Vettel Spa 2013 Friday Practice

Ο καιρός άλλαξε άρδην για την δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής και ο ήλιος ζέστανε την πίστα του Spa, δίνοντας την ευκαιρία στις ομάδες να αξιολογήσουν νέα εξαρτήματα και να στήσουν τα μονοθέσια τους για τις επίσημες δοκιμές και τον αγώνα.


Στις δυο πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι Red Bull, με τον πρωταθλητή Sebastian Vettel να προηγείται του Webber για μόλις 59 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Οι δυο οδηγοί ακολούθησαν διαφορετικά προγράμματα, με τον Γερμανό να αξιολογεί μια πολύ λεπτή πίσω αεροτομή, ώστε να έχει μικρότερη οπισθέλκουσα και υψηλότερη τελική ταχύτητα. Στα μεγάλα stint και οι δυο βρέθηκαν από το 1:55.5 έως το 1:56.1, φορώντας μάλιστα διαφορετικές γόμες (σκληρή ο Vettel – μεσαία ο Webber). Κι ενώ όλα έδειχναν να πηγαίνουν καλά για την Αυστριακή ομάδα, το πίσω δεξιά ελαστικό του Vettel κλάταρε, με τις πρώτες ενδείξεις να μην αναφέρουν αστοχία υλικού. Μάλιστα, η φθορά τους έδειξε να είναι πολύ μικρή σήμερα, απομακρύνοντας περισσότερο τα σενάρια περί αστοχίας. Το συγκεκριμένο συμβάν τραυμάτισε και το πάτωμα της RB9, μην επιτρέποντας στον Γερμανό να βγει ξανά στην πίστα.

Αρκετά μακρυά από τις Red Bull, στα 8 δέκατα, βρέθηκαν οι υπόλοιποι, με τους Grosjean και Massa να τελειώνουν την διαδικασία από την τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Η Lotus δεν χρησιμοποίησε το DDRS αυτή τη φορά, με τους χρόνους του Grosjean, με βαρύ φορτίο καυσίμου, να βρίσκονται πολύ κοντά σε αυτούς των Red Bull. Ο Massa αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με υπερστροφή, με το πίσω μέρος της F138 να είναι ιδιαίτερα “δραστήριο”.

Η Mercedes αφιέρωσε το σύνολο της διαδικασίας στην εύρεση του κατάλληλου set-up για τον αγώνα, μια τακτική που απέδωσε και με το παραπάνω στο grand prix της Ουγγαρίας. Η Γερμανική ομάδα έχει φέρει νέα πίσω πτέρυγα για τον συγκεκριμένο αγώνα, την οποία και χρησιμοποίησε στο FP2. Ο Rosberg κουβαλούσε στο μονοθέσιο του τα όργανα με τις υπέρυθρες κάμερες, ώστε να αξιολογήσει την φθορά και τις θερμοκρασίες των πίσω ελαστικών της W04, ενώ ο Hamilton αναλώθηκε αποκλειστικά στο στήσιμο του μονοθεσίου του, αφού αντιμετώπισε πάρα πολλά προβλήματα. Κάτι που κάνει ακόμη πιο ισχυρή την υπόθεση πως η Mercedes δεν ασχολήθηκε με την ταχύτητα στον ένα γρήγορο γύρο, είναι και οι τελικές των δυο οδηγών της. Αυτές ήταν οι χαμηλότερες και από τους 22 του grid, κάτι που προφανώς δεν μπορεί να ισχύει.

Παρόμοια τακτική με την Lotus ακολούθησε και η ομάδα της Sauber, η οποία αφαίρεσε το DDRS από το μονοθέσιο του Esteban Gutierrez. Ο ρυθμός δεν έδειξε να βελτιώνεται όμως, με κανένα φορτίο καυσίμου. Οι Force India τερμάτισαν στις θέσεις 10 και 11, δείχνοντας σταθερές και με αρκετά καλό ρυθμό και επιλέγοντας να τρέξουν στα μεγάλα stint, μόνο με τη μεσαία γόμα. Το κακό για τους ίδιους είναι, ότι η McLaren δείχνει να τους έχει ξεπεράσει. Ο Perez βρέθηκε στην όγδοη θέση, μόλις 26 χιλιοστά πίσω από τον Alonso. Η ομάδα από το Woking έφερε νέα end plates για την πίσω πτέρυγα, τα οποία μοιάζουν αρκετά με αυτά των Lotus και Ferrari.

Εντυπωσιακός ο Jean Eric Vergne, που έχει βαλθεί να αποδείξει ως λανθασμένη, την προτίμηση της Red Bull προς τον Ricciardo. Πέμπτη θέση για τον Γάλλο και εξαιρετικός ρυθμός με πολύ καύσιμο (1:56.3-1:56.6), την στιγμή που ο ομόσταυλός του ήταν μόλις δέκατος έκτος.

Τέλος, ο Charles Pic πήρε ξανά την θέση του πίσω από το τιμόνι της CT03, την στιγμή που ο Van Der Garde είχε μια άσχημη έξοδο και επαφή με τα προστατευτικά λάστιχα, στην στροφή Paul Frere, όταν και αποσταθεροποιήθηκε το πίσω μέρος του μονοθεσίου. Στην Marussia, προβλήματα με την κολόνα του τιμονιού αντιμετώπισε ο Chilton, ο οποίος έχασε το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας.

Η δράση θα συνεχιστεί αύριο στην πίστα του Spa, με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές να ξεκινούν στις 12 ώρα Ελλάδος και τις κατατακτήριες στις 3.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:49.331 22
2 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:49.390 0.059 34
3 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:50.149 0.818 34
4 4 Felipe Massa Ferrari 1:50.164 0.833 27
5 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:50.253 0.922 28
6 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:50.318 0.987 33
7 3 Fernando Alonso Ferrari 1:50.510 1.179 21
8 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:50.536 1.205 27
9 9 Nico Rosberg Mercedes 1:50.601 1.270 33
10 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:50.611 1.280 27
11 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:50.629 1.298 30
12 10 Lewis Hamilton Mercedes 1:50.751 1.420 27
13 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1:50.972 1.641 33
14 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:50.991 1.660 28
15 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:51.195 1.864 28
16 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:51.447 2.116 26
17 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 1:51.568 2.237 28
18 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:51.644 2.313 26
19 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:53.157 3.826 21
20 20 Charles Pic Caterham-Renault 1:53.251 3.920 29
21 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:53.482 4.151 28
22 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 1:54.418 5.087 12
Θέση No Οδηγός Ώρα Ταχύτητα
1 1 Sebastian Vettel 14:32:55 305.6
2 17 Valtteri Bottas 14:09:26 301.9
3 16 Pastor Maldonado 14:29:41 301.9
4 2 Mark Webber 14:33:15 301.5
5 20 Charles Pic 14:33:48 299.2
6 3 Fernando Alonso 14:44:53 298.6
7 14 Paul di Resta 14:09:36 296.3
8 18 Jean-Eric Vergne 14:34:16 296.2
9 4 Felipe Massa 15:28:37 296.2
10 15 Adrian Sutil 14:48:18 295.5
11 5 Jenson Button 15:31:03 295.5
12 22 Jules Bianchi 14:34:11 295.4
13 19 Daniel Ricciardo 14:06:53 295.0
14 6 Sergio Perez 14:46:21 294.0
15 11 Nico Hulkenberg 14:33:53 293.8
16 7 Kimi Räikkönen 15:19:07 293.7
17 8 Romain Grosjean 15:21:36 293.7
18 12 Esteban Gutierrez 15:07:24 293.5
19 21 Giedo van der Garde 14:13:43 292.2
20 23 Max Chilton 14:46:58 290.8
21 10 Lewis Hamilton 14:18:29 289.3
22 9 Nico Rosberg 14:32:33 288.5