Volvo Active High Beam Control (4)

Η Volvo στην έκθεση της Γενεύης θα παρουσιάσει τη νέα της μεγάλη δέσμη φώτων η οποία είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων. Πρόκειται για μία νέα τεχνολογία που κάνει την οδήγηση σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού ασφαλέστερη για όλους και πολύ πιο άνετη. Αρχικά η νέα μεγάλα σκάλα θα βρίσκεται στον εξοπλισμό των νέων Volvo S60, V60 και XC60.

Η νέα τεχνολογία, με το διακριτικό τίτλο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων (Active High Beam Control), διαθέτει ένα πρωτοποριακό μηχανισμό που αποτρέπει πλήρως το συχνά επικίνδυνο φαινόμενο της στιγμιαίας «τύφλωσης» των αντίθετα διερχόμενων οδηγών και ενόχλησης αυτών που προπορεύονται. Αυτό επιτυγχάνεται με αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι οδηγοί.

Ο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες.

Η πληροφορία σχετικά με την απαραίτητη σκίαση μεταδίδεται σε έναν προηγμένο μηχανισμό προβολικής τεχνολογίας, που είναι ενσωματωμένος στα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου. Ένας μικροσκοπικός κύλινδρος με μεταλλικά τμήματα διαφόρων μεγεθών, προσφέρει τη δυνατότητα μεταβλητής σκίασης της φωτεινής δέσμης σε διάφορες θέσεις, ακριβώς στο βαθμό που χρειάζεται.

Ο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων, που καλύπτει και μοτοσικλετιστές που κινούνται είτε στην ίδια είτε στην αντίθετη κατεύθυνση, χρησιμοποιεί λαμπτήρες Xenon. Η τεχνολογία έχει πεδίο λειτουργίας ακόμα και για πολύ χαμηλές ταχύτητες, έως και τα 15 χλμ./ώρα.

[Πηγή: Volvo]

Δελτίο Τύπου

Η Volvo παρουσιάζει μία πρωτοποριακή μεγάλη «σκάλα» φώτων

  • Υψηλή δέσμη φώτων που δεν «τυφλώνει» και δεν ενοχλεί
  • Μία ακόμα καινοτομία από τη Volvo για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση
  • Πρωτοποριακή τεχνολογία για οδήγηση στο σκοτάδι ή σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού
  • Θα ανήκει αρχικά στον εξοπλισμό των νέων Volvo S60, V60 και XC60
  • Παγκόσμια πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης

Η Volvo Cars, στο επερχόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης την επόμενη εβδομάδα, θα παρουσιάσει σε παγκόσμια πρεμιέρα μία ακόμα μοναδική καινοτομία: μία νέα υψηλή δέσμη φώτων η οποία είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων! Πρόκειται για μία νέα τεχνολογία που κάνει την οδήγηση σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού ασφαλέστερη για όλους και πολύ πιο άνετη. Αρχικά παρουσιάζεται στον εξοπλισμό των νέων Volvo S60, V60 και XC60, που κάνουν ντεμπούτο στη Γενεύη σε λίγες μέρες.

Η νέα τεχνολογία, με το διακριτικό τίτλο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων (Active High Beam Control), διαθέτει ένα πρωτοποριακό μηχανισμό που αποτρέπει πλήρως το συχνά επικίνδυνο φαινόμενο της στιγμιαίας «τύφλωσης» των αντίθετα διερχόμενων οδηγών και ενόχλησης αυτών που προπορεύονται. Αυτό επιτυγχάνεται με αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι οδηγοί.

Ο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες!

Η πληροφορία σχετικά με την απαραίτητη σκίαση μεταδίδεται σε έναν προηγμένο μηχανισμό προβολικής τεχνολογίας, που είναι ενσωματωμένος στα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου. Ένας μικροσκοπικός κύλινδρος με μεταλλικά τμήματα διαφόρων μεγεθών, προσφέρει τη δυνατότητα μεταβλητής σκίασης της φωτεινής δέσμης σε διάφορες θέσεις, ακριβώς στο βαθμό που χρειάζεται!

Ο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων, που καλύπτει και μοτοσικλετιστές που κινούνται είτε στην ίδια είτε στην αντίθετη κατεύθυνση, χρησιμοποιεί λαμπτήρες Xenon. Η τεχνολογία έχει πεδίο λειτουργίας ακόμα και για πολύ χαμηλές ταχύτητες, έως και τα 15 χλμ./ώρα. Θα είναι αρχικά διαθέσιμη στα νέα Volvo S60, V60 και XC60.

Σε δηλώσεις της, η Καθηγήτρια Λόττα Γιάκομπσον (Lotta Jakobsson), ειδική σε θέματα ασφάλειας στη Volvo Cars και συγκεκριμένα στο Κέντρο Ασφάλειας της Volvo (Volvo Cars Safety Centre), τόνισε ότι «η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει την οδήγηση στο σκοτάδι ή σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού με την υψηλή σκάλα φώτων μόνιμα αναμμένη, χωρίς την ανάγκη να ρυθμίζουμε συνεχώς τα φώτα μας όποτε πλησιάζουμε προπορευόμενο ή μας προσεγγίζει αντίθετα διερχόμενο όχημα ή μοτοσικλέτα. Διατηρούμε πλήρη και σαφή εικόνα των συνθηκών μπροστά μας, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, χωρίς να ενοχλούμε στο παραμικρό τους υπόλοιπους οδηγούς.»