[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Mitsubishi Space Star Test Drive (14)

Μετά την χθεσινή πανελλαδική παρουσίαση του νέου Mitsubishi Space Star, σήμερα είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση για το πως το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται στο δρόμο αλλά και την οδηγική του συμπεριφορά. Στη μια σχεδόν ώρα που το είχαμε στη διάθεσή μας, καταφέραμε και καλύψαμε περίπου 70 χλμ σε διάφορους δρόμους της Αττικής.

Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από αρχή. Η Mitsubishi Motor Corporation ανακοίνωσε το project “Global Small” το Ιανουάριο του 2011, το οποίο είναι μέρος του τριετούς επιχειρηματικού σχεδίου “Jump 2013”, το οποίο με τη σειρά του εγκαινίασε το ολοκαίνουριο εργοστάσιο της MMC στη Ταϊλάνδη.

Το εργοστάσιο έχει παραγωγική δυναμικότητα 120.000 μονάδων το χρόνο, με δυνατότητα επέκτασης αν το απαιτήσουν οι συνθήκες στις 200.000 μονάδες ετησίως. Το νέο μικρό αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει σε όλο το κόσμο, με την Ιαπωνική εταιρία να στρέφεται κυρίως στις αναδυόμενες αγοράς. Για την δική μας ήπειρο, η πρόβλεψη της MMC είναι κοντά στις 20.000 μονάδες ετησίως.

Mitsubishi Space Star Test Drive (21)

Με τη παρουσίαση του νέου μικρού της ιαπωνικής εταιρίας, κλείνει ένας πολύ μεγάλος κύκλος ενός από τα πιο ιστορικά ονόματα στη γκάμα της εταιρίας των τριών διαμαντιών. Το άκρως επιτυχημένο Colt, μπαίνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και με την Mitsubishi πλέον να το τοποθετεί στο B segment της αγοράς, στα λεγόμενα supermini.

[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Απλός σχεδιασμός
  • Εξοπλισμός
  • Ευελιξία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευκολοδήγητο εντός πόλης
  • Απαλλαγή τελών κυκλοφορίας
  • Χώρος μπροστά επιβατών

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Ποιότητα πλαστικών
  • Μέτριος χώρος αποσκευών
  • Ήχος κινητήρας στις υψηλές στροφές
  • Χώρος πίσω επιβατών

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Mitsubishi Space Star Test Drive (42)

Το ιαπωνικό μικρό πλέον μετρά λίγο μικρότερες διαστάσεις, έχοντας περίπου 20 εκατοστά λιγότερα σε σχέση με το Colt Το μήκος του φτάνει τα 3.710 χιλιοστά, το πλάτος τα 1.665 χιλιοστά και το ύψος τα 1.490 χιλιοστά, ενώ το μεταξόνιο του μετρά 2.401 χλστ, με τους δύο άξονες να έχουν απλωθεί όσο περισσότερο στα άκρα γίνεται. Παρόλο το μικρότερο μήκος του, ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει και πλέον χωράει 235 λίτρα, 21 περισσότερα από το προκάτοχο του.

Στο τομέα της ασφάλειας, το Space Star βαθμολογήθηκε από τον ευρωπαϊκό οργανισμό ασφάλειας Euro NCAP, με 4 αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία για την ασφάλεια των επιβατών, πεζών και παιδιών να βρίσκεται σε πολύ υψηλό δείκτη, με το λόγο που χάνει το 5ο αστεράκι να είναι το 55% του safety assist.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Κάτω από το καπό, στην ελληνική αγορά, θα τοποθετηθεί μόνο ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρκός κινητήρας 1.200 κ.εκ. με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC, απόδοσης 80 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με τη ροπή του να φτάνει τα 106 Nm. Στην οδήγηση αποδείχθηκε πάρα πολύ ζωηρός ειδικά όταν οι στροφές ανέβαιναν πάνω από τις 2.800 σ.α.λ. Η ροπή του, σαν απόλυτο νούμερο δεν είναι εκπληκτική, αλλά οι κοντές πρώτες δύο σχέσεις το βοηθούν να μη κρεμά ποτέ και σχεδόν πάντα να έχεις την απαιτούμενη δύναμη για προσπέρασμα. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11.7 δευτ. ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 180 χλμ/ώρα. Στα χιλιόμετρα που το είχαμε στα χέρια μας, το πιέσαμε αρκετά για να κάνουμε όσο περισσότερα χιλιόμετρα μπορούσαμε, με την ένδειξη του trip computer να δείχνει 6.9 λίτρα/100χλμ, αλλά σίγουρα υπό νορμάλ συνθήκες ένα νούμερο κοντά στα 5,5 λίτρα είναι άκρως εφικτό.

Mitsubishi Space Star Test Drive (39)

Σε ότι αφορά το βάρος. Οι τεχνικοί της ιαπωνικής εταιρίας έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στην μείωση του βάρους, καθώς το νέο Space Star ζυγίζει 845 κιλά, όντας 120 κιλά λιγότερα σε σχέση με το παρελθόν, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 96 γρ/χλμ κάτι που το απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Mitsubishi Space Star Test Drive (28)

Μπαίνοντας μέσα, ξεχνάς άμεσα τον νεανικό και ζωντανό σχεδιασμό του προηγούμενου μοντέλου. Στιλιστικά, το ταμπλό είναι πιο μουντό και σοβαρό, με τη μονοτονία να σπάει από το χρωματισμό των καθισμάτων. Παρόλα αυτά δε του λείπει τίποτα και το πλαστικό τύπου piano black, του προσδίδει μια αίσθηση πολυτέλειας.

Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι παντού πολύ σκληρά και σε μερικά σημεία έχει αυτή την κούφια αίσθηση, με το δέσιμο τους να φαίνεται πολύ καλό και στιβαρό. Οι χώροι για τους δυο εμπρός επιβάτες είναι υπεραρκετοί με τα καθίσματα να είναι μαλακά αλλά να μη προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, αλλά δε νομίζω ότι χρειάζεται κάτι παραπάνω.

Από την άλλη οι πίσω επιβάτες θα βρουν μια μικρή δυσκολία στο να νιώσουν άνετα και σίγουρα σε πολύωρα ταξίδια θα κουραστούν. Το μεγάλο θετικό του αυτοκινήτου όμως είναι η ευχάριστη ατμόσφαιρα, με το εσωτερικό να είναι ακριβώς το αντίθετο από κλειστοφοβικό και να υπάρχει άψογη ορατότητα προς όλες τις διστάσεις. Ο χώρος αποσκευών δύσκολα θα ικανοποιήσει τις ανάγκες μια τριμελούς οικογένειας, αλλά για μικρές εξορμήσεις δε θα φανεί μικρό, ειδικά αν τον συγκρίνεις με τον αντίστοιχο του ανταγωνισμού.

Mitsubishi Space Star Test Drive (47)

Η εισαγωγική εταιρία επέλεξε να φέρει μια μόνο έκδοση με πάρα πολύ πλούσιο εξοπλισμό και να αποφύγει τις παραπλανητικές πρακτικές με πάρα πολύ φθηνές “εισαγωγικές” εκδόσεις που ουσιαστικά είναι “γυμνές” από εξοπλισμό. Έτσι το νέο Space Star στην έκδοση Intense, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της κρατικής απόσυρσης, έχει αρχική τιμή €10.990 (€11.860 χωρίς απόσυρση) και διαθέτει αερόσακους οδηγού/συνοδηγού, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας αερόσακους, ABS με EBD, σύστημα υποβοήθησης τους φρεναρίσματος, σύστημα ευστάθειας ASC με traction control, προεγκατάσταση υποδοχών ISOFIX, προβολείς ομίχλης, φιμέ τζάμια πίσω και της πόρτας του πόρτπαγκάζ, keyless entry, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ECO drive assist που μέσω ενδείξεων “μαθαίνει” τον οδηγό να οδηγεί πιο οικονομικά, trip computer, air-condition και ηχοσύστημα με υποστήριξη θυρών MP3, USB και AUX με τέσσερα ηχεία. Αν συγκριθεί με τον ανταγωνισμό η τιμή του φαίνεται τσιμπημένη αλλά μόνο τέτοια δεν είναι αν αναλογιστεί κανείς τον πληρέστατο εξοπλισμό του. Μάλιστα ο online configurator του, είναι ήδη διαθέσιμος στο site της ελληνικής αντιπροσωπείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Mitsubishi Space Star Test Drive (22)

Η κίνηση μέσα στα στενά δρομάκια της πόλης αλλά και στην Αττική/Εθνική Οδό έδειξε ότι το set up της ανάρτησης, παρόλο που δεν έχει επαναπροσδιοριστεί για την ευρωπαική αγορά, φάνηκε ικανοποιητικό. Η συνταγή είναι η προβλεπόμενη και η ενδεδειγμέμνη για μικρά αυτοκίνητα. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson στον μπροστά άξονα και ενώ πίσω συναντάμε αντιστρεπτική ράβδο και έναν ημιάκαπτο άξονας.

Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι πολύ ελαφρύ για να μη κουράζει στη κίνηση στη πόλη, είναι όμως αργό καθώς χρειάζεται ακριβώς 3,5 στροφές από άκρη σε άκρη. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δε «κόβει» πολύ, καθώς η διάμετρος κύκλου είναι μόλις 9,2 μέτρα, καθιστώντας το άκρως ευέλικτο στις μανούβρες.

Για την πέδηση χρησιμοποιεί δίσκους διαμέτρου 214 χλστ για τον εμπρός άξονα και ταμπούρα πίσω. Τα λεπτά ελαστικά διαστάσεων 175/65/15 σε πολύ δυνατό φρενάρισμα θα μπει εύκολα το ABS αλλά δε θα φοβίσει και θα φρενάρει με ασφάλεια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τελικά” ]

Mitsubishi Space Star Test Drive (45)

Με την ελληνική αγορά να έχει αλλάξει άρδην, όπως και τα κριτήρια επιλογής αγοράς νέου αυτοκινήτου, το νέο Space Star έρχεται θεωρητικά να καλύψει ακριβώς αυτά που ζητάει ο υποψήφιος αγοραστής. Με το νέο Space Star, που θα πρέπει να συνηθίσουμε πλέον αυτό το όνομα και να αποκόψουμε κάθε σύνδεση με το παρελθόν και το πολυμορφικό μοντέλο που είχε στη γκάμα της η Mitsubishi στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, έρχεται να “τικάρει” όλα αυτά τα κουτάκια που θέτει ως προϋποθέσεις για αγορά νέου αυτοκινήτου, έχοντας τα φόντα να αγαπηθεί από το κοινό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Σύστημα ψεκασμού
ECI-MULTI
Μέγιστη ροπή (EEC net)
N·m (kg-m)/σ.α.λ.
106 (10.8)/4.000
Ολική χωρητικότητα
κ.εκ.
1.193
Επίπεδο εκπομπής ρύπων
EURO-5b
Μέγιστη ισχύς (EEC net)
kW (PS)/σ.α.λ.
59 (80)/6.000
Τύπος
1.2, 12-βάλβιδος, 2 ΕΕΚ, MIVEC
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
Μπροστά
Γόνατα MacPherson με μπάρα σταθερ…
Σύστημα διεύθυνσης
Οδοντωτός άξονας (κρεμαγιέρα) με …
ΦΡΕΝΑ
Πίσω
Ταμπούρα
Μπροστά
Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου
λίτρα
35
Τύπος καυσίμου
Αμόλυβδη (RON95)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Όπισθεν
3.214
Συμπλέκτης
Μονόδισκος ξηρός καλωδίου, πίεσης
Τελική
3.550·
Αναλογία σχέσεων
D range
1.027
0.850
1.913
1.310
3.545
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ
Μέγιστο επιτρεπτό βάρος
κιλά
1340
Μεταξόνιο (mm)
2450
Χωρητικότητα χώρου αποσκευών
Λίτρα
235
Βάρος (γεμάτο)
κιλά
845-925
Πλάτος (mm)
1665
Ύψος (mm)
1490
Μήκος (mm)
3710
Μετατρόχιο εμ. (mm)
1430
Μετατρόχιο π. (mm)
1415
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Επιτάχυνση (0-100 km/h)
δευτερόλεπτα
11,7
Κατανάλωση καυσίμου
Αστική
Λίτρα/100χλμ.
5.0
CO2 συνδυασμένη
γραμμάρια/χλμ.
100
Τελική ταχύτητα
χλμ./ώρα
180
Συνδυασμένη
Λίτρα/100χλμ.
4.3
Υπεραστική
Λίτρα/100χλμ.
3.9

[/nextpage]