Monaco F1 Grand Prix - Previews

Μπορεί ο 37χρονος Αυστραλός να αποχαιρετά την F1 στο τέλος της σεζόν, παραμένει όμως ένας οδηγός που λέει ανοιχτά την γνώμη του, χωρίς υπεκφυγές και δεύτερες σκέψεις. Αυτή τη φορά μίλησε για την ποιότητα του grid του 2013, σε σχέση με αυτό του 2002, όταν και ξεκίνησε εκείνος την καριέρα του πίσω από το τιμόνι της Minardi.

Όταν βρισκόμουν εγώ στο πίσω μέρος του grid με τη Minardi, μαζί μου βρίσκονταν οι Irvine και Salo. Τύποι που είχαν ανέβει σε βάθρα. Το grid ήταν γεμάτο από παιδιά που είχαν κερδίσει στην F3000, αλλά και πολλούς άλλους εντυπωσιακούς αγώνες.

Τώρα υπάρχουν πολλά ταλαντούχα παιδιά εκεί έξω, αλλά δυστυχώς δεν παραμένουν στο πλάνο. Αυτή είναι μια θλιβερή κατάσταση. Ο Frijns για παράδειγμα, είναι ένα εκπληκτικό νέο ταλέντο, (αλλά) δεν φέρνει μετρητά.

 

 Αυστραλία 2002 Αυστραλία 2013
 1. Rubens Barrichello 1. Sebastian Vettel
 2. Michael Schumacher 2. Mark Webber
 3. Ralf Schumacher 3. Lewis Hamilton
 4. David Coulthard 4. Felipe Massa
 5. Kimi Raikkonen 5. Fernando Alonso
 6. Juan Pablo Montoya 6. Nico Rosberg
 7. Jarno Trulli 7. Kimi Raikkonen
 8. Giancarlo Fisichella 8. Romain Grosjean
 9. Felipe Massa 9. Paul di Resta
10. Nick Heidfeld 10. Jenson Button
11. Jenson Button 11. Nico Hulkenberg
12. Olivier Panis 12. Adrian Sutil
13. Jacques Villeneuve 13. Jean-Eric Vergne
14. Mika Salo 14. Daniel Ricciardo
15. Heinz-Harald Frentzen 15. Sergio Perez
16. Allan McNish 16. Valtteri Bottas
17. Enrique Bernoldi 17. Pastor Maldonado
18. Mark Webber 18. Esteban Gutierrez
19. Eddie Irvine 19. Jules Bianchi
20. Pedro de la Rosa 20. Max Chilton
21. Alex Yoong 21. Giedo van der Garde
22. Takuma Sato 22. Charles Pic

 

Αυτό που εγώ έχω να παρατηρήσω, είναι πως οι διαφορές στην ποιότητα των grid δεν είναι και τόσο μεγάλες. Μπορεί αυτό του 2013 να “προηγείται” με 4-2 στους λεγόμενους pay-drivers, όμως είναι εξίσου πλούσιο σε ταλέντο, ενώ περιλαμβάνει και περισσότερους οδηγούς πρωταθλητές.

Ο Webber δραστηριοποιείται και στο χώρο του management, τονίζοντας πως ο προστατευόμενός του, Νεοζηλανδός Mitch Evans, δεν θα βιαστεί να ανέβει τις κατηγορίες, κάτι που πιθανότατα θα κάνει ο Ρώσος Sergey Sirotkin (υιός του Oleg Sirotkin, επικεφαλής του International Institute of Aviation Technologies). Κάτι τέτοιο θα εγείρει θέμα ασφαλείας, καθώς ο 18χρονος στερείται εμπειρίας σε κορυφαίο επίπεδο.

Ίσως προκύψει και θέμα με την ασφάλεια. Θα μπορεί να οδηγήσει το μονοθέσιο, αλλά σίγουρα δεν είναι το βέλτιστο σημείο για μπει (στη F1). Είναι (ο Sirotkin) ένας νέος Kimi ή Sebastian? Θα το μάθουμε στο μέλλον.

Όσο για τον Evans, δήλωσε:

Η δουλειά μου είναι να καταφέρω να δείξει ο Mitch τι μπορεί να κάνει, (αλλά) δεν γίνονται αρκετές δοκιμές αυτή τη στιγμή, οπότε θα πρέπει να τον δούμε όταν του δοθεί χρόνος.

Ο 19χρονος Νεοζηλανδός Mitch Evans
Ο 19χρονος Νεοζηλανδός Mitch Evans

[Πηγή: Autosport | Photo Copyrights: Paul Gilham/Getty Images/Red BullRacing]