BMW 524 tD

Είναι ευρέως γνωστό ότι οι κινητήρες της BMW είναι από τους καλύτερους της αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά η σειρά των πετρελαιοκινητήρων της βαυαρέζικης εταιρίας. Ωστόσο, η χρήση πετρελαίου ως καύσιμο, μπορεί στις μέρες μας να είναι αρκετά συνηθισμένο και να κατέχουν πάνω από το 58% της ευρωπαϊκής αγοράς, στις αρχές της δεκαετίας του ’80 όμως, τα πράγματα ήταν διαφορετικά, χαρακτηρίζοντας τους θορυβώδης και “βρώμικους”.

Η BMW προσπάθησε να το αλλάξει αυτό, εν μέρει λόγω των μεγάλων προβλημάτων που είχε η πετρελαϊκής κρίση της δεκαετίας του 1970 και η γερμανική εταιρία γιορτάζει τα 30 χρόνια τοποθέτησης diesel κινητήρων στα μοντέλα της.

BMW 524 tD

Κατά την εξέλιξη του πρώτου της κινητήρα, η BMW ήθελε να συνδυάσει την οικονομία καυσίμου και την αντοχή στο χρόνο, χωρίς ωστόσο να χάσει την υψηλή ιπποδύναμη, την άμεση απόκριση της δύναμης και την βέλτιστης ομαλότητας στη χρήση. Το αποτέλεσμα ήταν ένα turbo 2.4-λίτρων κινητήρας απόδοσης 115 ίππων και 210 Nm ροπής, που τοποθετήθηκε στην 524 tD (E28), του 1983. Tο αυτοκίνητο έγινε το γρηγορότερο πετρελαιοκίνητο όχημα του κόσμου, καθώς έκανε τα 0-100 χλμ/ώρα σε 12,9 δευτ. ενώ η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 180 χλμ/ώρα. Η, δε, μέση κατανάλωση του ήταν 7.1 λίτρα/100 χλμ.

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, καθώς σήμερα η BMW προσφέρει τον tri-turbo 6-κύλινδρος 3.0-λίτρο πετρελαιοκινητήρας που τοποθετείτε στα αυτοκίνητα του M Performance, στα M550d, X5 M50d και X6 M50d.

[Πηγή: BMW]