετά το βενζινοκινητήρα 1.6 SIDI ECOTEC περιλαμβάνει τους 1.6 CDTI ECOTEC diesel ως αντικαταστάτες των συνόλων 1.7-λίτρων και ορισμένων δίλιτρων εκδόσεων μικρότερης ισχύος.

Με έλεγχο καύσης κλειστού βρόγχου και αλουμινένιο μπλοκ, ο νέος 1.6 CDTI ECOTEC είναι ο πρώτος κινητήρας της Opel που πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Θα διατίθεται σε διάφορες εκδόσεις ισχύος για αρκετές σειρές μοντέλων.

Κύριοι στόχοι εξέλιξης ήταν η καταστολή θορύβων, κραδασμών και τριγμών, η υψηλή ισχύς/αναλογία ροπής και η χαμηλή κατανάλωση. Σε πρώτη φάση, τα μέγιστα επίπεδα ισχύος και ροπής αυξήθηκαν έναντι του κινητήρα 1.7-λίτρων σε 136 hp και 320 Nm αντίστοιχα, ενώ η κατανάλωση μειώθηκε μέχρι 10% σε σχέση με δίλιτρους diesel παρόμοιου κυβισμού.

«Η πλήρης ανανέωση της γκάμας κινητήρων μας συνεχίζεται με αμείωτη ένταση» όπως δήλωσε ο Dr. Thomas Sedran, Αναπληρωτής Πρόεδρος Δ.Σ. της Opel. «Ο νέος μας 1.6 diesel θα γίνει νέο σημείο αναφοράς σε επίπεδο πολιτισμένης λειτουργίας, επιδόσεων και περιβαλλοντικής συμβατότητας. Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουμε λανσάρει τρεις νέες γενιές βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων εν όψει της κυκλοφορίας 23 νέων μοντέλων και 13 νέων κινητήρων μέχρι το 2016».

Ο νέος 1.6 diesel και η καινοτόμος μονάδα ελέγχου του (ECU) εξελίχθηκε εσωτερικά από μία παγκόσμια ομάδα μηχανικών σε Τορίνο, Ρισελσχάιμ και ΗΠΑ. Έτσι επιτεύχθηκε πλήρης βελτιστοποίηση του συστήματος από την αρχή της διαδικασίας σχεδιασμού. Ξεκινώντας από φέτος την άνοιξη, ο 1.6 CDTI ECOTEC θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Szentgotthard στην Ουγγαρία όπου παράγεται και ο βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων με ευέλικτες διαδικασίες παραγωγής.