Mercedes F1 Turbo V6

Οι ομάδες τής Formula 1 ετοιμάζουν πυρετωδώς τα μονοθέσια για την επόμενη σεζόν, τα οποία θα έχουν στην πλάτη τους, τους ολοκαίνουριους turbo V6 κινητήρες, που θα κατασκευάζονται από τις Ferrari, Mercedes-Benz και Renault (και Honda από το 2015), οι μηχανικοί των οποίων θέλουν να δώσουν έναν όσο το δυνατόν καλύτερο κινητήρα στις ομάδες τους.


Αυτό που χαρακτηρίζει, όμως, έναν κινητήρα, δεν είναι μόνο η απόδοσή του, αλλά και η αξιοπιστία του. Όλοι ξέρουμε ότι, για να νικήσεις, πρέπει πρώτα να τερματίσεις, και αν ένας κινητήρας σπάσει την ώρα τού αγώνα, τότε δεν μπορείς να κάνεις τίποτα για ν’ αποφύγεις την εγκατάλειψη.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Mercedes AMG κι ένα από τα καλύτερα μυαλά στο άθλημα, Ross Brawn, θα δούμε πολλούς κινητήρες να σπάνε την επόμενη σεζόν, διότι τα συστήματα είναι εξαιρετικά περίπλοκα, ενώ θα είναι η πρώτη χρονιά που θα τα δούμε εν δράση, έτσι είναι λογικό οι κατασκευαστές να μην κάνουν την καλύτερη δουλειά όσον αφορά την αξιοπιστία.

Θα πάμε πίσω στον χρόνο, όπως ήμασταν πριν από 20 χρόνια. Η τεχνολογία είναι τόσο περίπλοκη που περιμένω πολλές αστοχίες. Έτσι, θα έχουμε κι ένα νέο στοιχείο, αυτό τής έκπληξης. Και οι αστοχίες δε θ’ αφορούν μόνο τους κινητήρες, αλλά και τα επιμέρους στοιχεία.

Θυμίζω ότι, το 2014, κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του μόλις 5 κινητήρες για όλη τη σεζόν, με το όριο περιστροφής να είναι στις 15.000 σ.α.λ., από τις 18.000 σ.α.λ. που είναι σήμερα (ισχύει από το 2009), προκειμένου οι κινητήρες να είναι πιο αξιόπιστοι και να μπορούν να γράφουν περισσότερα χιλιόμετρα. Αν κάποιος οδηγός χρησιμοποιήσει 6 ή περισσότερους κινητήρες, θα δεχθεί ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του πρώτου αγώνα με τον νέο κινητήρα, όπως ορίζουν οι κανονισμοί.

[Πηγή: Auto Motor und Sport]