F1 Grand Prix of Bahrain - Race

Ο Sebastian Vettel είναι ο πρώτος ο οδηγός που παίρνει για δεύτερη φορά τη νίκη φέτος, αυτή τη φορά χωρίς να υπάρχουν οι συζητήσεις και οι αντιδράσεις που είχαμε στη Μαλαισία, όπου παράκουσε τις εντολές τις ομάδας του και προσπέρασε τον Mark Webber. Το φετινό βάθρο ήταν ακριβώς ίδιο με το περσινό, αφού η Lotus έκανε και φέτος το “2-3”, με τον Kimi Raikkonen να είναι μπροστά από τον Romain Grosjean, ο οποίος έκανε ένα pit stop περισσότερο από τον Φινλανδό που έκανε δύο.

Κάτω από το βάθρο, στην τέταρτη θέση, βρέθηκε ο εκπληκτικός σήμερα Paul Di Resta, ο οποίος έκανε και αυτός δύο pit stos, αντί για τρία που έκαναν οι περισσότεροι, με αποτέλεσμα να τερματίσει με άνεση μπροστά από τον 5ο Lewis Hamilton, ο οποίος είχε πολύ καλή απόδοση και κατάφερε να κερδίσει αρκετούς βαθμούς, παρόλο που ξεκινούσε από την 9η θέση. Αντίστοιχη απόδοση είχε και ο Sergio Perez, που τερμάτισε στην 6η θέση, μπροστά από τον Mark Webber που τερμάτισε 37 δευτερόλεπτα πίσω από τον team-mate του. Άτυχος ο Fernando Alonso, διότι στους πρώτους γύρους το πίσω κινητό πτερύγιο δεν έκλεινε μετά από την ενεργοποίηση του DRS, με αποτέλεσμα ν’ αναγκάζεται να μπαίνει χωρίς λόγο ξανά στα pits, ώστε οι μηχανικοί του να το κατεβάσουν και να μην μπορεί να ενεργοποιήσει ξανά το σύστημα. Την 10άδα κλείνει ο Jenson Button, ο οποίος έκανε 4 pit stops, κάτι που δεν του επέτρεψε να πάρει κάτι περισσότερο από έναν βαθμό.

Ας δούμε, όμως, τον αγώνα από την αρχή: Στις 10 πρώτες θέσεις του grid βρισκόταν οι Rosberg, Vettel, Alonso, Massa, Di Resta, Sutil, Webber, Raikkonen, Hamilton και Button, με τους Grosjean και Perez να ξεκινούν από την 11η και 12η θέση, αντίστοιχα. Ο Rosberg ξεκίνησε καλά, όπως και οι Vettel και Alonso, με τους δύο Πρωταθλητές να ανταλλάσσουν τις θέσεις τους δύο φορές, ώσπου ο Γερμανός να μείνει σταθερά δεύτερος.

Στον 3ο γύρο, ο Vettel προσπέρασε τον Rosberg, ο Grosjean τον Hamilton, που δεν ξεκίνησε τόσο καλά, ενώ οι Button και Perez πέρασαν τον Raikkonen. Αυτό που έκανε ο Vettel θέλησε να κάνει και ο Alonso, με τον οδηγό της Ferrari να πιέζει τον Rosberg, τον οποίο πέρασε στον 4ο γύρο, αλλά ο Γερμανός ξαναπέρασε· αναγκάστηκε να δώσει τη θέση του στον αμέσως επόμενο γύρο, ενώ έχασε τη θέση του και από τον Di Resta, με τον Massa να του ασκεί κι αυτός πίεση.

Κι ενώ ο Alonso είχε βάλει στόχο τον Seb, το κινητό flap της πίσω αεροτομής δεν έκλεινε, με αποτέλεσμα ο Andrea Stella να τον καλεί στα pits, ώστε να του αλλάξουν ελαστικά και να του κατεβάσουν το πτερύγιο. Ο Ισπανός ενεργοποίησε ξανά το DRS, για να δει αν δουλεύει, αλλά το πτερύγιο δεν κατέβηκε κάτι που τον ανάγκασε να μπει στα pits χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Το πτερύγιο κατέβηκε και η πίσω πτέρυγα δεν άνοιξε ποτέ ξανά, καθώς, αν άνοιγε, δε θα έκλεινε. Έτσι, ο Alonso έπρεπε να συνεχίσει τον αγώνα του και να μάχεται για θέσεις χωρίς να χρησιμοποιεί τα επιπλέον περίπου 10 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας και μικρή αύξηση στην επιτάχυνση που του δίνει το σύστημα όταν είναι ενεργοποιημένο.

Οι διαφορές ήταν μικρές από τον τρίτο Rosberg και σε όλη τη 10άδα. Στον 8ο γύρο, ο Webber και ο Grosjean μπήκαν γι’ αλλαγή ελαστικών, τη στιγμή που ο Massa έριχνε το κάστρο που με σθένος προσπαθούσε να κρατήσει ο Rosberg. Έναν γύρο μετά, τη δική τους αλλαγή έκαναν οι Rosberg, Button, Ricciardo και Bianchi, με τους Hamilton, Vettel, Massa και Maldonado να μπαίνουν στα pits στον 10ο γύρο.

Η απόδοση του Rosberg συνέχισε να πέφτει, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει την 7η θέση από τον Button, με την MP4-28 να δείχνει ότι έχει βελτιωμένο ρυθμό αγώνα. Ο Raikkonen μπήκε για να βάλει τα σκληρά ελαστικά στον 16ο γύρο, ενώ ο Massa αναγκάστηκε να μπει γρήγορα ξανά στα pits, στον 18ο γύρο, λόγω κλαταρισμένου πίσω δεξί ελαστικού, κάτι που τον έριξε στην 15η θέση, ενώ οι 12 πρώτη στον 20 γύρο ήταν οι Vettel, Webber, Rosberg, Button, Grosjean, Perez, Di Resta, Hamilton, Raikkonen, Hulkneberg, Maldonado και Alonso.

O Button ξαναπέρασε τον Rosberg (είχε χάσει τη θέση του προηγουμένως ο Βρετανός), κάτι που έδειχνε ότι τα ελαστικά του Rosberg είχαν “τελειώσει”, καθώς μπήκε για τη δεύτερη αλλαγή στον 21ο γύρο, μαζί με τον Perez. Έναν γύρο μετά, μπήκαν μαζί οι Webber και Button, ενώ στην πίστα, οι Rosberg και Perez έδιναν πολύ δυνατή μάχη, με τον Μεξικανό να περνάει, αλλά να χάνει ξανά τη θέση του από τον σκληρό Γερμανό. Χρειάστηκε να έρθει ο Button για να χάσει ο Nico τη θέση του και από τις δύο McLaren, οι οποίες έδειχναν δυνατές σ’ εκείνο το σημείο.

Ο Alonso μπήκε για 3η φορά στα pits στον 25ο γύρο, όπως έκανε και ο Vettel έκαναν γύρο μετά, με τον Hamilton να είχε μπει για τη δική του αλλαγή στον 24ο γύρο. Στον 27ο γύρο, ο Di Resta (που είχε κάνει μόνο μία αλλαγή) προσπέρασε τον Grosjean για τη 2η θέση, κάτι που έκανε και ο Button στον Perez, για την 6η. Έναν γύρο μετά, ο Γάλλος οδηγός της Lotus μπήκε στα pits, την ώρα που ο Hamilton έμπαινε στη 10άδα, προσπερνώντας τον Bottas. Πίσω από τον Romain, και ο Massa έμπαινε στα pits.

Στον 30ο γύρο η 10άδα ήταν: Vettel, (11.1) Di Resta, (3.0) Raikkonen, (5.2) Webber, (3.3) Button, (0.4) Perez, (1.5) Rosberg, (3.0) Grosjean, (3.9) Hamilton, (5.7) Alonso. Οι Button και Perez είχαν τη δική τους πολύ δυνατή μάχη, με τους οδηγούς της McLaren να μη θέλουν να χαρίσουν τη 5η θέση, έχοντας επαφή, ενώ ο Grosjean έφτασε γρήγορα και προσπέρασε τον Rosberg. Ο Γάλλος δε σταμάτησε εκεί: έφτασε τις McLaren και προσπέρασε τον Perez, δίνοντας λύση στην εσωτερική κόντρα που έκανε τους ανθρώπους να καρδιοχτυπούν έντονα. Ο άλλος οδηγός της Lotus προσπέρασε τον Di Resta για τη δεύτερη θέση, αν και γνώριζε ότι η νίκη θα έρθει μόνο ύστερα από πρόβλημα του Vettel.

Στον 34ο γύρο, άνοιξε ξανά ο χορός των pit stops, με σχεδόν όλους τους οδηγούς να μπαίνουν μέχρι και τον 39ο γύρο για την τελευταία για πολλούς αλλαγή ελαστικών. Ο Grosjean προσπέρασε και τον Button, στον 34ο γύρο, ενώ ο Hamilton πήρε τη θέση τού Perez, στον 36 γύρο. Στον 38ο γύρο, ο Webber είχε χτύπησε ελαφρά τον Rosberg στο δεξί sidepod, προσπαθώντας να κερδίσει θέση όπως έβγαινε από τα pits, κάτι που έκανε.

Ο Vettel μπήκε για τρίτη φορά στα pits στον 42ο γύρο, όπου έβαλε τα σκληρά ελαστικά, που θα τα κρατούσε μέχρι το τέλος, με τον Rosberg να ξαναμπαίνει γι’ αλλαγή στον 45ο γύρο, ενώ ο Hamilton προσπερνούσε τον πρώην team-mate του, Jenson Button για την 6η θέση. Ο Alonso πίεζε τη McLaren τού Button, τον οποίο προσπέρασε, για την 8η θέση, κάτι που έκανε και με τον Perez, τη στιγμή που ο Button έμπαινε για 4η φορά στα pits.

Σ’ εκείνο το σημείο, ο Hamilton πίεζε τον Webber για την 5η θέση, αλλάζοντας συνεχώς γραμμές, αλλά ο οδηγός της Red Bull δεν ήθελε να δώσει τη θέση του (και πολύ καλά έκανε, φυσικά). Ο Hamilton πέρασε, τελικά, στον 51ο γύρο, με τον Perez να πιέζει τον Alonso, παρόλο που νωρίτερα είχε χάσει τη θέση του από τον Ισπανό, με τους Grosjean και Di Resta να δίνουν ενδιαφέρον και πιο μπροστά, αφού είχαν τη δική τους μάχη, την οποία κέρδισε ο πρώτος, καθώς είχε ταχύτερο μονοθέσιο και πιο φρέσκα ελαστικά.

Στον 53ο γύρο, ο Webber προσπέρασε τον Hamilton, με τον τρενάκι στις θέσεις 5, 6, 7, 8 να χωρίζεται σε δύο… βαγόνια: Webber και Hamilton, και Alonso και Perez. Ο Perez προσπέρασε τον Alonso, ενώ ο Hamilton έκανε ό,τι μπορούσε να προσπεράσει ξανά τον Webber. Τελικά, το κατάφερε στην αρχή τού τελευταίου γύρου, και σαν να μην έφτανε αυτό για τον Αυστραλό, το ίδιο έκανε και ο Perez, με αποτέλεσμα ο 36χρονος να τερματίσει στην 7η θέση, αντί για την 5η που θα ήθελε.

Όλα αυτά ποτέ δεν απασχόλησαν τον Vettel, που σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο, με 1:36.961. Ο Πρωταθλητής πήρε με άνεση τη νίκη και ξέφυγε στη βαθμολογία των οδηγών, έχοντας 77 βαθμούς, 10 περισσότερους από τον Raikkonen, ενώ ο Hamilton πέρασε στην 3η θέση, με τους Alonso και Webber να είναι στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα. Στους κατασκευαστές η Red Bull έχει ήδη 109 βαθμούς, με τη Lotus να είναι στη δεύτερη θέση, με 93 βαθμούς, 16 περισσότερους από τη Ferrari που έχει 77. Η Mercedes είναι στην 4η θέση, με 64 βαθμούς, ενώ η Force India προσπέρασε τη McLaren, αφού η ινδική ομάδα έχει 26 βαθμούς, 3 περισσότερους από τους Βρετανούς.

Επόμενο Grand Prix, στις 10-12 Μαΐου, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, όπου η Formula 1 θα ξεκινήσει την ευρωπαϊκή της πορεία για φέτος, και οι ομάδες θα έχουν αναβαθμίσεις μαζί τους, οι ελπίζοντας να κάνουν τα μονοθέσιά τους πιο ανταγωνιστικά, όχι μόνο πιο γρήγορα.

Στη συνέχεια, τ’ αποτελέσματα από τον τέταρτο αγώνα της χρονιάς, αλλά και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών:

2013 Formula 1 Bahrain Grand Prix

Θέση Οδηγός Ομάδα Γύροι Χρόνος Grid Βαθμοί
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 57 Νικητής 2 25
2 Kimi Raikkonen Lotus-Renault 57 +9.1 secs 8 18
3 Romain Grosjean Lotus-Renault 57 +19.5 secs 11 15
4 Paul di Resta Force India-Mercedes 57 +21.7 secs 5 12
5 Lewis Hamilton Mercedes 57 +35.2 secs 9 10
6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 57 +35.9 secs 12 8
7 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 57 +37.2 secs 7 6
8 Fernando Alonso Ferrari 57 +37.5 secs 3 4
9 Nico Rosberg Mercedes 57 +41.1 secs 1 2
10 Jenson Button McLaren-Mercedes 57 +46.6 secs 10 1
11 Pastor Maldonado Williams-Renault 57 +66.4 secs 17
12 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 57 +72.9 secs 14
13 Adrian Sutil Force India-Mercedes 57 +76.7 secs 6
14 Valtteri Bottas Williams-Renault 57 +81.5 secs 15
15 Felipe Massa Ferrari 57 +86.3 secs 4
16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 56 +1 Lap 13
17 Charles Pic Caterham-Renault 56 +1 Lap 18
18 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 56 +1 Lap 22
19 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 56 +1 Lap 19
20 Max Chilton Marussia-Cosworth 56 +1 Lap 21
21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 55 +2 Laps 20
Ret Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 16 +41 Laps 16

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel Γερμανός Red Bull Racing-Renault 77
2 Kimi Räikkönen Φινλανδός Lotus-Renault 67
3 Lewis Hamilton Βρετανός Mercedes 50
4 Fernando Alonso Ισπανός Ferrari 47
5 Mark Webber Αυστραλός Red Bull Racing-Renault 32
6 Felipe Massa Βραζιλιάνος Ferrari 30
7 Romain Grosjean Γάλλος Lotus-Renault 26
8 Paul di Resta Βρετανός Force India-Mercedes 20
9 Nico Rosberg Γερμανός Mercedes 14
10 Jenson Button Βρετανός McLaren-Mercedes 13
11 Sergio Perez Μεξικανός McLaren-Mercedes 10
12 Adrian Sutil Γερμανός Force India-Mercedes 6
13 Daniel Ricciardo Αυστραλός STR-Ferrari 6
14 Nico Hulkenberg Γερμανός Sauber-Ferrari 5
15 Jean-Eric Vergne Γάλλος STR-Ferrari 1
16 Valtteri Bottas Φινλανδός Williams-Renault 0
17 Pastor Maldonado Βενεζουελάνος Williams-Renault 0
18 Esteban Gutierrez Μεξικανός Sauber-Ferrari 0
19 Jules Bianchi Γάλλος Marussia-Cosworth 0
20 Charles Pic Γάλλος Caterham-Renault 0
21 Giedo van der Garde Ολλανδός Caterham-Renault 0
22 Max Chilton Βρετανός Marussia-Cosworth 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Red Bull Racing-Renault 109
2 Lotus-Renault 93
3 Ferrari 77
4 Mercedes 64
5 Force India-Mercedes 26
6 McLaren-Mercedes 23
7 STR-Ferrari 7
8 Sauber-Ferrari 5
9 Williams-Renault 0
10 Marussia-Cosworth 0
11 Caterham-Renault 0

[Πηγή: Formula 1 | Photo Copyright: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Racing, Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Racing]