2013 Australian Grand Prix - Sunday

Τα pit stops είναι πολύ σημαντικά από το 2010 όταν και καταργήθηκαν οι ανεφοδιασμοί κατά τη διάρκεια του αγώνα, ειδικά από το 2011 όταν η Pirelli μπήκε στη Formula 1 κι έδινε ελαστικά που φθείρονται πιο γρήγορα απ’ αυτά τής Brisgestone, κατ’ εντολή τής FIA. Οι μηχανικοί των ομάδων κάνουν πάρα πολλές προπονήσεις για να πετύχουν την ιδανική αλλαγή ελαστικών στον αγώνα, ενώ οι σχεδιαστές προσπαθούν να σχεδιάσουν την περιοχή που μπαίνει το αερόκλειδο όσο καλύτερα μπορούν για ταχύτερη αλλαγή.


Το ρεκόρ ταχύτερης αλλαγής ελαστικών ανήκει στη Red Bull, καθώς, στη Μαλαισία, άλλαξαν ελαστικά στον Mark Webber μέσα σε 2.05 δευτερόλεπτα! Η Lotus απέχει αρκετά δέκατα από τον συγκεκριμένο χρόνο και από άλλα αστραπιαία pit stops, έτσι θέλει να γίνει ταχύτερη και σε αυτόν τον τομέα, διότι ξέρει ότι ένα πολύ γρήγορο pit stop μπορεί να γλιτώσει τον οδηγό από μία μάχη που μπορεί να του κόστισε σε χρόνο και να διαταράξει τη στρατηγική του. Ας δούμε τι λέει ο manager αγώνα της βρετανικής ομάδας, Paul Seaby:

Για ‘μένα και το πλήρωμα, βασική προτεραιότητα είναι να κάνουμε τα pit stops μας πιο ανταγωνιστικά και -το πιο σημαντικό- με περισσότερη συνέπεια. Θέλουμε να δώσουμε στους οδηγούς μια καλύτερη ευκαιρία να συμβαδίσουμε με τα μονοθέσια μπροστά ή καλύτερα να είμαστε μπροστά τους! Ξέρουμε ότι μπορούμε να το κάνουμε: είναι θα πρέπει να έχουν αυτοπεποίθηση για το ότι μπορούν να το κάνουν και να είναι χαλαροί και να σκέφτονται τα pit stops σαν μια δεύτερη φύση τους. Δεν υπάρχει καμία έλλειψη προσπάθειας, και είμαστε σίγουροι ότι θα το κάνουμε.

Δοκιμάσαμε μια νέα πίσω υποδοχή, κάτι που αποδείχθηκε πολύ καλό, σηκώνοντας το πίσω μέρος πολύ πιο γρήγορα. Ψάχνουμε για δέκατα του δευτερολέπτου, συνεπώς τέτοιες μικρές διαφορές μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Τα καλύτερα pit stops μας έχουν μειωθεί στα περίπου 2.4 δευτερόλεπτα τώρα, και οι χρόνοι είναι συνεχώς μεταξύ 2.5 και 2.7 δευτερολέπτων, κάτι που δεν είναι καθόλου άσχημο γι’ αλλαγές την ώρα του αγώνα. Στα push stops, δηλαδή εκεί που μερικοί μηχανικοί σπρώχνουν το μονοθέσιο λίγα μέτρα πιο πίσω, για να πάρει το μονοθέσιο τη σωστή του θέση για την αλλαγή (αυτό γίνεται κατά τη διάρκεια εξάσκησης), είναι πιο εύκολο να βάλεις το αερόκλειδο στην υποδοχή, έτσι, θεωρώντας ότι αυτό είναι όσο πιο “ζωντανό” γίνεται δίχως να είσαι στον αγώνα, είμαι ικανοποιημένος από την πρόοδο που έχουμε κάνει.


[Πηγή: Lotus F1 Team | Photo Copyright: Glenn Dunbar/Lotus F1 Team]