troxaio

Στα ίχνη μεγάλης κομπίνας με εκατοντάδες εικονικά τροχαία ατυχήματα σε όλη την Αθήνα, βρίσκεται η ΕΛ.ΑΣ. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας στο κύκλωμα εμπλέκονται τουλάχιστον 20 έως 30 άτομα που φέρεται να έστησαν περισσότερα από 300 τροχαία ατυχήματα και να εισέπραξαν από τις ασφαλιστικές εταιρείες περισσότερα από δύο εκατομμύρια ευρώ! Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, τα μέλη του κυκλώματος για να τεκμηριώνουν τα ατυχήματα κουβαλούσαν σε όλη την Αθήνα τα ίδια οχήματα που τους έβαζαν άλλες πινακίδες και διαφορετικά ανταλλακτικά, αλλοιωμένα, από πολλού τύπου τρακαρίσματα.

Ακόμη προέκυψε ότι πολλές φορές κολλούσαν στα τιμόνια τους αερόσακους προκειμένου να δίνουν αληθοφάνεια στο σκηνοθετημένο ατύχημα ώστε οι φωτογραφίες που τραβούσαν οι «μυημένοι» πραγματογνώμονες και ασφαλιστές να ήσαν πειστικές! Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι ανά ομάδες, διάφορα μέλη του κυκλώματος, σκηνοθετούσαν ατυχήματα σε περιοχές της Αττικής όπως το Ιλιον, η Μεταμόρφωση αλλά και οι Θρακομακεδόνες. Την τελευταία περιοχή οι απατεώνες θεωρούσαν το ιδανικό μέρος για σικέ ατυχήματα αφού βεβαίως είναι αραιοκατοικημένη και δεν υπάρχουν συνήθως αυτόπτες μάρτυρες.

Την έρευνα πραγματοποιεί το Τμήμα Προστασίας της Οικονομίας της Οικονομικής αστυνομίας μετά από σειρά ενδεικτικών στοιχείων που συγκέντρωσαν ερευνητές ασφαλιστικών εταιρειών. Η έρευνα ξεκίνησε μετά από την διαπίστωση ότι εταιρείες -με έδρα στα δυτικά προάστια- που φέρεται να έδιναν ανταλλακτικά στα κατεστραμμένα αυτοκίνητα, είχαν διαφορετικό αντικείμενο (όπως πώληση τσαντών!) αλλά και είχαν κλείσει προ πολλού. Ήδη με βάση αυτά τα δεδομένα η ΕΛ.ΑΣ έχει καταγράψει μια λίστα 181 ΙΧ που φαίνεται να συμμετείχαν σε… ύποπτα ατυχήματα με υλικές ζημιές και την έχει αποστείλει σε εταιρείες για να καταγραφούν τα μεγέθη της απάτης που κοστίζει μεγάλα ποσά και στο ελληνικό δημόσιο.

Όπως προέκυψε από την έρευνα τα μέλη του κυκλώματος, ιδιώτες, φανοποιοί, ασφαλιστές κ.λ.π., σκηνοθετούσαν σύνθετα τροχαία ατυχήματα με την εμπλοκή τριών-τεσσάρων αυτοκινήτων προκειμένου να μην προκαλούν υποψίες. Αφού τοποθετούσαν τα ειδικώς παραποιημένα ΙΧ σε θέσεις (όπως σε χαντάκια, πάνω σε φράκτες κλπ) που να δικαιολογούν τα δεδομένα της σύγκρουσης, καλούσαν την Τροχαία που συνήθως είχε διεκπεραιωτικό ρόλο.

Κύριο μέλημά τους στη συνέχεια ήταν να φαίνονται «ακριβείς» οι φωτογραφίες που λαμβάνονταν από το σημείο του σκηνοθετημένου ατυχήματος. Είναι επιπλέον ενδεικτικό ότι οι ερευνητές της υπόθεσης για να τεκμηριώσουν τις σχέσεις των μελών του κυκλώματος συγκέντρωσαν στοιχεία από προφίλ στο Facebook όπου αναδείχθηκε ότι πολλοί από τους συμμετέχοντες στο ίδιο ατύχημα ήταν «φίλοι» στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Και ορισμένοι μάλιστα είχαν φωτογραφίες παρέα από νυκτερινά κέντρα.

[Πηγή: Το Βήμα]