IMG_5011

Ξέρω τι θα σκέφτεσαι, 6.5 L turbo diesel με διαστάσεις φορτηγού, τι μου λέει ο τύπος τώρα, εδώ δεν είναι Αμερική. Το AutoBlog.gr όμως θέλει πάντα να σου παρουσιάζει ενδιαφέροντα αυτοκίνητα, γι αυτό και ξεκίνησε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνεργασία με μία από τις πιο γνωστές εταιρίες στο χώρο του εμπορίου πολυτελών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, την Otto Car. Όντας μια εταιρία με πολυετή πείρα στα πολυτελή αυτοκίνητα θα μας βοηθήσει να σου παρουσιάσουμε αυτοκίνητα τα οποία πιστεύουμε ότι κρύβουν μια ιστορία από πίσω τους, μια ιστορία που ίσως θα ήθελες να μάθεις. Αυτή η συνεργασία λοιπόν δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει με καλύτερο τρόπο καθώς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το Hummer H1 είναι απίθανο να το συναντήσεις στο δρόμο σου σε κάποια μεγαλούπολη της Ελλάδας. Και όμως με την βοήθεια της Otto Car, μπορέσαμε να το δοκιμάσουμε.


hummer h1 2

Σκληροπυρηνικό, τεράστιο, θηριώδες, διάλεξε όποιο χαρακτηρισμό θες, εγώ απλά θα σου πω ότι με το που βάζεις μπρος το Hummer H1 καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα Αμερικάνικο αυτοκίνητο το οποίο σίγουρα θα σε εντυπωσιάσει, άλλωστε σου είπα με 6.5 L turbo diesel δεν παίζεις. Πριν ξεκινήσεις φουσκώνεις λίγο τα λάστιχα, πρόσεξε με, πατώντας ένα διακόπτη τοποθετημένο δεξιά από το τιμόνι. Ναι δεν σου κάνω πλάκα με ένα διακόπτη μπορείς να αυξήσεις ή να μειώσεις τον αέρα και στα τέσσερα λάστιχα του H1, αλλά αυτό θα στο εξηγήσω λίγο αργότερα. Τα λάστιχα του Η1 φούσκωσαν, και έτσι ξεκινάω. Το να συνηθίσεις τον όγκο ενός αυτοκινήτου δεν είναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο, εδώ όμως ένα άγχος το είχα καθώς με οποιοδήποτε Jeep και να μου το συγκρίνεις, η διαφορά μεγέθους είναι παραπάνω από εμφανής. Βγαίνω στην λεωφόρο Κηφισίας και δεν άργησα να χαμογελάσω καθόλου. Το θηριώδες μέγεθος του αυτοκινήτου σου δημιουργεί ένα συναίσθημα που δεν μπορώ να περιγράψω. Μην βιαστείς να με κακοχαρακτηρίσεις με αυτό που θα πω αλλά νιώθεις ότι ο δρόμος είναι όλος δικό σου. Συνεχίζω την πορεία μου με προορισμό την Πεντέλη, οι εκφράσεις των οδηγών στο δρόμο όταν συναντούσαν το Hummer δίπλα τους ασύλληπτες, ανοιχτά στόματα πολλά, βλέμματα απορίας ακόμα περισσότερα και τα χαμόγελα αμέτρητα.

Η Ιστορία του Hummer H1

Humvee_Browning_M-2_español6170112926_b2ce460316_o-345x227

Το Hummer H1 είναι ένα πολιτικό off-road όχημα το οποίο βασίστηκε πάνω στο M998 Humvee το οποίο χρησιμοποιεί κατά κόρον ο Αμερικανικός στρατός. Όταν ο στρατός αποφάσισε στις αρχές του 1980 ότι χρειαζόταν ένα όχημα που να πηγαίνει παντού, διοργάνωσαν ένα διαγωνισμό που κέρδισε η AM General με το HMMWV, το οποίο μετέπειτα έγινε γνωστό ως το Humvee. Η παραγωγή του ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 1985. Το “πολιτικό” Η1 κατασκευάστηκε από το 1992 έως και το 2006, και ήταν το εναρκτήριο μοντέλο της γραμμής Hummer. Ωστόσο, το 1999, σε μια κοινοπραξία μεταξύ της General Motors και της AM General, η GM άρχισε να μελετάει το Hummer H2, το οποίο χτίστηκε σε μια ιδιαιτέρως τροποποιημένη πλατφόρμα, την GMC 2500HD. Ακολούθησε και ένα μικρό αδερφάκι το Hummer H3 το οποίο κυκλοφόρησε ευρέως στους δρόμους της Ευρώπης. Τα Hummer H2 και H3 είμαι σίγουρος ότι τα έχεις συναντήσει και εσύ στο δρόμο σου έστω και μια φορά στην Ελλάδα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα σου έλεγα να τα συγκρίνεις με το Hummer H1. Το Η1 αποτελεί μια διαφορετική κατηγορία από μόνο του, είναι ένα σκληροπυρηνικό αμερικάνικο jeep. Το Hummer Η1 αρχικά ήταν γνωστό ως “Hummer” αλλά όταν αποφασίστηκε η δημιουργία ενός καινούργιου μοντέλου, δηλαδή του Η2, προστέθηκε στην ονομασία του το Η1. Για τους συλλέκτες, το πιο επιθυμητό-ακριβό μοντέλο είναι το H1 Άλφα, που παραγόταν μέσα στο 2006, τελευταίο έτος παραγωγής του Η1. Είχε τον πιο ισχυρό κινητήρα και την καλύτερη κατανάλωση σε σχέση με τα μοντέλα H1 των προηγούμενων ετών. Συνολικά, το H1 ήταν ένα πολύ περιορισμένο όχημα παραγωγής. Αρχικά είχε σχεδιαστεί αποκλειστικά για στρατιωτική χρήση, αλλά λόγο της αυξημένης ζήτησης κυκλοφόρησε και στην πολιτική αγορά. Το Hummer H1 οφείλει την επανεμφάνισή του στην αγορά λόγο της δημοσιότητας που απέκτησε από την Καταιγίδα της Ερήμου και την εκστρατεία του ηθοποιού- πολιτικού Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, ο οποίος κατέχει διάφορες παραλλαγές του Hummer που άλλωστε θα έχεις δει σε προηγούμενα άρθρα του AutoBlog.gr. Πρωτοκυκλοφόρησε στην αγορά στις 14 Μαρτίου του 1992 με την AM General να ανακοινώνει ότι το 2006 θα είναι το τελευταίο έτος παραγωγής για το Hummer H1.

Arnold+Schwarzenegger+Arnold+Schwarzenegger+9R44ntCU3ERx

Το Hummer H1 παραγόταν κυρίως σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: μια τετράθυρη έκδοση με soft top οροφή, μια τετράθυρη έκδοση με hard top οροφή και μια έκδοση wagon. Άλλες λιγότερο γνωστές εκδόσεις περιλαμβάνουν ένα δίπορτο φορτηγό με πολλαπλές επιλογές χρήσης. Το Hummer H1 ολοκλήρωσε τον κύκλο του στην αγορά αλλάζοντας πέντε διαφορετικούς κινητήρες και τρεις διαφορετικούς τύπους αυτόματης μετάδοσης.

Αυτοί ήταν:

  • 6.2 L GM Diesel V8/GM TH400/3L80 με 3-ταχυτήτων κιβώτιο
  • 6,5 L GM Diesel V8/GM 4L80-E με 4-τάχυτο κιβώτιο
  • 5.7 L Vortec 5700 V8 βενζίνης TBI / GM 4L80-E με 4-τάχυτο κιβώτιο
  • 6,5 L turbo GM Diesel V8/GM 4L80-E με 4-τάχυτο κιβώτιο
  • 6,6 L turbo Duramax LLY V8 turbo diesel / Allison 1000 με 5-τάχυτο κιβώτιο (το model year 2006)

Το Hummer H1 που δοκιμάσαμε εμείς κατασκευάστηκε το 1999 στο εργοστάσιο στην Mishawaka στην Indiana των Ηνωμένων Πολιτειών και χρησιμοποιεί έναν 6,5 L turbo GM Diesel V8 κινητήρα συνδυασμένο με ένα αυτόματο σύστημα μετάδοσης 4-ταχυτήτων, το επονομαζόμενο GM 4L80-E. Η απόδοσή του είναι αναμενόμενη. Αποδίδει 195 άλογα στις 3.400 σ.α.λ με 583 Nm ροπής στις 1.800 σ.α.λ, ενώ τα 0-100 χλμ/ώρα τα πραγματοποιεί σε πάνω από 16 δευτερόλεπτα. Ζυγίζει 3.250 κιλά και είναι εφοδιασμένο με υδραυλικό τιμόνι. Το Hummer H1 έχει μήκος 4.839 mm, πλάτος 2.565 mm μαζί με τους καθρέπτες (χωρίς 2.197 mm) και ύψος 1.905 mm. Το H1 μοιράζεται μερικά κοινά μέρη όσον αναφορά το σύστημα μετάδοσης της κίνησης με τον στρατιωτικό αδερφό του HMMWV. Μέρη όπως τα φρένα, άξονες, το πλαίσιο και τα μεγάλα τμήματα του αμαξώματος (καπό, πίσω πόρτα και τέταρτο πάνελ) είναι πανομοιότυπα μεταξύ του HMMWV και του Hummer H1. Όλα τα Hummer H1S και HMMWVs έβγαιναν αρχικά από την ίδια γραμμή παραγωγής, μέχρι να μετακομίσει η παραγωγή του Η1 στο απέναντι κτίριο.

Off Road Δυνατότητες

IMG_5096

Το Hummer H1 όπως άλλωστε είμαι σίγουρος πως γνωρίζεις, είναι μοναδικό στον τρόπο που χειρίζεται το Off Road. Εμείς δεν χάσαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τις ικανότητες του Hummer H1 στην Πεντέλη όπου αυτό το θηριώδες κτήνος δεν δυσκολεύτηκε στο παραμικρό εμπόδιο. Ράμπες με μεγάλη κλίση, χωμάτινα εμπόδια, ανέβηκε παντού. Για να επανέλθω σε αυτό που σας είπα στην αρχή τα περισσότερα Hummer H1 όπως και το συγκεκριμένο είναι εξοπλισμένα με ένα κεντρικό σύστημα πίεσης των ελαστικών (CTIS), το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να αυξήσει ή να μειώσει την πίεση των ελαστικών με το πάτημα ενός κουμπιού, καθώς μικρότερες πιέσεις των ελαστικών μπορεί να χρειαστούν για εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ υψηλότερες πιέσεις είναι επιθυμητές σε ασφάλτινους δρόμους. Το H1 είναι απίστευτα σταθερό, χάρη στο φαρδύ μετατρόχιο του. Μπορεί να εισχωρήσει μέχρι και σε 30 ίντσες (76 εκατοστά) νερού και να αναρριχηθεί πάνω σε ένα 22-ιντσών (56 εκατοστά) εμπόδιο. Απέχει 16 ίντσες (41 εκατοστά) από το έδαφος επιτρέποντάς σου να κινηθείς σχεδόν παντού.

Στο Hummer Η1 θα συναντήσεις πολλές ιδιαιτερότητες όπως εσωτερικά φρένα, εννοώντας ότι τα φρένα είναι κατασκευασμένα πάνω στο σασί του αυτοκινήτου. Σε σύγκριση με μια κανονική διάταξη, το Η1 έχει portal άξονες επιτρέποντάς του να κερδίσει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, καθώς και ο άξονας και το περίβλημα του διαφορικού μπαίνει ψηλότερα κάτω από το όχημα. Το ψυγείο είναι και αυτό τοποθετημένο ψηλά, όπως και η εισαγωγή του αέρα για να του επιτρέπει να διαπερνάει συγκεκριμένες στάθμες νερού. Είναι εφοδιασμένο με run flat λάστιχα, καθώς διαθέτει και εργάτη. Τέλος έχει την δυνατότητα να ρυμουλκήσει φορτίο βάρους 3471 κιλών.

Εσωτερικό

IMG_5560

Άμα είσαι άνθρωπος που ψάχνει την πολυτέλεια μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο τότε μάλλον θα σου έλεγα ότι σε καλύπτει μόνο η έκδοση H1 Alpha του 2006. Παρόλα αυτά εγώ θα σου πω ότι στο συγκεκριμένο αμάξι δεν θες τίποτα παραπάνω στον χώρο της καμπίνας, καθώς αποτελεί ένα σκληροπυρηνικό αμερικάνικο jeep, άλλωστε SUV υπάρχουν πολλά. Όντας ένα όχημα με στρατιωτική προέλευση, οι διακόπτες για τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου σου δίνουν την εντύπωση ότι είσαι σε κάποια αποστολή. Είμαι σίγουρος άλλωστε ότι το Η1 το έχεις δει να πρωταγωνιστεί σε πάμπολλες ταινίες δράσης. Η απόσταση μεταξύ οδηγού και συνοδηγού θα σου κάνει τρομακτική εντύπωση ειδικά όταν ξαναγυρίσεις στην καμπίνα του προσωπικού σου οχήματος. Κατά τα αλλά ο σχεδιασμός της καμπίνας είχε σαν κριτήριο όχι την άνεση του επιβάτη αλλά την πρακτικότητα του οχήματος σε εκτός δρόμου διαδρομές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν είναι άνετο. Το τιμόνι μικρό, της “παλιάς”σχολής, τα πεντάλ, και του γκαζιού αλλά και του φρένου ελαφριά με πολύ γρήγορη ανταπόκριση, και ο ήχος της μηχανής μέσα στην καμπίνα εντυπωσιακός.

Εν κατακλείδι

IMG_5144

Το Hummer H1 είναι ένα αυτοκίνητο επιβλητικό με τρομακτικές ικανότητες εκτός δρόμου. Είναι ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερο και ξεχωριστό, ειδικά για τα δεδομένα της Ελλάδας. Μόλις κατανοήσεις το μέγεθός του θα σε κάνει να νιώσεις βασιλιάς στον δρόμο, ενώ ξεχνάς οτιδήποτε σε απασχολεί. Με το που βρεις αφορμή και πρόκληση, γίνεσαι παιδί και προσπαθείς να βρεις εμπόδιο το οποίο υποψιάζεσαι ότι το Η1 δεν θα μπορέσει να ξεπεράσει, αλλά μάλλον το αυτοκίνητο θα σε διαψεύσει. Ρεαλιστικά αναγνωρίζεις ότι δεν είναι αυτοκίνητο πόλης καθώς οι διαδρομές που χρησιμοποιείς πρέπει να είναι προσεκτικά επιλεγμένες, όμως αυτό δεν έχει καμία μα καμία σημασία, καθώς μιλάμε για ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο, το οποίο εξυπηρετεί κυρίως off road σκοπούς. Εξάλλου το συγκεκριμένο Η1 έχει την δυνατότητα να εκδοθεί σαν επαγγελματικό αυτοκίνητο. Επιστρέφοντας από την Πεντέλη το μόνο που μπορούσα να κάνω είναι να χαμογελάω και να ακούω απίστευτα σχόλια από διερχόμενους οδηγούς. Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω την Otto Car για την ευγενική παραχώρηση του αυτοκινήτου και να σου πω ότι περισσότερες λεπτομέρειες για το συγκεκριμένο Η1 μπορείς να βρεις εδώ.

Έπεται συνέχεια!!