Ο καιρός άλλαξε άρδην για την δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής και ο ήλιος ζέστανε την πίστα του Spa, δίνοντας την ευκαιρία στις ομάδες να αξιολογήσουν νέα εξαρτήματα και να στήσουν τα μονοθέσια τους για τις επίσημες δοκιμές και τον αγώνα.
Στις δυο πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι Red Bull, με τον πρωταθλητή Sebastian Vettel να προηγείται του Webber για μόλις 59 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Οι δυο οδηγοί ακολούθησαν διαφορετικά προγράμματα, με τον Γερμανό να αξιολογεί μια πολύ λεπτή πίσω αεροτομή, ώστε να έχει μικρότερη οπισθέλκουσα και υψηλότερη τελική ταχύτητα. Στα μεγάλα stint και οι δυο βρέθηκαν από το 1:55.5 έως το 1:56.1, φορώντας μάλιστα διαφορετικές γόμες (σκληρή ο Vettel – μεσαία ο Webber). Κι ενώ όλα έδειχναν να πηγαίνουν καλά για την Αυστριακή ομάδα, το πίσω δεξιά ελαστικό του Vettel κλάταρε, με τις πρώτες ενδείξεις να μην αναφέρουν αστοχία υλικού. Μάλιστα, η φθορά τους έδειξε να είναι πολύ μικρή σήμερα, απομακρύνοντας περισσότερο τα σενάρια περί αστοχίας. Το συγκεκριμένο συμβάν τραυμάτισε και το πάτωμα της RB9, μην επιτρέποντας στον Γερμανό να βγει ξανά στην πίστα.
Αρκετά μακρυά από τις Red Bull, στα 8 δέκατα, βρέθηκαν οι υπόλοιποι, με τους Grosjean και Massa να τελειώνουν την διαδικασία από την τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Η Lotus δεν χρησιμοποίησε το DDRS αυτή τη φορά, με τους χρόνους του Grosjean, με βαρύ φορτίο καυσίμου, να βρίσκονται πολύ κοντά σε αυτούς των Red Bull. Ο Massa αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με υπερστροφή, με το πίσω μέρος της F138 να είναι ιδιαίτερα “δραστήριο”.
Η Mercedes αφιέρωσε το σύνολο της διαδικασίας στην εύρεση του κατάλληλου set-up για τον αγώνα, μια τακτική που απέδωσε και με το παραπάνω στο grand prix της Ουγγαρίας. Η Γερμανική ομάδα έχει φέρει νέα πίσω πτέρυγα για τον συγκεκριμένο αγώνα, την οποία και χρησιμοποίησε στο FP2. Ο Rosberg κουβαλούσε στο μονοθέσιο του τα όργανα με τις υπέρυθρες κάμερες, ώστε να αξιολογήσει την φθορά και τις θερμοκρασίες των πίσω ελαστικών της W04, ενώ ο Hamilton αναλώθηκε αποκλειστικά στο στήσιμο του μονοθεσίου του, αφού αντιμετώπισε πάρα πολλά προβλήματα. Κάτι που κάνει ακόμη πιο ισχυρή την υπόθεση πως η Mercedes δεν ασχολήθηκε με την ταχύτητα στον ένα γρήγορο γύρο, είναι και οι τελικές των δυο οδηγών της. Αυτές ήταν οι χαμηλότερες και από τους 22 του grid, κάτι που προφανώς δεν μπορεί να ισχύει.
Παρόμοια τακτική με την Lotus ακολούθησε και η ομάδα της Sauber, η οποία αφαίρεσε το DDRS από το μονοθέσιο του Esteban Gutierrez. Ο ρυθμός δεν έδειξε να βελτιώνεται όμως, με κανένα φορτίο καυσίμου. Οι Force India τερμάτισαν στις θέσεις 10 και 11, δείχνοντας σταθερές και με αρκετά καλό ρυθμό και επιλέγοντας να τρέξουν στα μεγάλα stint, μόνο με τη μεσαία γόμα. Το κακό για τους ίδιους είναι, ότι η McLaren δείχνει να τους έχει ξεπεράσει. Ο Perez βρέθηκε στην όγδοη θέση, μόλις 26 χιλιοστά πίσω από τον Alonso. Η ομάδα από το Woking έφερε νέα end plates για την πίσω πτέρυγα, τα οποία μοιάζουν αρκετά με αυτά των Lotus και Ferrari.
Εντυπωσιακός ο Jean Eric Vergne, που έχει βαλθεί να αποδείξει ως λανθασμένη, την προτίμηση της Red Bull προς τον Ricciardo. Πέμπτη θέση για τον Γάλλο και εξαιρετικός ρυθμός με πολύ καύσιμο (1:56.3-1:56.6), την στιγμή που ο ομόσταυλός του ήταν μόλις δέκατος έκτος.
Τέλος, ο Charles Pic πήρε ξανά την θέση του πίσω από το τιμόνι της CT03, την στιγμή που ο Van Der Garde είχε μια άσχημη έξοδο και επαφή με τα προστατευτικά λάστιχα, στην στροφή Paul Frere, όταν και αποσταθεροποιήθηκε το πίσω μέρος του μονοθεσίου. Στην Marussia, προβλήματα με την κολόνα του τιμονιού αντιμετώπισε ο Chilton, ο οποίος έχασε το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας.
Η δράση θα συνεχιστεί αύριο στην πίστα του Spa, με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές να ξεκινούν στις 12 ώρα Ελλάδος και τις κατατακτήριες στις 3.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Χρόνοι FP1[/tabtext] [tabtext]Τελικές FP1[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:49.331 | 22 | |
2 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:49.390 | 0.059 | 34 |
3 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:50.149 | 0.818 | 34 |
4 | 4 | Felipe Massa | Ferrari | 1:50.164 | 0.833 | 27 |
5 | 18 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 1:50.253 | 0.922 | 28 |
6 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:50.318 | 0.987 | 33 |
7 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:50.510 | 1.179 | 21 |
8 | 6 | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | 1:50.536 | 1.205 | 27 |
9 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:50.601 | 1.270 | 33 |
10 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:50.611 | 1.280 | 27 |
11 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:50.629 | 1.298 | 30 |
12 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:50.751 | 1.420 | 27 |
13 | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | 1:50.972 | 1.641 | 33 |
14 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:50.991 | 1.660 | 28 |
15 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:51.195 | 1.864 | 28 |
16 | 19 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:51.447 | 2.116 | 26 |
17 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 1:51.568 | 2.237 | 28 |
18 | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:51.644 | 2.313 | 26 |
19 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 1:53.157 | 3.826 | 21 |
20 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault | 1:53.251 | 3.920 | 29 |
21 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 1:53.482 | 4.151 | 28 |
22 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 1:54.418 | 5.087 | 12 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sebastian Vettel | 14:32:55 | 305.6 |
2 | 17 | Valtteri Bottas | 14:09:26 | 301.9 |
3 | 16 | Pastor Maldonado | 14:29:41 | 301.9 |
4 | 2 | Mark Webber | 14:33:15 | 301.5 |
5 | 20 | Charles Pic | 14:33:48 | 299.2 |
6 | 3 | Fernando Alonso | 14:44:53 | 298.6 |
7 | 14 | Paul di Resta | 14:09:36 | 296.3 |
8 | 18 | Jean-Eric Vergne | 14:34:16 | 296.2 |
9 | 4 | Felipe Massa | 15:28:37 | 296.2 |
10 | 15 | Adrian Sutil | 14:48:18 | 295.5 |
11 | 5 | Jenson Button | 15:31:03 | 295.5 |
12 | 22 | Jules Bianchi | 14:34:11 | 295.4 |
13 | 19 | Daniel Ricciardo | 14:06:53 | 295.0 |
14 | 6 | Sergio Perez | 14:46:21 | 294.0 |
15 | 11 | Nico Hulkenberg | 14:33:53 | 293.8 |
16 | 7 | Kimi Räikkönen | 15:19:07 | 293.7 |
17 | 8 | Romain Grosjean | 15:21:36 | 293.7 |
18 | 12 | Esteban Gutierrez | 15:07:24 | 293.5 |
19 | 21 | Giedo van der Garde | 14:13:43 | 292.2 |
20 | 23 | Max Chilton | 14:46:58 | 290.8 |
21 | 10 | Lewis Hamilton | 14:18:29 | 289.3 |
22 | 9 | Nico Rosberg | 14:32:33 | 288.5 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]