GP BELGIO F1/2013

Ο Stefano Domenicali προβλέπει τεράστιες εκπλήξεις για το 2014, εξαιτίας των νέων μεγάλων αλλαγών που γίνονται στην F1 με κυριότερη αυτή της αλλαγής του κυβισμού των κινητήρων καθώς μετατρέπονται σε 1.6-λίτρων V6 με προσθήκη turbos.

Το παρελθόν έχει δείξει, ότι όταν νέες σημαντικές αλλαγές γίνονται στους κανονισμούς του σπορ, τότε έχουμε και μια αλλαγή στον ανταγωνισμό που υπάρχει μέσα στους αγώνες και ο επικεφαλής της Ferari αυτό το αποδέχεται.

Ο Ιταλός σε δηλώσεις του στο επίσημο site της F1 είπε:

Εικάζω ότι την επόμενη σεζόν θα δούμε τεράστιες εκπλήξεις, όσον αφορά την ιεραρχία στο σπορ. Κατά την άποψή μου και όσο θυμάμαι, οι αλλαγές που αντιμετωπίζουμε είναι οι μεγαλύτερες αλλαγές που είχαμε ποτέ στη Formula 1. Είναι πολύ σημαντικό να κάνεις το σωστό, αλλιώς σίγουρα θα χάσεις.

Όπως όλες οι κορυφαίες ομάδες, έτσι και η Ferrari έχει ασχοληθεί με το μονοθέσιο του 2014, αλλά όπως αναφέρουν δημοσιεύματα σύντομα θα αφιερώσει την προσοχή της εξολοκλήρου σε αυτό. Ο Domenicali αποκάλυψε ότι η ομάδα του ήδη στα μέσα του επόμενου μηνά θα επικεντρώσει όλη την προσοχή της στο νέο μονοθέσιο του 2014.

Όλες οι κορυφαίες ομάδες έχουν συνειδητοποιήσει ότι αν θέλουν να είναι ανταγωνιστικές το 2014, τότε θα πρέπει να ξεκινήσουν πολύ γρήγορα για να μεταφέρουν πόρους, καθώς είναι ένα πολύ σύνθετο θέμα.

Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας όπου ουσιαστικά θα αρχίσουμε να ρίχνουμε περισσότερη προσοχή, καθώς το μονοθέσιο του 2014 είναι πολύ περίπλοκο. Στο τέλος του Σεπτεμβρίου, θα στραφούμε εντελώς στο νέο μονοθέσιο, ανάλογα φυσικά και με το πώς θα είναι η κατάσταση με το πρωτάθλημα,

,συμπλήρωσε ο Domenicali.

Οι μεγάλες αλλαγές που γίνονται στο σπορ το 2014 σίγουρα θα επηρεάσουν τον ανταγωνισμό. Τέτοιες σαρωτικές αλλαγές δεν είναι η πρώτη φορά που γίνονται στην F1 καθώς και στο παρελθόν έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές που στην κυριολεξία έκαναν άνω κάτω το σπορ, όπως συνέβη το 2009 με τον Jenson Button και την Brawn GP λόγω των μεγάλων αεροδυναμικών αλλαγών. Το 1998 η εισαγωγή της στενής γραμμής στα μονοθέσια, αλλά και τα νέα χαραγμένα ελαστικά επέτρεψαν στην McLaren και τον Adrian Newey να κερδίσουν το πρωτάθλημα για πρώτη φορά από το 1991 .

Η απαγόρευση των βοηθημάτων του οδηγού και ιδίως του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης το 1994, δεν βοήθησε την Williams που εκείνη την περίοδο ήταν η κορυφαία στο grid καθώς ο χρόνος που χρειάστηκε για να αναπροσαρμόσουν το μονοθέσιο τους ήταν τόσος που επέτρεψε στον τότε νεαρό οδηγό της Benetton, Michael Schumacher να κερδίσει τον πρώτο τίτλο του.

Και τα παραδείγματα πάνω πιο πίσω, το 1966 για παράδειγμα που τότε η αύξηση του κυβισμού στα 3.0 λίτρα επέτρεψε την ομάδα της Brabham να κερδίσει τον πρώτο τίτλο της. Ο Jack Brabham είχε συνεργαστεί τότε με την Repco για την προμήθεια της ομάδας του με κινητήρες. Οι επαναστατικοί κινητήρες Oldsmobile επέτρεψαν στην ομάδα να κυριαρχήσει έναντι των τότε πανίσχυρων Ferrari.

[Πηγή: Formula 1]