Mercedes AMG F1 Turbo V6 Engine

Οι turbo V6 κινητήρες 1.6 λίτρων που θα μπουν στα μονοθέσια από το 2014, εκτός από το ότι θα μειώσουν την ταχύτητα των μονοθεσίων (κατά 5 περίπου δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο), είναι σίγουρο πως θα έχουν χειρότερο ήχο από τους τωρινούς ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες 2.4 λίτρων, κι έχουν εκφραστεί φόβοι πως μπορεί να είναι πολύ χειρότερος, δυσαρεστώντας τους οπαδούς τού αθλήματος.

Ένας απ’ αυτούς που ανησυχούν για τον ήχο των νέων κινητήρων είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της FOM, Bernie Ecclestone. Ο Βρετανός ήταν από την αρχή αντίθετος με την ιδέα των turbo κινητήρων, φοβούμενος για τον ήχο τους, και συνεχίζει να έχει φόβους, λέγοντας πως θα πρέπει ο περιοριστής στροφών να μπει στις 16.000 σ.α.λ., αντί για τις 15.000 σ.α.λ. που έχει οριστεί από τη FIA, αν και ξέρει ότι δεν πρόκειται ν’ αλλάξει κάτι.

Αυτό που είπαμε εγώ και ο Ron Walker (επί κεφαλής του Αυστραλιανού Grand Prix) είναι να διαβεβαιώσουμε ότι οι κινητήρες θα στροφάρουν στις 16.000 σ.α.λ.. Αυτό το έχουμε συμφωνήσει, αλλά ξέρουμε ότι δε θα γίνει. Η ροή καυσίμου έχει συμφωνηθεί επίσης, έτσι ακόμα κι αν έχεις μεγάλα ρεζερβουάρ, δεν μπορεί να στροφάρουν στις 16.000.

Ο 82χρονος θέτει τις ελπίδες του στην πρόοδο της τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας για τον ήχο, τολμώντας να συγκρίνει τους δύο κινητήρες τον ηχητικό τομέα.

Ίσως να μπορέσουμε να έχουμε ήχο σαν τους σημερινούς κινητήρες.

Ένας απ’ αυτούς που δε θέλουν τους turbo V6 κινητήρες είμαι κι εγώ: γνωρίζω καλά ότι η ροπή θ’ αυξηθεί, κάνοντας το μονοθέσιο πιο δύστροπο στην οδήγηση (αλλά σε καμία περίπτωση πιο γρήγορο), αλλά το γεγονός ότι τα μονοθέσια θα γίνουν κατά περίπου 5 δευτερόλεπτα πιο αργά, όπως και ο κόφτης στις 15.000 σ.α.λ. είναι κάτι που δεν μπορώ να “χωνέψω”.

Πάντα ήθελα να επιστρέψουμε στους ατμοσφαιρικούς V10 κινητήρες, με τα 900+ άλογα και τον ήχο που ερχόταν από την κόλαση, όμως αυτό φαίνεται πως δεν πρόκειται να συμβεί, αφού η FIA θέλει να κάνει τα μονοθέσια της Formula 1 οικολογικά, ενώ λέει ότι θέλει να ρίξει και το κόστος στους κινητήρες. Τώρα, αν για τους νέους κινητήρες απαιτούνται πολλά εκατομμύρια ευρώ, αυτό είναι ένα άλλο θέμα, το οποίο η Παγκόσμια Ομοσπονδία δεν έχει απαντήσει ακόμα…

[Πηγή: GMM]