2011 Formula One Testing

Ο επικεφαλής της Lotus, Eric Boullier, τάσσεται υπέρ της μείωσης των εξόδων των ομάδων της Formula 1. Σύμφωνα με τον ίδιο, το 80% των ομάδων αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και αρκετές από αυτές έχουν θέμα επιβίωσης. Τα πράγματα βέβαια δεν είναι τόσο απλά, αφού οι ομάδες που μπορούν να ξοδέψουν υπέρογκα ποσά για να αποκομίσουν πλεονέκτημα, είναι αντίθετες με οποιοδήποτε κανονισμό ο οποίος θα αλλάξει το status quo.

Το πρόβλημα είναι ότι ορισμένες ομάδες, όπως η Red Bull, Ferrari και η Mercedes, μπορούν να αντέξουν ακόμα τον παλιό τρόπο και μπορούν να δαπανήσουν πολλά χρήματα για το αυτοκίνητο, πράγμα που εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε.

Για να διατηρηθούν οι ομάδες ανταγωνιστικές, πρέπει να έχουμε ένα ελάχιστο προϋπολογισμό με τους πόρους μας, αλλά το όριο αυτό είναι πάνω από την ροή εσόδων. Γι ‘αυτό χρειαζόμαστε τους μετόχους μας, ώστε να γεφυρώσουν το χάσμα.

Το 2009 και μετά την αποχώρηση ομάδων όπως οι BMW και Toyota, προτάθηκε στις υπόλοιπες μια μορφή ελέγχου των εξόδων, το salary cap (το οποίο χρησιμοποιείται με ανάμικτα αποτελέσματα στο ΝΒΑ). Όμως οι Ferrari, Renault, Red Bull Racing, Sauber και Toro Rosso δεν δέχθηκαν κάτι τέτοιο, απειλώντας πως θα δημιουργήσουν ανεξάρτητο της FIA πρωτάθλημα. Τελικά η πρόταση δεν προχώρησε και οι 3 νέες ομάδες Caterham (τότε Team Lotus), HRT και Marussia (τότε Virgin) βρέθηκαν σε ακόμη πιο δεινή θέση, πριν καν προλάβουν να κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στις πίστες.

Ας μην ξεχνάμε ότι στις αρχές της δεκαετίας του ’90, μια κορυφαία ομάδα είχε δαπάνες της τάξης των £ 40.000.000. Μέχρι το 2008, μια κορυφαία ομάδα έφτανε τις δαπάνες £ 100 εκατομμυρίων.

Πρέπει να κατεβάσουμε αυτό το κόστος χαμηλά. Το πρόβλημα σήμερα, είναι πως το 80 τοις εκατό από τις ομάδες είναι υπέρ της αλλαγής, αλλά το 20 τοις εκατό δεν είναι. Δεν νομίζω ότι αυτό είναι δίκαιο. Αν μόνο τρεις ομάδες μπορούν να αντέξουν οικονομικά στην F1, θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο για να χαμηλώσουμε το κόστος.

Σε ό,τι αφορά τις φήμες για τα οικονομικά προβλήματα της ομάδας, ο Boullier δήλωσε τα εξής:

Πριν από μερικές βδομάδες, ανακοινώσαμε ένα νέο συνεργάτη (εννοεί την Infinity Racing), με την συμφωνία να οδεύει προς την ολοκλήρωσή της. Μόλις γίνει αυτό, θα ξεκινήσει μια νέα εποχή για το Enstone, διότι οικονομικά θα είμαστε ασφαλείς για πολλά χρόνια, βρισκόμενοι σε ένα άλλο επίπεδο.

Ακόμα δεν μπορούμε να δαπανήσουμε τα ίδια χρήματα με τη Ferrari και τη Mercedes, αλλά ως ομάδα, μπορούμε να διασφαλίσουμε το επίπεδο στο οποίο βρισκόμαστε τώρα.

Boullier-Lopez

Σε πλήρη διάψευση των όσων ακούγονται, προχώρησε και ο πρόεδρος της ομάδας της Lotus, Gerard Lopez, ο οποίος αναφέρθηκε και σε αριθμούς.

Για το χρέος των 120 εκατομμυρίων €, οποιοσδήποτε με στοιχειώδη εξυπνάδα μπορεί να καταλάβει ότι από αυτό το ποσό, πάνω από 90 εκατ. ευρώ δεν είναι “πραγματικό” χρέος, αλλά τα δάνεια των μετόχων προς την εταιρεία.

Όσο για τις καθυστερήσεις σε μισθούς προσωπικού, πέρα από αυτόν του Raikkonen, ο Lopez είχε να πει τα εξής:

Οι μισθοί πάντα πληρώνονται στην ώρα τους και δεν υπήρξε ποτέ, έστω και ένα ίχνος από μια πιθανή απεργία από τους ανθρώπους μας στο εργοστάσιο.

Εμείς συνήθως δεν σχολιάζουμε αυτά τα πράγματα, αλλά σε αυτή την περίπτωση είναι άδικο για τους ανθρώπους που εργάζονται στην εταιρεία να λέγεται κάτι τέτοιο (απεργία).

Να υπενθυμίσω πως στις αρχές Ιουλίου, διαβάσαμε μέσα από το επίσημο site της Formula 1, πως υπογράφηκε το πλαίσιο της νέας συμφωνίας ομόνοιας (concorde agreement) μεταξύ της FIA και της F1, με όλες τις ομάδες να συμφωνούν εκτός της Marussia. Ακόμα και σήμερα όμως, δεν έχουν γίνει γνωστοί όλοι οι όροι τους οποίους περιέχει η συμφωνία, με την προηγούμενη να έχει λήξει από τις 31 Δεκεμβρίου 2012.

[Πηγή: Autosport (1), (2) | Photo Copyrights: Andrew Ferraro/LAT Photographic/Lotus F1 Team]